AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Vist kjæresten din hadde drevet med psykisk vold, kritiserer deg hver gang han er med deg, for den minste lille ting, klager hver gang han er med deg, trakker deg ned til de grader, er respektløs hele tiden, klikker for hver minste ting ++ og han hadde presset på og presset på, hadde du endt opp med å smekke til han? for det gjorde nemlig jeg. og det endte opp med at vi slo hverandre. jeg har aldri behandlet han på den måten, som han gjør mot meg, og jeg tenker det at psykisk vold er mye verre enn litt fysisk vold. han sa at gjør jeg noe mot han, så gjør han igjen, han vil alltid gjøre igjen, selvom jeg er jente og mye svakere enn han. Så han gjør begge deler. Jeg smekket i reaksjon av måten han behandler meg på. Og slo igjen fordi jeg fikk vondt.. noen som har vært igjennom det samme? Anonymkode: 12855...d58
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Har det egentlig noe å si? Dette er et forhold du uansett må ut av. Man blir ødelagt av å leve slik. Anonymkode: ac8c3...a0f 10 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Psykisk vold er det verste og skader folk mer. Registrer alt og anmeld Anonymkode: cfe0e...d72 4
Carrot Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Og du tenker at dere har en kjørlig, trygg og sunn relasjon til hverandre, en som er verdt å bygge et liv sammen på? bortsett fra at dere må avklare hva som er verst av disse to: - du klapper til han fordi han er stygg med deg - han er stygg med deg så du mister kontrollen og klapper til han ?? ja det gir jo mening 🤯 1
hjärterdam Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 Det er ikke noe bedre eller verre, den ene (fysisk) er "bare" mer håndfast og angripelig. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Du stiller feil spørsmål. Spørsmålet er, har jeg det bra med denne mannen? Svaret er åpenbart nei. Konsekvensen burde være opplagt. Anonymkode: b2d40...58c 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg har selv vært i et forhold der han utsatte meg for psykisk vold, i flere år. Mitt råd er å gå fra ham så fort som mulig. Å bli utsatt for psykisk vold er ødeleggende. Jeg er til tider fortsatt preget av det, nesten 15 år etter. Ikke finn deg i det!! Anonymkode: 81af0...dd7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 Dette høres svært usunt ut. Håper du klarer å gå videre i livet uten denne mannen. Anonymkode: ee37e...47d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #10 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vist kjæresten din hadde drevet med psykisk vold, kritiserer deg hver gang han er med deg, for den minste lille ting, klager hver gang han er med deg, trakker deg ned til de grader, er respektløs hele tiden, klikker for hver minste ting ++ og han hadde presset på og presset på, hadde du endt opp med å smekke til han? for det gjorde nemlig jeg. og det endte opp med at vi slo hverandre. jeg har aldri behandlet han på den måten, som han gjør mot meg, og jeg tenker det at psykisk vold er mye verre enn litt fysisk vold. han sa at gjør jeg noe mot han, så gjør han igjen, han vil alltid gjøre igjen, selvom jeg er jente og mye svakere enn han. Så han gjør begge deler. Jeg smekket i reaksjon av måten han behandler meg på. Og slo igjen fordi jeg fikk vondt.. noen som har vært igjennom det samme? Anonymkode: 12855...d58 Jeg har vokst opp med fysisk og psykisk vold. Så fant jeg et forhold med psykisk vold og var rett tilbake til å ikke sette grener eller stå opp for meg selv. Så jeg hadde aldri turt å slå min eks når han bedrev psykisk vold mot meg. Bare at du tør det så sier det meg at du er langt fra noen svak part i forholdet. Dere bør søke hjelp hver for dere og avslutte forholdet. Anonymkode: 88073...3be 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #11 Skrevet 24. oktober 2022 Hei TS. Det at du klapper til noen som mishandler deg kalles for reaktiv vold (google begrepet) og er veldig vanlig. Her er det viktig å vite at selv om dette har skjedd, er det han som er den store stygge ulven, ikke du! Ta vare på deg selv og søk profesjonell hjelp♥️ Anonymkode: 9b77e...c77 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #12 Skrevet 24. oktober 2022 Han er desidert verst og du må komme deg vekk! Anonymkode: 44169...d6c
Snølle Skrevet 24. oktober 2022 #13 Skrevet 24. oktober 2022 Ja, jeg har vært i et sånt forhold. Du må komme deg vekk før han ødelegger deg! Det heter reaktiv vold og er en helt normal reaksjon på psykisk vold. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #14 Skrevet 24. oktober 2022 Forskning viser at barn som som er utsatt for psykisk vold av sine foreldre er mer skadet som voksen, enn de som ble utsatt for fysisk vold. Anonymkode: 3441f...57a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #15 Skrevet 24. oktober 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Psykisk vold er det verste og skader folk mer. Registrer alt og anmeld Anonymkode: cfe0e...d72 Fysisk vold er ulovlig. Psykisk vold er et diffust begrep som uansett ikke vil bli ansett som et lovbrudd her. Å anmelde typen for psykisk vold fører ingen vei, da må man i såfall tenke på hvilke paragrafer i straffeloven som har blitt brutt. Typen kan på sin side anmelde ts for vold, om han skulle ønske det. Men - drit i alt det der. Dette er ikke en politisak. Slå opp, for begge parters skyld. Det er ikke politiets eller samfunnets jobb å mekle her, det gir heller ingen mening i å mekle i noe så dødfdt. Anonymkode: 2266c...d3d
mangolassie Skrevet 24. oktober 2022 #16 Skrevet 24. oktober 2022 Har vært med på dette. Bare avslutt og kom deg videre umiddelbart - det der blir bare verre og verre.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #17 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fysisk vold er ulovlig. Psykisk vold er et diffust begrep som uansett ikke vil bli ansett som et lovbrudd her. Å anmelde typen for psykisk vold fører ingen vei, da må man i såfall tenke på hvilke paragrafer i straffeloven som har blitt brutt. Typen kan på sin side anmelde ts for vold, om han skulle ønske det. Men - drit i alt det der. Dette er ikke en politisak. Slå opp, for begge parters skyld. Det er ikke politiets eller samfunnets jobb å mekle her, det gir heller ingen mening i å mekle i noe så dødfdt. Anonymkode: 2266c...d3d Psykisk vold er forbudt. Problemet er at blåmerkene er på innsiden og dermed er det vanskelig å få overgriperen dømt. Anonymkode: 3441f...57a 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #18 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg forstår hvorfor du gjorde det. Alle som har vært utsatt for psykisk vold vil forstå det. Du skal likevel ikke synke ned på hans nivå. Tenk om HAN hadde slått deg først, og sa "hun fikk meg til å slå". Vi må alltid ta ansvar for vold vi utfører. Selv om vi har blitt utsatt for reactive abuse. Mange voldsmenn bruker den unnskyldningen at damen fikk han til å slå. De sier at du provoserte han. Sa stygge ting til han. Er det da greit at han slår? Nei. Er det greit at damer slår når mannen sier stygge ting? Nei. Det er aldri greit å slå. Psykisk vold er ikke greit heller, men løsningen er å gå fra han. Ikke slå. Ikke legg skylden på andre for at du er voldelig. Det er forståelig, men det er feil. Anonymkode: 2d2c7...8c5 1
Bacteria Skrevet 24. oktober 2022 #19 Skrevet 24. oktober 2022 Sånn isolert sett er det verre med langvarig psykisk vold (hvis det virkelig er psykisk vold da, jeg mener det du beskriver deg utsatt for er det) enn et isolert slag. Et barn der hele barndommen er preget av psykisk vold blir mer skadet enn et barn som blir klappet til EN gang ila 18 år. Og ellers opplever et kjærlig og trygt oppvekstmiljø. Jeg hadde ikke slått, men det er fordi at jeg mener den første som tyr til fysisk vold har tapt. Da har du slått, liksom og blir den store stygge ulven uansett hva den andre parten har sagt… Men forstår at du ble provosert, absolutt. Har likevel ikke lyst til å forsvare vold. Tror det er fornuftig å komme seg ut av forholdet, høres ikke ut som denne mannen er noe bra.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #20 Skrevet 24. oktober 2022 Det som er mest skadelig er den livstruende fysiske volden og deretter den langvarige og nedbrytende volden, uavhengig om den er psykisk eller fysisk. En som hele tiden bryter deg ned er ekstremt skadelig. Å til slutt sprekke å selv bli voldelig etter å ha blitt utsatt for vold lenge er helt normalt og kalles reactive abuse. Du må ut av forholdet før du blir ødelagt psykisk for alltid Anonymkode: 2644d...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå