AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #21 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er vi SÅ enkle? Ja som en labrador retriever. Gjør hva som helst for en godbit Anonymkode: 19e3f...94b 1
Grüner Skrevet 24. oktober 2022 #22 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aner ikke hvor vanlig dette er, men synes det er en feil måte å manipulere ansatte på. Å gjøre de "fornøyd" med å servere søppel på fredager....(nå slipper vi å høre noe mas tenker de...) Er jo LØNNA som må opp, den går ikke opp av å spise dritt på fredager. Men folk lar seg lure. Anonymkode: 2d89f...742 Eh… Noen som har stått opp med feil fot i dag🙄? Arbeidsgiver «manipulerer» de ansatte med «søppel», faktisk…. Det er ingen som tvinger deg til å spise de vaflene; du kan spise salaten din, du. Mht lønn, så tviler jeg på om vaffelbudsjettet spiser av lønnsbudsjettet, og lønnsforhandlinger er som regel en litt mer komplisert prosess og ikke noe som ene og alene er opp til din arbeidsgiver, noe du kanskje har lagt merke til nå i disse «streikedager»? Vaflene er vel bare et forsøk på å skape litt fredagsstemning og for å få kolleger til å sosialisere med hverandre rundt vaffelfatet. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #23 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig! Hva er vitsen med å servere kaker og vafler på jobb? Er vi SÅ enkle? De eneste som liker den type belønning er dem som absolutt ikke bør spise det. Hos oss er det mye snakk om kake, og det annonseres gjerne mange uker i forveien («Bare vent, snart blir det kake!»). Nærmeste leder er svært overvektig, og er nok den som har mest glede av opplegget. Da vi fikk ny avdelingsleder satte hun frem en svær dunk med sjokolade den første dagen. «Alle» ble kjempeglade og fikk et godt inntrykk av henne. Deretter har vi knapt sett henne, hun aner ikke hva vi holder på med, lytter ikke til innspill, og de få gangene hun deltar på møter kommer hun bare med floskler om strategier, den spennende reisen vi sammen har lagt ut på, og hvor stor pris hun setter på oss. Anonymkode: ca72c...5c8 Ja, flott reflektert. Mennesket er veldig enkelt....dessverre. Grüner skrev (40 minutter siden): Eh… Noen som har stått opp med feil fot i dag🙄? Arbeidsgiver «manipulerer» de ansatte med «søppel», faktisk…. Det er ingen som tvinger deg til å spise de vaflene; du kan spise salaten din, du. Mht lønn, så tviler jeg på om vaffelbudsjettet spiser av lønnsbudsjettet, og lønnsforhandlinger er som regel en litt mer komplisert prosess og ikke noe som ene og alene er opp til din arbeidsgiver, noe du kanskje har lagt merke til nå i disse «streikedager»? Vaflene er vel bare et forsøk på å skape litt fredagsstemning og for å få kolleger til å sosialisere med hverandre rundt vaffelfatet. Kan ikke se noe sosialt i å spise vaffel. Anonymkode: 2d89f...742 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #24 Skrevet 24. oktober 2022 Du høres ikke ut som en hyggelig kollega eller arbeidstaker. Anonymkode: 17bd8...81a 9 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #25 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, flott reflektert. Mennesket er veldig enkelt....dessverre. Kan ikke se noe sosialt i å spise vaffel. Anonymkode: 2d89f...742 Hva er sosialt for deg da? Det er fortsatt ikke det å spise vaffel som er sosialt, men avbrekket til å prate og sosialisere seg med kollegaer. Vaffelen er jo en unnskyldning til å sette av tiden til å sosialisere seg med de andre. Anonymkode: 09835...a38 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #26 Skrevet 24. oktober 2022 Kjenner igjen det du skriver. Dette er bare et tegn på oppblåste HR-avdelinger fylt med fjolledamer med vekttall i totalt meningsløse Blindern-fag som har fått ptaksisplass av NAV. Anonymkode: 88929...79e 1 3
Cisco Skrevet 24. oktober 2022 #27 Skrevet 24. oktober 2022 Dere er heldige. Vi har ikke tid til vaffler og vinlotteri hos oss. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #28 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er sosialt for deg da? Det er fortsatt ikke det å spise vaffel som er sosialt, men avbrekket til å prate og sosialisere seg med kollegaer. Vaffelen er jo en unnskyldning til å sette av tiden til å sosialisere seg med de andre. Anonymkode: 09835...a38 Ingenting med arbeidslivet er sosialt, det handler om å tjene penger til livets opphold. Keep ut simpe: Gjør det du skal, så ut døra. Ferdig Sosialt for meg er relasjonen mellom mennesket, der jeg velger et menneske jeg ønsker å bruke tiden min på. Der jeg får mental stimulanse. Å sitte å høre på tåkeprat der en kollega forteller hva de skal i helgen interesserer meg ikke i heletatt, utrolig kjedelig. Cisco skrev (1 minutt siden): Dere er heldige. Vi har ikke tid til vaffler og vinlotteri hos oss. Vær glad for det, jobb handler ikke om vaffel og vin. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner igjen det du skriver. Dette er bare et tegn på oppblåste HR-avdelinger fylt med fjolledamer med vekttall i totalt meningsløse Blindern-fag som har fått ptaksisplass av NAV. Anonymkode: 88929...79e Dette er typisk kvinner å finne på slike ting dessverre. Fordi det er "hyggelig og koooselig". Anonymkode: 2d89f...742 2 1
Laraa Skrevet 24. oktober 2022 #29 Skrevet 24. oktober 2022 Enig. Hos oss var ikke problemet lønn, men en sjef som skapte sykemeldinger og oppsigelser i hopetall. Men fredagskos, DET skulle vi ha som et psykososialt forsøk på å dekke over hvor elendig inneluft hun skapte. Det hjelper svært lite at fredagene er fylt med is med Nonstop og peanøtter og twist og elendige dad jokes i pausen som alle ler av, når underbevisstheten lurer på om du er den neste sjefen vil innkalle til medarbeidersamtale pga bagateller 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #30 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingenting med arbeidslivet er sosialt, det handler om å tjene penger til livets opphold. Keep ut simpe: Gjør det du skal, så ut døra. Ferdig Sosialt for meg er relasjonen mellom mennesket, der jeg velger et menneske jeg ønsker å bruke tiden min på. Der jeg får mental stimulanse. Å sitte å høre på tåkeprat der en kollega forteller hva de skal i helgen interesserer meg ikke i heletatt, utrolig kjedelig. Vær glad for det, jobb handler ikke om vaffel og vin. Dette er typisk kvinner å finne på slike ting dessverre. Fordi det er "hyggelig og koooselig". Anonymkode: 2d89f...742 Jammen glad vi ikke har sånne surpomper som deg på jobb. Anonymkode: 6cc4b...212 4 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #31 Skrevet 24. oktober 2022 Andre ting man kan gjøre i stedet for søppelmatfredag: - Lar de ansatte ta fri etter lunsj. - Lodder ut gavekort på mat.(fra kiwi for eks) - Lodder ut betalt fridag uken derpå. - Øker lønnen 0,5% hver fredag. - Bestiller inn varm lunsj av god kvalitet, etter avtale med den enkelte hva de spiser. Anonymkode: 2d89f...742 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #32 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jammen glad vi ikke har sånne surpomper som deg på jobb. Anonymkode: 6cc4b...212 Jeg er ikke sur, bare belyser falskheten. Laraa skrev (1 minutt siden): Enig. Hos oss var ikke problemet lønn, men en sjef som skapte sykemeldinger og oppsigelser i hopetall. Men fredagskos, DET skulle vi ha som et psykososialt forsøk på å dekke over hvor elendig inneluft hun skapte. Det hjelper svært lite at fredagene er fylt med is med Nonstop og peanøtter og twist og elendige dad jokes i pausen som alle ler av, når underbevisstheten lurer på om du er den neste sjefen vil innkalle til medarbeidersamtale pga bagateller Nettopp! En leder tar aldri tak i problemene, slik er det dessverre. Anonymkode: 2d89f...742 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #33 Skrevet 24. oktober 2022 Laraa skrev (5 minutter siden): Enig. Hos oss var ikke problemet lønn, men en sjef som skapte sykemeldinger og oppsigelser i hopetall. Men fredagskos, DET skulle vi ha som et psykososialt forsøk på å dekke over hvor elendig inneluft hun skapte. Det hjelper svært lite at fredagene er fylt med is med Nonstop og peanøtter og twist og elendige dad jokes i pausen som alle ler av, når underbevisstheten lurer på om du er den neste sjefen vil innkalle til medarbeidersamtale pga bagateller Selvsagt er ikke fredagskos en god nok erstatning hvis alt annet er elendig med arbeidsplassen, men på noenlunde fungerende arbeidsplasser og oppover, så kan det jo faktisk være en hyggelig ting. Slitsomt å forholde seg til kollegaer som sukker over alt hyggelig. Anonymkode: 957e3...3eb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #34 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke sur, bare belyser falskheten. Nettopp! En leder tar aldri tak i problemene, slik er det dessverre. Anonymkode: 2d89f...742 At det er falskt hos dere betyr ikke at det er det over alt. Siden vi ikke har surpomper på jobb setter folk pris på sosiale avbrekk. Anonymkode: 6cc4b...212 3
Gjest Villfisker Skrevet 24. oktober 2022 #35 Skrevet 24. oktober 2022 😂 Jeg tviler på at det er tanken bak. Men ingen som sier du må spise det drittet. Vil du ha bedre lønn, må du faktisk forhandle den fram selv. Evt. bytte jobb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #36 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ingenting med arbeidslivet er sosialt, det handler om å tjene penger til livets opphold. Keep ut simpe: Gjør det du skal, så ut døra. Ferdig Sosialt for meg er relasjonen mellom mennesket, der jeg velger et menneske jeg ønsker å bruke tiden min på. Der jeg får mental stimulanse. Å sitte å høre på tåkeprat der en kollega forteller hva de skal i helgen interesserer meg ikke i heletatt, utrolig kjedelig. Anonymkode: 2d89f...742 Da velger du helt enkelt å ikke delta på slikt, akkurat som julebord. Tipper det ikke er obligatorisk. Noen av oss finner kollegaene interessante, eller synes det er interessant å sosialiseres med andre enn bare venner. Anonymkode: 09835...a38 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #37 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingenting med arbeidslivet er sosialt, det handler om å tjene penger til livets opphold. Keep ut simpe: Gjør det du skal, så ut døra. Ferdig Sosialt for meg er relasjonen mellom mennesket, der jeg velger et menneske jeg ønsker å bruke tiden min på. Der jeg får mental stimulanse. Å sitte å høre på tåkeprat der en kollega forteller hva de skal i helgen interesserer meg ikke i heletatt, utrolig kjedelig. Vær glad for det, jobb handler ikke om vaffel og vin. Dette er typisk kvinner å finne på slike ting dessverre. Fordi det er "hyggelig og koooselig". Anonymkode: 2d89f...742 Om det ikke er noe sosialt med arbeidslivet for deg, så er det din personlige mening. Kan ikke vi som faktisk liker kollegene våre, å setter pris på å ta en kaffekopp med de få gjøre det? Jeg tilbringer så mye tid på jobb, at det er viktig for meg med ett godt sosialt miljø rundt meg. Jeg gleder meg til å dra på jobb omtrent hver dag, fordi jeg trives med både oppgaver og kolleger. Uten de gode kollegene så ville trivselen vært langt mindre. Men det er godt mulig jeg ville hatt det som deg, at jobb bare er jobb, dersom jeg hadde kun sure og tverre kolleger som ikke kan la andre nyte en kopp kaffe og en vaffel. AnonymBruker skrev (1 time siden): Andre ting man kan gjøre i stedet for søppelmatfredag: - Lar de ansatte ta fri etter lunsj. - Lodder ut gavekort på mat.(fra kiwi for eks) - Lodder ut betalt fridag uken derpå. - Øker lønnen 0,5% hver fredag. - Bestiller inn varm lunsj av god kvalitet, etter avtale med den enkelte hva de spiser. Anonymkode: 2d89f...742 Varm lunsj av god kvalitet ville kostet helt hinsides mye her, og det å lage en "spesialbestilling" av god kvalitet til nesten hundre ansatte ville krevd svært mye planlegging. Gi folk fri etter lunsj, for all del, det går stort sett ut over kunder som ikke får levert varer. Og selvfølgelig vil det forhindre eventuelle lønnsøkninger siden vi mister en stor del av produksjonen, og dermed inntjening. Jeg foretrekker å spise vafler med kolleger, enn at det skal loddes ut fridager slik at vi andre må jobbe ekstra. 0,5 % høyere lønn hver fredag... 30-50 kr ekstra i måneden... sorry, da vil jeg heller ha vafler eller kake! Anonymkode: fa07e...b63 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #38 Skrevet 24. oktober 2022 Vaffel/is med nonstop etc på Fredager er noe jeg assosierer med offentlig helsevesen. Anonymkode: fc521...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #39 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan du vise til forskning som sier at lønn er den eneste motivasjonsfaktoren? Anonymkode: 910b2...9ae Jeg har ikke påstått at lønn er sen eneste motivasjonsfaktoren, men det var svært relevant å nevne lønn siden TS uthevet økt lønn eksplisitt som motivasjonsfaktor i førsteinnlegget. Anonymkode: c226b...6da
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #40 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Andre ting man kan gjøre i stedet for søppelmatfredag: - Lar de ansatte ta fri etter lunsj. - Lodder ut gavekort på mat.(fra kiwi for eks) - Lodder ut betalt fridag uken derpå. - Øker lønnen 0,5% hver fredag. - Bestiller inn varm lunsj av god kvalitet, etter avtale med den enkelte hva de spiser. Anonymkode: 2d89f...742 Eh, har du null innsikt i bedriftsøkonomi? Er du klar over hva de forslagene der vil koste en bedrift både direkte og indirekte sammenlignet med en vaffel? Anonymkode: c226b...6da 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå