Gå til innhold

Arbeidsgivere som tror det hjelper med vaffel og bakeverk på fredager...

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Eh, har du null innsikt i bedriftsøkonomi? Er du klar over hva de forslagene der vil koste en bedrift både direkte og indirekte sammenlignet med en vaffel?

Anonymkode: c226b...6da

Ned med lederlønninger så kan mye av dette realiseres.

Anonymkode: 2d89f...742

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du synes ledelsen bare r manipulerende, synes ingen av dine medkolleger er stimulerende å snakke med og tjener så lite at prisen for noen liter vaffelrøre velter lasset for deg, så foreslår jeg virkelig at du bytter jobb.

Anonymkode: b1747...5c4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvis du synes ledelsen bare r manipulerende, synes ingen av dine medkolleger er stimulerende å snakke med og tjener så lite at prisen for noen liter vaffelrøre velter lasset for deg, så foreslår jeg virkelig at du bytter jobb.

Nei, jeg trenger ikke bytte jobb.

Tenker det er viktig å våkne opp, hvordan bedrifter prøver å manipulere ansatte med ting som vaffel, julebord, firmaturer etc. Dette handler kun om å smøre ansatte, så de skal tror at de er fornøyde. Mens om man tar opp noe som lønn/andre problemer....nei det det vil de ikke høre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenker det er viktig å våkne opp, hvordan bedrifter prøver å manipulere ansatte med ting som vaffel, julebord, firmaturer etc. Dette handler kun om å smøre ansatte, så de skal tror at de er fornøyde. Mens om man tar opp noe som lønn/andre problemer....nei det det vil de ikke høre.

Til å være så så innmari smart at kollegaene dine ikke er «stimulerende» for deg å omgås eller å snakke med, så virker du temmelig bakpå når det kommer til kunnskap om motivasjonsteori og generell organisasjonspsykologi.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ned med lederlønninger så kan mye av dette realiseres.

Lederlønninger i Norge er ikke spesielt høye sammenlignet med i andre vestlige land. Sett bort i fra toppledelsen i enkelte store konsern, som tjener mye sett med en vanlig manns øyne, så tjener ikke en vanlig norsk leder urimelig nye ift oppgaver og ansvar som ligger på dem. Ja, de tjener bedre enn «gutta på gølvet», men de gutta har heller ikke ansvar utover å basically gjøre som de har fått beskjed om. Eg leder må m.a svare for hvorfor gutta ikke har blitt fulgt opp eller har fått feile beskjeder, og klarer hen ikke det, så er det på sikt oppsigelsesgrunnlag. Da er det på mange måter bedre å være Frank Forskalingssnekker tjener mindre, men som slipper slikt press, er ferdig på jobb 16 og som ikke trenger å ta med seg jobben hjem heller.

• Liker 2
Skrevet

Jobber du under tvang TS? 

Kanskje du er en av de som er uten utdannelse og ikke har så mange andre valg enn nettopp denne jobben?

Er det NAV som betaler for lønnen din, helt eller delvis? Det er jo også en mulighet. 

Anonymkode: 70a18...417

Skrevet

Trivsel på jobb er viktig for mange ansatte også, det å ha et samhold og være motivert på jobb, å ha noen "perks", å le godt hver eneste arbeidsdag. Firmaturer og et godt arbeidsmiljø noe som er mer bra for bedriften som i at det blir en attraktiv arbeidsplass med motverte ansatte. Dette igjen tiltrekker seg gode kandidater. Jeg kan velge og vrake i jobber, og høy lønn får jeg uansett. Jeg går jo der arbeidsmiljøet er bra, der de har kule fester og reiser og god stemning. Hadde aldri jobbet med en haug med surpomper som deg.

Heldigvis er du åpenbart ikke en leder, men du kunne jo prøvd deg og sett hvor fort du hadde styrt en bedrift i grøfta om du hadde tatt fra dem vaflene deres 😛 

Du hadde kanskje også lært deg at lønn og vafler går fra forskjellige deler på budsjettet og har forskjellige kostnader.

Skrevet

Du burde begynne å jobbe i staten - vi går hverken vafler, julebord eller firmatur, og har lønnsforhandlinger hvert år.

Anonymkode: 6cc4b...212

Skrevet

For meg som ikke tåler melk eller gluten, så er ikke vaffel en høydare. 

Anonymkode: 32bd6...1b2

Skrevet

Så hva gjør du for å få det bedre? 

Anonymkode: 3e680...7b5

• Liker 1
Skrevet

Mange som har bakverk på fredag for å markere at det er helg og at det skal være ekstra kos. Ikke for å erstatte lønn. 

Anonymkode: e1c9c...ad1

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

«Stakkars deg.»

Du skjønner at det ikke er selve vaffelen som er poenget med de sosiale tilstelningene på jobb, eller?

Skrevet

Jeg vet ikke helt, men ut fra tonen i innlegget ditt og måten du formulerer deg på, så aner det meg at det ikke hadde hjulpet med høyere lønn for å få et bedre liv. Det hadde nok ikke hjulpet deg å få firmabil, gratis aviser, frokost levert på døren eller100 kroner ekstra i timen. Da ville du nok hatt en ENDA finere bil eller 200 kroner ekstra i timen. Eller?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Andre ting man kan gjøre i stedet for søppelmatfredag:

- Lar de ansatte ta fri etter lunsj.
- Lodder ut gavekort på mat.(fra kiwi for eks)
- Lodder ut betalt fridag uken derpå.
- Øker lønnen 0,5% hver fredag.
- Bestiller inn varm lunsj av god kvalitet, etter avtale med den enkelte hva de spiser.

:) 

Ja, det blir butikk av, gitt. :ironi:

Anonymkode: df62b...9b6

• Liker 3
Skrevet

Vær glad du iallefall får en hel vaffelplate. Det jeg jobber får vi utdelt litt snop til påske og jul - 2 twist biter hver og vi får ikke velge selv engang. Selv sitter hele ledelsen med fruktkurv, god kaffe og mengder med twist. Hender de slår til med den billigste pepperkaken til jul også og helt jævlig kaffe til de ansatte. Hvorfor vi vet set er forskjell på kaffen til ansatte og ledelsen er fordi vi har kaffemaskiner og når enkelte har møter med ledelsen får de kaffe fra deres kaffemaskin. Vi har etterspurt bedre kaffe, men det blir for dyrt for bedriften. OK!

Anonymkode: a8b44...ac1

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

For mange arbeidsgivere er det veldig viktig at det er samhold mellom de ansatte, og at de har det hyggelig på jobb. Jeg motiveres av trivsel på arbeidsplassen, ikke bare en god følelse når lønningen kommer. 
Men jeg foreslår at du snakker med sjefen din, å ber om kompensasjon for den forbanna vaffelen, og så holder deg unna når kolleger ønsker ha det trivelig. 
De 2-3 kronene den vaffelen koster pr pers vil sikkert være himmelsk når de kommer inn på kontoen din! 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nekter arbeidsgiver servere noe som helst annet? 
Jeg tåler ikke jordbær og en del annen frukt, men klarer fint ha det hyggelig med kolleger de gangene det "kun" blir satt frem jordbær eller frukt. 

Anonymkode: fa07e...b63

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For mange arbeidsgivere er det veldig viktig at det er samhold mellom de ansatte, og at de har det hyggelig på jobb. Jeg motiveres av trivsel på arbeidsplassen, ikke bare en god følelse når lønningen kommer. 
Men jeg foreslår at du snakker med sjefen din, å ber om kompensasjon for den forbanna vaffelen, og så holder deg unna når kolleger ønsker ha det trivelig. 
De 2-3 kronene den vaffelen koster pr pers vil sikkert være himmelsk når de kommer inn på kontoen din! 

Trivsel er jo noe som den enkelte må ta stilling til, hva er trivsel?

Hva med å servere et skikkelig måltid til lunsj, catering? Ikke noe tullemat.

Skrevet

Noen blir aldri fornøyd, og sånn vil det være.

Mange arbeidsplasser har en sånn sur pære som ikke vil være sosial og bidra til et hyggelig miljø. Som tror jobben er til for dem, og ikke at de faktisk er ansatt for å gjøre en jobb. Man vet lønnen når man starter. Var den ikke bra nok burde man jo da sagt nei.

De fleste setter pris på sånn ting. Det bygger miljø, og man får tid til å prate med kollegaer hvis man vil.  

Som andre sier, lønn må forhandles i andre løp.

Man har også selv et ansvar for å bidra til et godt miljø. Er man misfornøyd må man aktivt gjøre noe med det.

Anonymkode: 79e0d...42e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trivsel er jo noe som den enkelte må ta stilling til, hva er trivsel?

Hva med å servere et skikkelig måltid til lunsj, catering? Ikke noe tullemat.

Igjen, aner du hva kostnadene av det kan bli? 
Hos oss ville det kostet ett sted mellom 140 000 - 250 000 pr år, for en god lunsj en gang i måneden. 
Prisen på to vafler pr ansatt, en gang i måneden, med en dyr vaffel mix vil koste under 6000 pr år. 

Men ja, trivsel er noe hver enkelt må ta stilling til. Hver enkelt må også ta stilling til om de ønsker bidra til ett positivt arbeidsmiljø, eller om de vil sitte å være sur for at andre hygger seg. 

Hva gjør du for ett bedre arbeidsmiljø, og økt trivsel på arbeidsplassen? 

• Liker 2
Skrevet

Billig bestikkelse isåfall. Nei, tror nok de bare ønsker å skape litt hygge på en fredag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...