AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #61 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Igjen, aner du hva kostnadene av det kan bli? Hos oss ville det kostet ett sted mellom 140 000 - 250 000 pr år, for en god lunsj en gang i måneden. Prisen på to vafler pr ansatt, en gang i måneden, med en dyr vaffel mix vil koste under 6000 pr år. Men ja, trivsel er noe hver enkelt må ta stilling til. Hver enkelt må også ta stilling til om de ønsker bidra til ett positivt arbeidsmiljø, eller om de vil sitte å være sur for at andre hygger seg. Hva gjør du for ett bedre arbeidsmiljø, og økt trivsel på arbeidsplassen? Anonymkode: fa07e...b63 Det spørs hvor mange ansatte det er i en bedrift da, hos oss er det ikke så mange. Mitt bidrag et å møte jobb, gjøre jobben min. Er jo det alt egentlig handler om. Tåkeprat i lunsjen deltar jo jeg også på, men det er lite interessant. Mest for fasaden. Ingen arbeidsgivere er opptatt av trivsel på jobb. Anonymkode: 2d89f...742 1
I Grosny Skrevet 25. oktober 2022 #62 Skrevet 25. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Sorry, kan ikke se noe sosialt i en vaffel. Sosialt for meg er omgås et menneske som kan stimulere meg mentalt. Av fri vilje. Anonymkode: 2d89f...742 Da er det noe som er dårlig på jobben din , sosialt. En vis mann sa en gang at det spiller ingen rolle hva du jobber med, det som teller er stemninga på femminnuttersrommet. Du bør finne deg en hyggeligere arbeidsplass å bruke livet ditt på. Om det er dårlig forhold mellom kollegaer på jobben trenger forresten ikke nødvendigvis å være de andre sin skyld alene. Du kan prøve å si noe hyggelig til dem hver gang anledningen byr seg, og det kan bygge opp hyggelige responser. Man kan oppnå en god sirkel. Det med vafler, at arbeidsgiver bryr seg og prøver å få til noe sosialt er en veldig fin ting. At det er et billig triks, om det vil jeg si at det er lurt å gjøre ting som ikke koster mye for å få til fine ting for sine arbeidsfolk. Endret 25. oktober 2022 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #63 Skrevet 25. oktober 2022 Synes det er koselig med vafler de få gangene vi får tid, og jeg liker ikke vafler engang. Tar heller en kaffe og ett eple med de andre. Blir ikke kjøpt av den grunn. Anonymkode: 22c19...b6b 1
rampeguri Skrevet 25. oktober 2022 #64 Skrevet 25. oktober 2022 For meg som har vært jobbet flere steder har vel aldri arbeidsgiver stått for noe sånt på fredager, men kan se nytten i det at man kan ha et avbrekk i arbeidsdagen siste dag før helga. Arbeidsgiver bør sørge for å skape et bra arbeidsmiljø og da kan dette være ting der. Du trenger jo ikke spise vaffel/bakverk? Er det slik at dere samles et klokkeslett og får vaffel/kake? Isåfall kan du jo ta en kaffekopp mens de andre spiser kake? Men jeg personlig hadde satt mer pris på at vi fikk en fruktkurv på avdelingen 1 gang hver uke/annenhver uke og ikke usunne ting selv om jeg er mest glad i det som er usunt.
rampeguri Skrevet 25. oktober 2022 #65 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det spørs hvor mange ansatte det er i en bedrift da, hos oss er det ikke så mange. Mitt bidrag et å møte jobb, gjøre jobben min. Er jo det alt egentlig handler om. Tåkeprat i lunsjen deltar jo jeg også på, men det er lite interessant. Mest for fasaden. Ingen arbeidsgivere er opptatt av trivsel på jobb. Anonymkode: 2d89f...742 En god arbeidsgiver er det. Om man trives så yter man bedre. Du trenger jo ikke delta. Det behøver ikke si noe om hvor mange man er - i hverdagen i store bedrifter så er det den enkelte avdeling som har ansvar selv om ledelsen har hovedansvaret for hvordan de vil at bedriften skal være.
I Grosny Skrevet 25. oktober 2022 #66 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kan du vise til forskning som sier at lønn er den eneste motivasjonsfaktoren? Anonymkode: 910b2...9ae Tror ikke vi trenger forskning. For noen er lønna alt, for andre er det faglige og sosiale ting som er drivkraften. For noen betyr det noe å føle at de gjør en god og nyttig jobb. Ofte er det en mix. Dersom det sosiale er bra så er det for mange fristende å stå i jobben selv om man får bedre lønnstilbud andre steder, men noen har så presset økonomi eller så sterke økonomiske ambisjoner at de kan tenke seg å gå til en sosialt dårligere arbeidsplass dersom lønna er klart bedre.
I Grosny Skrevet 25. oktober 2022 #67 Skrevet 25. oktober 2022 rampeguri skrev (6 minutter siden): For meg som har vært jobbet flere steder har vel aldri arbeidsgiver stått for noe sånt på fredager, men kan se nytten i det at man kan ha et avbrekk i arbeidsdagen siste dag før helga. Arbeidsgiver bør sørge for å skape et bra arbeidsmiljø og da kan dette være ting der. Du trenger jo ikke spise vaffel/bakverk? Er det slik at dere samles et klokkeslett og får vaffel/kake? Isåfall kan du jo ta en kaffekopp mens de andre spiser kake? Men jeg personlig hadde satt mer pris på at vi fikk en fruktkurv på avdelingen 1 gang hver uke/annenhver uke og ikke usunne ting selv om jeg er mest glad i det som er usunt. TS kan si til arbeidsgiver at vafler er problematisk for noen ernæringsmessig og spørre om de også kan få noen epler.
rampeguri Skrevet 25. oktober 2022 #68 Skrevet 25. oktober 2022 I Grosny skrev (1 minutt siden): TS kan si til arbeidsgiver at vafler er problematisk for noen ernæringsmessig og spørre om de også kan få noen epler. Kanskje det hadde vært en ide ja. Men tror ikke ts hadde likt epler heller, eller annen frukt for den saks skyld...
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #69 Skrevet 25. oktober 2022 rampeguri skrev (Akkurat nå): Men tror ikke ts hadde likt epler heller, eller annen frukt for den saks skyld... Hvorfor ikke? Negativ du er. Anonymkode: 2d89f...742 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #70 Skrevet 25. oktober 2022 Vær glad for at dere har Tia til å kose dere på fredag. Det hadde ikke vi. Og om vi hadde det måtte vi spise i smug pga sure pårørende. Hilsen tidligere ansatt innen helse og omsorg. Anonymkode: 776cf...a52
rampeguri Skrevet 25. oktober 2022 #71 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor ikke? Negativ du er. Anonymkode: 2d89f...742 Nei,, det vil jeg ikke si. Men det virker som du ikke er interessert i noen sosiale tiltak på jobb.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #72 Skrevet 25. oktober 2022 rampeguri skrev (1 minutt siden): Nei,, det vil jeg ikke si. Men det virker som du ikke er interessert i noen sosiale tiltak på jobb. Jo, jeg har jo skrevet gode tiltak. Også foreslått catering med god mat. Noe så trist som en vaffel, sorry. Anonymkode: 2d89f...742
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #73 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg er enig med TS, selv om jeg ikke ser på meg selv som en asosial surpomp. Gi meg heller et krevende kurs eller utviklingsmuligheter over tid enn en stusselig vaffel hvis du skal motivere meg. Jeg har det gjerne hyggelig med kolleger i lunsjen, men hvis arbeidsgiver ønsker at jeg skal samarbeide bedre på tvers av avdelinger er det utrolig mye bedre å møtes oftere for å arbeide faglig enn å argumentere for hvor billig en vaffel er. Anonymkode: f6a36...a5a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #74 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er enig med TS, selv om jeg ikke ser på meg selv som en asosial surpomp. Gi meg heller et krevende kurs eller utviklingsmuligheter over tid enn en stusselig vaffel hvis du skal motivere meg. Jeg har det gjerne hyggelig med kolleger i lunsjen, men hvis arbeidsgiver ønsker at jeg skal samarbeide bedre på tvers av avdelinger er det utrolig mye bedre å møtes oftere for å arbeide faglig enn å argumentere for hvor billig en vaffel er. Anonymkode: f6a36...a5a Faglig utvikling er viktig ja. Dessverre mange som ødelegger det med fyllefester på kvelden etterpå. Anonymkode: 2d89f...742
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #75 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det spørs hvor mange ansatte det er i en bedrift da, hos oss er det ikke så mange. Mitt bidrag et å møte jobb, gjøre jobben min. Er jo det alt egentlig handler om. Tåkeprat i lunsjen deltar jo jeg også på, men det er lite interessant. Mest for fasaden. Ingen arbeidsgivere er opptatt av trivsel på jobb. Anonymkode: 2d89f...742 Mange arbeidsgivere er veldig opptatt av trivsel på jobb. Men igjen, hva gjør DU for å bidra til ett godt arbeidsmiljø? AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor ikke? Negativ du er. Anonymkode: 2d89f...742 Det er vel du som er den negative her, som ikke ser nytten i at kolleger har det hyggelig på jobb. Det er du som har en innstilling om at alle arbeidsgivere driver med manipulering og ikke er opptatt av trivsel... Men igjen, sett deg på kontoret ditt, å krev en lønnsøkning tilsvarende kostnaden av de sosiale tiltakene jobben har... Anonymkode: fa07e...b63 1
CarolineS Skrevet 25. oktober 2022 #76 Skrevet 25. oktober 2022 Ja takk til vafler. Spist hjemme på hjemmekontor 🤣 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #77 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg syns det er hyggelig på jobben med sånt, så lenge det ikke er en rutine Anonymkode: caef5...676
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #78 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det spørs hvor mange ansatte det er i en bedrift da, hos oss er det ikke så mange. Mitt bidrag et å møte jobb, gjøre jobben min. Er jo det alt egentlig handler om. Tåkeprat i lunsjen deltar jo jeg også på, men det er lite interessant. Mest for fasaden. Ingen arbeidsgivere er opptatt av trivsel på jobb. Anonymkode: 2d89f...742 Selvfølgelig er de det! Trivsel henger mellom annet sammen med turnover, lojalitet og innsats. På tide at du oppdaterer kunnskapen litt siden du fortsatt ser ut til å tro at arbeidsgivere driver som i bomullsfabrikkene på 1800-tallet. Du kan jo bruke noe av tiden du sparer på å ikke delta på sosiale eventer og spise vafler på jobb til å øke ditt eget kunnskapsnivå, slik at hvis du skulle havne i en situasjon hvor du faktisk må prate med utdannede mennesker om ledelse, så vil du ikke fremstå som utdatert og «enkel». Anonymkode: c226b...6da 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #79 Skrevet 25. oktober 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig er de det! Trivsel henger mellom annet sammen med turnover, lojalitet og innsats. På tide at du oppdaterer kunnskapen litt siden du fortsatt ser ut til å tro at arbeidsgivere driver som i bomullsfabrikkene på 1800-tallet. Du kan jo bruke noe av tiden du sparer på å ikke delta på sosiale eventer og spise vafler på jobb til å øke ditt eget kunnskapsnivå, slik at hvis du skulle havne i en situasjon hvor du faktisk må prate med utdannede mennesker om ledelse, så vil du ikke fremstå som utdatert og «enkel». Anonymkode: c226b...6da Og du glemmer at folk har ulike ting som får dem til å trives. Sosiale eventer fungerer på noen, ikke alle. Anonymkode: f6a36...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #80 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og du glemmer at folk har ulike ting som får dem til å trives. Sosiale eventer fungerer på noen, ikke alle. Anonymkode: f6a36...a5a Nei, jeg glemmer ikke det. Men du må nesten innse du er i et mindretall som plages og provoseres av at arbeidsplassen legger opp til en frivillig sosial sammenkomst på fredagene. Hvis vaffel ikke fenger deg - så la være å møte opp. Du kan f.eks bruke den halvtimen/timen kollegaene dine har det hyggelig i lag til å spre litt eder og galle om arbeidsplassen på KG, f.eks. Du virker temmelig innbitt og sint, så du har gjerne godt av å få ventilert litt. Anonymkode: c226b...6da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå