Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har arbeidstid fra 8-1530, og går til psykolog en gang i uka. Jeg legger alltid psykologtimene til slutten av arbeidsdagen for å ta minst mulig av arbeidsdagen, men likevel må jeg dra fra jobb kl 1330 for å rekke timen. Jeg jobber et stykke unna psykologen, og med kollektivtrafikktidene bruker jeg altså 1,5 time fra jeg går ut døra til jeg er i rimelig tid til å rekke timen.

I løpet av et år blir jo dette en del timer borte, og jeg kan jo ikke bruke ferie eller egenmelding på å gå til psykologen hver uke (henvist fra lege). Hvordan løses dette vanligvis, noen som vet? Planen er å gå i behandling til psykologen i ett års tid.

Anonymkode: bd129...46b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an å få en egen type sykemelding for behandlingsdager.

Anonymkode: bb7d7...0fb

• Liker 1
Skrevet

Dersom du har blitt henvist til psykolog av lege kan legen sykmelde deg på behandlingsdager. Hør med legen om det er mulig å f. eks. få 50% sykmelding på behandlingsdagene dine.

Anonymkode: 9bc9e...365

Skrevet

Jeg snakket med lederen min, og fikk betalt permisjon for det. 

Anonymkode: 23536...43a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det går an å få en egen type sykemelding for behandlingsdager.

Anonymkode: bb7d7...0fb

Det stemmer, men det vil ikke gå i trådstarters tilfelle.

Hvem kan få sykmelding for enkeltstående behandlingsdager?

Du er frisk nok til å jobbe de dagene du ikke får behandling.

Den dagen du får behandling, kan du ikke jobbe verken før eller etter behandlingen av hensyn til behandlingens virkning.

Du kan ikke få sykmelding for enkeltstående behandlingsdager hvis

- du kan jobbe før eller etter behandlingen

- fraværet skyldes at det meste av dagen går med til reise til og fra behandlingen

- du får behandling eller kurs som varer hele dager. Da ber du i stedet om å få en gradert sykmelding.

https://www.nav.no/no/person/arbeid/sykmeldt-arbeidsavklaringspenger-og-yrkesskade/sykmelding-ulike-former/sykmelding-for-enkeltstaende-behandlingsdager

Anonymkode: 7069e...f4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...