AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Hei, Jeg kjøpte meg domenehotell i fjor med tanken på å lage meg en webside. Jeg har lyst å lære meg det men har siden ikke brukt domenet. Dumt av meg. Men jeg betalte vel 500 kr og har glemt av det. Denne måneden får jeg en mail fra domenefolka og de sender en regning for et nytt år. Helt ok. Men regningen kommer da på 3500 kr !!! Helt uten videre. Da hadde de lagt på en ekstra tjeneste som kostet ekstremt mye, i tillegg til at prisen for min gamle tjeneste hadde fordoblet seg. ( Jeg hadde et domene som kostet 25 kr per måned ) Anbefaler folk å sjekke mailen sin ihvertfall om de har et domene, for plutselig har du fått en saftig regning for ting du ikke har bestilt. Anonymkode: a226b...d31
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Fordi at du fikk en rabattert pris for det første året, og ikke sa opp før det ble fornyet. Om du leser avtalen du inngikk med de så ser du nok detaljene du har glemt, eller ikke lest. 🙂 Anonymkode: 2fc04...b4f
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Hvilket hotell er du kunde hos? 500 høres dyrt ut for et domenem, jeg betaler 120 per domene hos domeneshop.. Og det skjer ikke noe mer uten at jeg kjøper flere tjenester. Du kan prøve å klage, eller lese kontrakten hvor det kanskje står noe relatert til dette. Det er svært få mennesker som kjøper seg domener som ikke vet om det, altså det er ikke plutselig du har et domene.. Prosessen er flere steg for å kjøpe dette. Kan anbefale deg å bli kunde hos Rossbach Data.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi at du fikk en rabattert pris for det første året, og ikke sa opp før det ble fornyet. Om du leser avtalen du inngikk med de så ser du nok detaljene du har glemt, eller ikke lest. 🙂 Anonymkode: 2fc04...b4f hei, De la på nye tjenester på år to som jeg ikke hadde bestilt ihvertfall. Det var ikke en del av dealen. Det var det som lagde den voldsomme prisen. ( de ville jeg skulle ha webshop.) Jeg chattet med dem på chat og de var veldig villige til å rette opp i det og hjelpe meg, det skal de ha Men jeg sa jo at jeg ville avslutte av talen. Allikevel foreslo de at jeg kunne forsette å være kunde, men uten den ekstra tjenesten de hadde lagt på tilfeldigvis. Men når jeg sa at jeg ikke ville være kunde mer, så var de heldigvis villige til å la meg si opp avtalen. Kan godt være at år to er dyrere for å eie et domene. Kunne jo betalt 1000 kr for et domene da,men ikke nå hehe. Anonymkode: a226b...d31
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 Maatte_ha_konto skrev (Akkurat nå): Hvilket hotell er du kunde hos? 500 høres dyrt ut for et domenem, jeg betaler 120 per domene hos domeneshop.. Og det skjer ikke noe mer uten at jeg kjøper flere tjenester. Du kan prøve å klage, eller lese kontrakten hvor det kanskje står noe relatert til dette. Det er svært få mennesker som kjøper seg domener som ikke vet om det, altså det er ikke plutselig du har et domene.. Prosessen er flere steg for å kjøpe dette. Kan anbefale deg å bli kunde hos Rossbach Data. Ja, jeg er litt noob og ville ha noe som var enkelt å bruke. Jeg brukte one.com. Anonymkode: a226b...d31
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 On 10/24/2022 at 9:51 AM, AnonymBruker said: Ja, jeg er litt noob og ville ha noe som var enkelt å bruke. Jeg brukte one.com. Anonymkode: a226b...d31 TLDR; sjekk ulike tilbydere, og pass på hva du får i pakken. Har du en ferdiglaget nettside, så ville jeg brukt en norsk leverandør som syse eller domeneshop. Er du mer ukjent, ville jeg gått for de som har mer verktøy, som GoDaddy, One.com (bare pass på hva du velger), eller kanskje til og med wordpress eller wix - alt etter hva behovene er. Da har du sannsynlig "fått med" en del ekstra tilbud, som nettsidebygger og diverse annet. Dessverre så er det en utenlandsk side, så er nok lite forbrukerombud å klage til, men det som nok har skjedd er at det allerede har stått huket av ting som: * Ja, jeg ønsker at min informasjon beskyttes (whois-beskyttelse, gratis hos de fleste, kanskje ikke one.com) * Ja, jeg ønsker webhotell for nettsidene mine (og her varierer prisene basert på hvilke kapasitet som blir valgt) * Ja, jeg ønsker tilgang til nettsidebygger * Ja, jeg ønsker e-post, og da via exchange (og hvor mange kontoer?) Disse punktene er bare eksempler på "feller" man kan gå i. Det en over nevner, å betale 120 kroner for domene hos domeneshop, gjelder kun domenenavnet og DNS-oppføring, og er ikke hva du er ute etter om du vil ha en enkel løsning. One.com er "bloat" i min verden, men det er en leverandør med et enormt antall kunder, så useriøse er de ikke. Jeg tror bare du må passe ordentlig på hvilke tjenester du har huket av for. Da jeg hoster servere/nettsteder selv, så har jeg kun behov for selve domenenavnet. Jeg brukte lenge godaddy, men gikk etter hvert over til namecheap da godaddy begynte å ligne for mye på one.com i mine øyne (jeg var tross alt ikke ute etter alt "ekstragreiene"). Der kan jeg eksempelvis skru av at jeg som standard aldri skal ha automatisk fornyelse på når jeg kjøper nye domener, og andre innstillinger som er myntet på meg som forbruker, og ikke laget for at selskapet skal tjene mest mulig. Anonymkode: 5b5e5...fc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå