Gå til innhold

Selge via finn, sende.. Litt for mye styr..

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke helt hva dere synes er så pes med Fiks ferdig? De gangene jeg klikker hjem annonser på finn som tilbyr det, så står det at det er Helt hjem som leverer. En gang har det stått Postnord, så selger velger jo tydeligvis selv hvem som skal frakte. 

Så dere synes det er mer pes å klikke på knappen "bestill henting", stappe varen i en plastpose og teipe igjen - og hive våren ut på dørmatte før du legger deg

enn å 

få fremmede på døra som skal synse/veie for og imot om hn skal ha varen/prøve varen/masse frem og tilbake og masse klein smalltalk ? 

🤣🤣 hjelp meg å forstå her

Anonymkode: 228a3...272

Fordi det ikke er så enkelt i praksis! 

Nei, selger velger ikke mellom HeltHjem og Postnord. Dette velges automatisk utfra pakkens størrelse. Det er bare små ting som kan hentes på døra, og dette er heller ikke en mulighet i hele landet. 

Sist jeg solgte med Fiks ferdig måtte jeg pakke inn pakken, finne ut at den akkurat var litt for stor for å bli hentet hjemmefra, så måtte jeg kjøre ut for å levere på butikken. 

Og det for en vare jeg solgte for hundre kroner!! 

Andre ganger er varen stor nok til å bli hentet i postkassen men for stor for å faktisk få plass i postkassen. 🙈 Hva gjør du da, når hente på døra ikke er et alternativ du kan velge?? 

Og så har vi jo de gangene HeltHjem leverer PÅ postkassen og ikke oppi, fordi postkassa er full. Så blir pakken stjålet. 🙈

Skrevet

Jeg har blitt streng på å kun sende med de alternativene som henter/leverer på dør hos meg. I tillegg gidder jeg ikke fylle inn altmulig selv via Posten stort sett. 

For min del er det Fiks Ferdig/Helt Hjem. 

Om jeg selger for over en viss sum kan jeg godt ta bryet meg å levere i butikk, men hadde det vært bilavstand hadde jeg nok sagt til kjøper at det kunne ta noen dager å få levert pakken. 

Ekstremt sjeldent jeg har hatt problemer med HeltHjem. 

Skrevet
Albbas skrev (24 minutter siden):

Fordi det ikke er så enkelt i praksis! 

Nei, selger velger ikke mellom HeltHjem og Postnord. Dette velges automatisk utfra pakkens størrelse. Det er bare små ting som kan hentes på døra, og dette er heller ikke en mulighet i hele landet. 

Sist jeg solgte med Fiks ferdig måtte jeg pakke inn pakken, finne ut at den akkurat var litt for stor for å bli hentet hjemmefra, så måtte jeg kjøre ut for å levere på butikken. 

Og det for en vare jeg solgte for hundre kroner!! 

Andre ganger er varen stor nok til å bli hentet i postkassen men for stor for å faktisk få plass i postkassen. 🙈 Hva gjør du da, når hente på døra ikke er et alternativ du kan velge?? 

Og så har vi jo de gangene HeltHjem leverer PÅ postkassen og ikke oppi, fordi postkassa er full. Så blir pakken stjålet. 🙈

Minner meg om en gang jeg solgte via Posten (samme size som HeltHjem tar samme pris på i size), og fikk 150 kr i straffegebyr fra Posten 🙃

Jeg bare «jaja, sikkert bra for miljø og klima da». 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...