Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal kle baby i ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er 7 mnd nå og har ulltøy, ullskinn og dunpose i vognen, problemet er at baby ikke liker å sitte i vognen vi må ofte løfte han opp og bære, men nå blir det jo kaldt og jeg regne med at baby ikke bare kan ha på ull ute på vinteren. 

Men alle disse parkdressene og vinterdressen er for de som kan gå med stropper til skoene og gjerne alt for klumpete til å i dunpose når baby sitter i den. 

Er det noen som vet om passende plagg? Hva kler dere selv baby i som er delvis i vognpose og delvis oppe? Det bør vel være noe vindtett?

Anonymkode: 78871...900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint med parkdress i pose. Bare åpne opp posen ved behov så det ikke blir for varmt 

Anonymkode: 13513...30e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det går helt fint med parkdress i pose. Bare åpne opp posen ved behov så det ikke blir for varmt 

Parkdress og ikke vinterdress? Det blir vel for varmt med sistnevnte, mens førstnevnte tar i mot for vind og regn?

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Parkdress og ikke vinterdress? Det blir vel for varmt med sistnevnte, mens førstnevnte tar i mot for vind og regn?

Tenkte vinterdress. De er vindtette og vannavstøtende. 

Kikk på hva folk har i vogna til barnehagebarn, så får du pekepinn på hva som er nødvendig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenkte vinterdress. De er vindtette og vannavstøtende. 

Kikk på hva folk har i vogna til barnehagebarn, så får du pekepinn på hva som er nødvendig 

Barnehagebarn har vel helt andre behov, der er jo mye ute i allslags vær og over lengre tid. De fleste kan også gå eller krabbe og har sko når de starter i barnehagen. Sitter på bakken osv. Dette gjør ikke vår baby. Babyen blir et år i april og da er vintersesongen over.

Skrevet

Hva med å se på vindfleece? Tror jeg det er noe som heter, tror det er fleece med ekstra lag med annet stoff så det er litt vindtett. Det er ikke vanntett da men blir mykere enn en hel parkdress. Så kan du kanskje ha en sånn regndress/overtrekksdress som er tynn liggende i vogna og ta på hvis det regner litt og du må ta baby opp og bære i regnet (bare finn et sted med litt ly og kle den på)?

Vet ikke hvor du bor men min baby på 7,5 mnd hadde blitt overopphetet om hun lå med vinter/parkdress oppi sin vognpose nå, og vi har ikke en gang byttet til tykk vinterdunpose.. Her er det vel rundt 8-12 grader på dagtid. 

Anonymkode: 04a4c...89f

• Liker 2
Skrevet

Jeg brukte vanlig bomullsklær fordi datteren min hadde sensitiv hud på den tiden, og god strikka ull over, både bukse og genser, og rett og slett en egnet jakke. Nå ville jeg hatt noe softshell eller høstjakke i vogna.

Anonymkode: 39dbf...112

Skrevet

Skal babyen sove har hun på to lag med ull. Skal hun være ute våken, har hun vinterdress over i tillegg.

Skrevet

Takk for svar. Jeg fant lit på nett nå også:

I dunpose: ull innerst, fleece mellom, vindtett skalldress ytterst.

Uten dunpose:ull, fleece mellom og vinterdress ytterst, samt polsokker .

Skrevet

Min krabber, men går ikke enda. Det hender vi triller og stopper på lekeplassen og husker litt.

I helgen var det et sånt vær at vi brukte ullundertøy, ulldress og en parkdress. Hadde også sånne polstrede og forede boots/tøfler, og votter og lue selvsagt. Ingen dunpose i vogna da, bare et lammeskinn å sitte på.

Blir det kaldere så drar vi frem vinterdressen😊

Når hun sover ute i vognen så bruker vi ikke dress, men vognposen. Det blir vel det samme i barnehagen.

Anonymkode: 40b35...118

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Baby er 7 mnd nå og har ulltøy, ullskinn og dunpose i vognen, problemet er at baby ikke liker å sitte i vognen vi må ofte løfte han opp og bære, men nå blir det jo kaldt og jeg regne med at baby ikke bare kan ha på ull ute på vinteren. 

Men alle disse parkdressene og vinterdressen er for de som kan gå med stropper til skoene og gjerne alt for klumpete til å i dunpose når baby sitter i den. 

Er det noen som vet om passende plagg? Hva kler dere selv baby i som er delvis i vognpose og delvis oppe? Det bør vel være noe vindtett?

Parkdress med ull under når han sitter oppreist i posen. 

Anonymkode: d2ea0...fbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...