AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg er en sosialt/ emosjonelt tilgjengelig person, selv om jeg er introvert. Det er egentlig lett å bli kjent med meg og jeg ønsker også å være den folk tør snakke med. Merker dog fra mine sosiale møter i verden hvor sosialt/emosjonelt utilgjengelige folk generelt er. Det syns jeg er trist. Forstår ikke helt hvorfor det er slik. Feks. Ble satt i en taxi til Gardermoen her en dag, som plukket opp to andre. Jeg og den utenlandske taxisjåføren bablet i vei, så kom en person, jeg prøvde å holde samtalen i gang, men ble plutselig jammen helt stille. Sosialt utilgjengelig østlending hva kan man si. Dette har skjedd så mye, på venners venner fest. Jeg satt og skrøt av hva venninnen til venninnen hadde gjort til henne, tar første skritt opp sosial samvær trappen ved å åpne samtalen, men hun fører ikke videre. Jeg følte jammen hele kvelden at jeg pratet med meg selv. Fikk bare sånne korte setninger ut fea henne, som : " ja, jeg er litt opptatt med det" [Punktum]. Jeg blir faktisk litt smådeprimert innerst inne når slike ting skjer, jeg prøver jo og så møter en vegg. Merker jo ofte at folk har et sånt skall rundt seg, lukket skall. Kommer ofte lettere i prat med utlendinger rett og slett. Hvorfor er det sliiik? Anonymkode: 17512...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Tror de færreste i Norge orker å bable i vei med taxisjåføren. Egentlig er jeg litt lei det maset om hvor kalde og lite inkluderende vi nordmenn er, synes vi får litt for mye juling der. Jeg, og mange med meg, betaler ikke i dyre dommer for en taxitur for å prate med og underholde han som får betalt. Det er sikkert helt vanlig andre steder i verden, men sånn er det lite av her. Helt ærlig så hadde den hyggelige taxituren du beskriver her - vært et mareritt for meg. Østlendingen som kom på og som "drepte stemninga deres" kunne lett vært meg. Hva hvis vedkommende nettopp hadde fått vite at han hadde kreft, eller at et familiemedlem hadde gått bort? Og du er skuffet over at vedkommende ikke bidro i samtalen? Vedkommende ville komme seg fra a til b og setter seg inn i en taxi med to skravlebøtter, ja det er et sant mareritt for mange. Du får flytte utenlands om du ønsker mer av dette. Anonymkode: ae436...8fc 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Høres ut som taxituren fra helvete for meg. Noe av det jeg liker best med å bo i Norge er at ingen snakker til deg hvis de ikke er helt nødt. Anonymkode: ca8ed...8fd 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #4 Skrevet 25. oktober 2022 Øv deg på å stille spørsmål som ikke har ja/nei-svar. Det er ikke sikkert at andre oppfatter deg som interessert, selv om du er pratsom. Og så må man bare akseptere at folk er forskjellige, og at ikke alle vil ha lyst til eller behov for å skravle med fremmede. Anonymkode: fb25f...a84
Motelvibes Skrevet 25. oktober 2022 #5 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dette har skjedd så mye, på venners venner fest. Jeg satt og skrøt av hva venninnen til venninnen hadde gjort til henne, tar første skritt opp sosial samvær trappen ved å åpne samtalen, men hun fører ikke videre. Jeg følte jammen hele kvelden at jeg pratet med meg selv. Fikk bare sånne korte setninger ut fea henne, som : " ja, jeg er litt opptatt med det" [Punktum]. Anonymkode: 17512...fc8 Du skrøt til en venninne hva en venninne av henne hadde gjort for henne? Jeg skjønte ikke helt.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #6 Skrevet 25. oktober 2022 Motelvibes skrev (Akkurat nå): Du skrøt til en venninne hva en venninne av henne hadde gjort for henne? Jeg skjønte ikke helt. Nei, her er det nok litt sosiale utfordringer i bildet. Ikke alle er like flinke til å omgås andre ukjente mennesker, noen bare babbler i vei. Forventer at mottaker skal være like interessert. Anonymkode: 887eb...960 2
Motelvibes Skrevet 25. oktober 2022 #7 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, her er det nok litt sosiale utfordringer i bildet. Ikke alle er like flinke til å omgås andre ukjente mennesker, noen bare babbler i vei. Forventer at mottaker skal være like interessert. Anonymkode: 887eb...960 Skrøt han/hun av en perifer venninne eller gav hn ros og anerkjennelse til hun som satt der? Formuleringen var uforståelig for min del. Til ts: får du bare korte, høflige svar som Mhm, haha, ja akkurat! Og ikke mer respons enn det, er det et signal på at vedkommende ikke er så snakkesalig eller interessert i å prate. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #8 Skrevet 25. oktober 2022 (endret) Jeg har da antenner og respekt, når jeg faktisk følger det antennene tok i mot og ble stum etter de som ønsker stillhet kommer inn i bildet. Klarer meg fint i dlike situasjoner leser situasjonen bra takk. Men folk mangler seriøst sosiale evner mer enn antenner. Anonymkode: 17512...fc8 Endret 24. november 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #9 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men folk mangler seriøst sosiale evner mer enn antenner. Anonymkode: 17512...fc8 Da må du forklare nærmere hva du mener med dette. Anonymkode: 887eb...960 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #10 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har da antenner og respekt, når jeg faktisk følger det antennene tok i mot og ble stum etter de som ønsker stillhet kommer inn i bildet. Klarer meg fint i dlike situasjoner leser situasjonen bra takk. Men folk mangler seriøst sosiale evner mer enn antenner. Anonymkode: 17512...fc8 Nei, du har tydeligvis ikke så mye respekt for det, når du i startinnlegget ditt forteller at du faktisk satt hele kvelden og pratet med deg selv (i stedet for å la det stakkars mennesket være i fred...), og så spør "Hvorfor er det sliiiiik" når svaret åpenbart er "Fordi folk er ulike, og ikke alle har lyst til å prate med alle, og ikke alle har lyst til å prate hele tiden". Derfor. Anonymkode: 60f61...e4d 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå