AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Aner ikke hvor vanlig dette er, men synes det er en feil måte å manipulere ansatte på. Å gjøre de "fornøyd" med å servere søppel på fredager....(nå slipper vi å høre noe mas tenker de...) Er jo LØNNA som må opp, den går ikke opp av å spise dritt på fredager. Men folk lar seg lure. Anonymkode: 2d89f...742 11 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Det koster mindre å ordne litt bakverk på en fredag, enn å gi alle ansatte et skikkelig lønnsløft, og er vel noe som kan bidra til at de ansatte får en hyggelig fredag. Jeg kunne sikkert tjent mer, men har ikke en kritisk dårlig lønn sett i sammenheng med hva jeg gjør og hvilken utdannelse jeg (ikke) har. Mulig vaflene vi får hver fredag er smisking, men hos oss er det en sosial greie som gir et lite avbrekk i arbeidshverdagen, så det tas godt i mot av alle. Vi har et fint arbeidsmiljø og forhold til ledelsen. Hvis dere alle er enige i at dere ikke ønsker slik "søppel" på fredager så går det sikkert an å be de slutte, så er de pengene spart. Anonymkode: 09835...a38 28 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det koster mindre å ordne litt bakverk på en fredag, enn å gi alle ansatte et skikkelig lønnsløft, og er vel noe som kan bidra til at de ansatte får en hyggelig fredag. Jeg kunne sikkert tjent mer, men har ikke en kritisk dårlig lønn sett i sammenheng med hva jeg gjør og hvilken utdannelse jeg (ikke) har. Mulig vaflene vi får hver fredag er smisking, men hos oss er det en sosial greie som gir et lite avbrekk i arbeidshverdagen, så det tas godt i mot av alle. Vi har et fint arbeidsmiljø og forhold til ledelsen. Hvis dere alle er enige i at dere ikke ønsker slik "søppel" på fredager så går det sikkert an å be de slutte, så er de pengene spart. Anonymkode: 09835...a38 Sorry, kan ikke se noe sosialt i en vaffel. Sosialt for meg er omgås et menneske som kan stimulere meg mentalt. Av fri vilje. Anonymkode: 2d89f...742 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 Manipulere, faktisk 😂. Om du er misfornøyd med arbeidssted eller lønn, bør du vel heller gjøre noe med det enn å klage på en vaffel? Jeg har god lønn, gode betingelser, og folk her blir i mange år fordi de er fornøyd med arbeidsgiveren. Og vi har vafler annenhver fredag. Topp stemning! Anonymkode: 92803...b72 24 1 1
Jdz Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Da får du bytte jobb da. Det er faktisk den enkleste måten å gå opp i lønn. For mange er sosiale tiltak på arbeidsplassen en viktig del av et godt arbeidsmiljø. Nå er det dårlig med vafler og bakverk på vår arbeidsplass, men vi har andre aktiviteter som fellestrening, pubkvelder etc. 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Aner ikke hvor vanlig dette er, men synes det er en feil måte å manipulere ansatte på. Å gjøre de "fornøyd" med å servere søppel på fredager....(nå slipper vi å høre noe mas tenker de...) Er jo LØNNA som må opp, den går ikke opp av å spise dritt på fredager. Men folk lar seg lure. Anonymkode: 2d89f...742 Vis meg den forskning som viser at moderat lønnsøkning gir motiverte ansatte over tid? Anonymkode: c226b...6da 6
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Aner ikke hvor vanlig dette er, men synes det er en feil måte å manipulere ansatte på. Å gjøre de "fornøyd" med å servere søppel på fredager....(nå slipper vi å høre noe mas tenker de...) Er jo LØNNA som må opp, den går ikke opp av å spise dritt på fredager. Men folk lar seg lure. Anonymkode: 2d89f...742 Bytt jobb. Problem solved.
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 24. oktober 2022 #10 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg har et beskrivende ord til deg; du er en avviker.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #11 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg synes det er kjempekoselig med kaker/bakst på en fredag. Det å sette inn noen tiltak/tradisjoner som kan være med å bedre arbeidsmiljøet kan være svært motiverende for mange. Men selvfølgelig har det ikke helt samme hensikt dersom noen bare er negative, og synes alle tiltak fra arbeidsgiver er manipulerende utenom økonomiske insentiver. For min del hadde ikke høy lønn gjort arbeidsplassen attraktiv dersom jeg måtte jobbe med noen som er veldig negative til alt av sosialt. Anonymkode: fa07e...b63 12 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #12 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sorry, kan ikke se noe sosialt i en vaffel. Sosialt for meg er omgås et menneske som kan stimulere meg mentalt. Av fri vilje. Anonymkode: 2d89f...742 Det er jo ikke vaffelen som er sosial, men at vi alle tar en ekstra pause og spiser og prater sammen🤦♀️ Som jeg skrev så har vi et godt arbeidsmiljø, og flere av oss er venner privat også, så for oss er det sosialt å ta en ekstra pause med vafler og prat. Det er fri vilje, og jeg har heldigvis kollegaer som kan "stimulere meg mentalt" hvis jeg har behov for det, eller prate "fjas" hvis jeg trenger å koble helt av. Du har tydeligvis ikke det samme arbeidsmiljøet, så det er det som er problemet (eller deg, eller lønna, eller hele jobben), ikke "søppelet" dere får servert. Hvis du mistrives såpass så bør du se etter en annen jobb. Anonymkode: 09835...a38 13 2 2
solsolsol Skrevet 24. oktober 2022 #13 Skrevet 24. oktober 2022 På en arbeidsplass som fungerer er det en ekstra hyggelig ting, men når ledelsen ikke fungerer og reelle problemer ikke blir tatt tak i er det bare provoserende å stille med kake på fredagene. 12
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #14 Skrevet 24. oktober 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke vaffelen som er sosial, men at vi alle tar en ekstra pause og spiser og prater sammen🤦♀️ Som jeg skrev så har vi et godt arbeidsmiljø, og flere av oss er venner privat også, så for oss er det sosialt å ta en ekstra pause med vafler og prat. Det er fri vilje, og jeg har heldigvis kollegaer som kan "stimulere meg mentalt" hvis jeg har behov for det, eller prate "fjas" hvis jeg trenger å koble helt av. Du har tydeligvis ikke det samme arbeidsmiljøet, så det er det som er problemet (eller deg, eller lønna, eller hele jobben), ikke "søppelet" dere får servert. Hvis du mistrives såpass så bør du se etter en annen jobb. Anonymkode: 09835...a38 Samme hos oss, vi har spennende arbeidsoppgaver og konkurransedyktig lønn. I vår organisasjon er den største friksjonen i systemet manglende kommunikasjon mellom avdelinger og kollegaer, vafler og pølsefredag gjør at vi blir bedre venner og kommunikasjonen går bedre. Det er selvfølgelig noe annet om arbeidsplassen er et kaos av underbetalte og overarbeidede ansatte med en ledelse som mangler bakkekontakt. Anonymkode: 67382...513 3 1
Illuminatum Skrevet 24. oktober 2022 #15 Skrevet 24. oktober 2022 Blir det verre av å servere vaffel på fredagene? 11 2 1
Portia Catonis Skrevet 24. oktober 2022 #16 Skrevet 24. oktober 2022 Hvis du vil ha mer lønn må du engasjere deg i fagforbundet ditt og delta i lønnsforhandlingene. Å boikotte vaffelfredag hjelper fint lite. 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #17 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vis meg den forskning som viser at moderat lønnsøkning gir motiverte ansatte over tid? Anonymkode: c226b...6da Kan du vise til forskning som sier at lønn er den eneste motivasjonsfaktoren? Anonymkode: 910b2...9ae
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #18 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aner ikke hvor vanlig dette er, men synes det er en feil måte å manipulere ansatte på. Å gjøre de "fornøyd" med å servere søppel på fredager....(nå slipper vi å høre noe mas tenker de...) Er jo LØNNA som må opp, den går ikke opp av å spise dritt på fredager. Men folk lar seg lure. Anonymkode: 2d89f...742 Helt enig! Hva er vitsen med å servere kaker og vafler på jobb? Er vi SÅ enkle? De eneste som liker den type belønning er dem som absolutt ikke bør spise det. Hos oss er det mye snakk om kake, og det annonseres gjerne mange uker i forveien («Bare vent, snart blir det kake!»). Nærmeste leder er svært overvektig, og er nok den som har mest glede av opplegget. Da vi fikk ny avdelingsleder satte hun frem en svær dunk med sjokolade den første dagen. «Alle» ble kjempeglade og fikk et godt inntrykk av henne. Deretter har vi knapt sett henne, hun aner ikke hva vi holder på med, lytter ikke til innspill, og de få gangene hun deltar på møter kommer hun bare med floskler om strategier, den spennende reisen vi sammen har lagt ut på, og hvor stor pris hun setter på oss. Anonymkode: ca72c...5c8 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #19 Skrevet 24. oktober 2022 Er jo bare å bli sittende på plassen sin det og surmule, når de andre spiser vafler. Anonymkode: df62b...9b6 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #20 Skrevet 24. oktober 2022 Ja takk begge deler. En fornuftig lønn og sosial hygge. Nå spiser ikke jeg vafler og kaker i store mengder selv, men det og ha det litt hyggelig på jobb skaper ofte bedre miljø og samarbeid. Kall det gjerne manipulering. Hva tenker du om julegaver, kick off, julebord , sommerfester osv? Selvsagt også manipulering for og skape samhold, trivsel, fornøyde arbeidere. Bonuser? Kun manipulering . Håper jeg blir skikkelig manipulert på jobb før jul i år, det er så hyggelig. Anonymkode: 55fff...218 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå