Gå til innhold

Bærum, Emma Hjort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei felles medborgere! Jeg har spørsmål om Bærum.

Nå er ikke Oslo kommunen noe for oss lengre og vi kikker i retning Bærum. Vi har hørt mye om mange av områdene i Bærum og denne såkalte Bærums ghettoen. Men det er ett sted vi ikke klarer å finne så mye ut om og det er Emma Hjort. 

Det viktige for oss er ikke hvordan noen snobber velger å se ned på ett område men hvordan området faktisk er. Stemmer fordommene eller er det bare vås? 

Hvordan er miljøet på Emma Hjort? 

Anonymkode: 77253...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor ikke i Bærum selv, men har mange venner som er oppvokst og/eller bor der. Synes generelt sett folk derfra er hel ved, 
veldig ordentlige og greie. Slik som folk er generelt. Hadde ikke ville bodd der personlig da, for mange av dem jeg kjenner er så hardcore A4 at jeg hadde klappet sammen av prestasjonsangst. Det er gjennomført flotte og tolerante mennesker altså, men får inntrykk av at bak de strøkne barneklærne og nyvaskede bilen, ligger det et eat pray love-sammenbrudd i emming. 

Men stedet i seg selv synes jeg hverken er fugl eller fisk. Kollektivtilbudet er veldig variabelt, dårlige og kronglete veier og mye kø i rushen. Tenker ofte at mange som bor i Bærum, hadde brukt langt mindre tid på pendling og hatt et flottere hus dersom de bosatte seg litt lengre fra Oslo. 

Anonymkode: 6239c...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Hjort er i det rimeligere sjiktet i Bærum, dette fordi det er ganske tett (og forholdsvis ny) bebyggelse der, endel blokker, mange rekkehus etc, flere borettslag og sameier m.a.o. Det er et flott sted for barn å vokse opp. Forholdsvis ny barne- og ungdomsskole, mange turmuligheter i skogen, Kirkerudbakken rett ved, idrettsparken på Rud rett ved, og sjøen ikke langt unna. 
Sånn sosioøkonomisk er det vel en god blanding som bor der... det er ikke blendahvitt, men godt blandet med en overvekt av ressurssterke og engasjerte foreldre. 
Ville vel ikke bosatt meg der om jeg var forbi barne-tiden, da ville jeg nok valgt et roligere strøk. Det er MANGE barn i lia der, men det er flott når man er i den fasen av livet. 
Det går hyppig busser til byen, også ekspressbusser i rushtiden, ellers har man toget fra Sandvika
Har bodd der selv i over 20 år og likte meg godt. 

Anonymkode: 8a8fc...332

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Emma Hjort er i det rimeligere sjiktet i Bærum, dette fordi det er ganske tett (og forholdsvis ny) bebyggelse der, endel blokker, mange rekkehus etc, flere borettslag og sameier m.a.o. Det er et flott sted for barn å vokse opp. Forholdsvis ny barne- og ungdomsskole, mange turmuligheter i skogen, Kirkerudbakken rett ved, idrettsparken på Rud rett ved, og sjøen ikke langt unna. 
Sånn sosioøkonomisk er det vel en god blanding som bor der... det er ikke blendahvitt, men godt blandet med en overvekt av ressurssterke og engasjerte foreldre. 
Ville vel ikke bosatt meg der om jeg var forbi barne-tiden, da ville jeg nok valgt et roligere strøk. Det er MANGE barn i lia der, men det er flott når man er i den fasen av livet. 
Det går hyppig busser til byen, også ekspressbusser i rushtiden, ellers har man toget fra Sandvika
Har bodd der selv i over 20 år og likte meg godt. 

Anonymkode: 8a8fc...332

Flyttet derfra i august. Skolen skal under oppussing og barna må da  til Rud. Av 36 elever var det 4 norske. 

Så har du den enorme høyspenten der ikke mye pent. 

Anonymkode: d619e...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv fra Bærum og jeg ville ikke bodd der. Ville heller siktet mot Bærum øst; Bekkestua, Eiksmarka, Jar, Stabekk, Hosle 

Anonymkode: e8ff7...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde litt lenger bort, I kirkerudlia. Det er kun sol om formiddagen, siden det er østvendt. Savner ikke trafikkkaoset hver fredag opp dit heller, alle som skal til Hemsedal og Geilo står i kø ved Sandvika.

Anonymkode: a68c4...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...