AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Vi er fortsatt i såkalt høykonflikt etter samlivsbrudd for snart to år siden. Har snakket mye med både familievernkontoret og barnevernet da barna våre oppfatter hvordan ting er og dette påvirker selvsagt også de negativt. jeg forsøker alt jeg kan å ta meg sammen når vi møtes sammen med barna, mens far ikke gjør det - han sier ikke engang hei til meg, og det er ganske mange eksempler på at han sier/gjør ting som er vanskelig for barna. Hvis vi ender i rettssak; kjenner noen til om det er mulighet for at retten kan tenke at de dømmer i fars favør fordi oppførselen hans er skadelig for barna, og det er å anta at han vil oppføre seg bedre hvis han får gjennom sine krav (50/50 og delt fast bosted) - og at dette da vil være til barnas beste? Han er jo pappan deres og kommer ikke til å forsvinne, så jeg frykter at retten kan se slik på det at å møte hans krav er eneste måte å få han til å oppføre seg på. For meg er det utenkelig å bevisst utsette barna for slikt - de merker helt sikkert på meg også at relasjonen vår er anstrengt, men jeg forsøker så godt jeg kan å Skåne de, og tenker at det må jo være det beste jeg kan gjøre for de i en slik situasjon. Anonymkode: cee0d...beb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er fortsatt i såkalt høykonflikt etter samlivsbrudd for snart to år siden. Har snakket mye med både familievernkontoret og barnevernet da barna våre oppfatter hvordan ting er og dette påvirker selvsagt også de negativt. jeg forsøker alt jeg kan å ta meg sammen når vi møtes sammen med barna, mens far ikke gjør det - han sier ikke engang hei til meg, og det er ganske mange eksempler på at han sier/gjør ting som er vanskelig for barna. Hvis vi ender i rettssak; kjenner noen til om det er mulighet for at retten kan tenke at de dømmer i fars favør fordi oppførselen hans er skadelig for barna, og det er å anta at han vil oppføre seg bedre hvis han får gjennom sine krav (50/50 og delt fast bosted) - og at dette da vil være til barnas beste? Han er jo pappan deres og kommer ikke til å forsvinne, så jeg frykter at retten kan se slik på det at å møte hans krav er eneste måte å få han til å oppføre seg på. For meg er det utenkelig å bevisst utsette barna for slikt - de merker helt sikkert på meg også at relasjonen vår er anstrengt, men jeg forsøker så godt jeg kan å Skåne de, og tenker at det må jo være det beste jeg kan gjøre for de i en slik situasjon. Anonymkode: cee0d...beb Retten i dømmer ikke bosted eller samvær for å oppdra folk. De dømmer ut fra det vil mener er barnas beste. I en rettssak vil det bli oppnevnt en sakkyndig som vil gå nærmere inne å vurdere dere og barnas behov. Anonymkode: 041a0...d23 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vi er fortsatt i såkalt høykonflikt etter samlivsbrudd for snart to år siden. Har snakket mye med både familievernkontoret og barnevernet da barna våre oppfatter hvordan ting er og dette påvirker selvsagt også de negativt. jeg forsøker alt jeg kan å ta meg sammen når vi møtes sammen med barna, mens far ikke gjør det - han sier ikke engang hei til meg, og det er ganske mange eksempler på at han sier/gjør ting som er vanskelig for barna. Hvis vi ender i rettssak; kjenner noen til om det er mulighet for at retten kan tenke at de dømmer i fars favør fordi oppførselen hans er skadelig for barna, og det er å anta at han vil oppføre seg bedre hvis han får gjennom sine krav (50/50 og delt fast bosted) - og at dette da vil være til barnas beste? Han er jo pappan deres og kommer ikke til å forsvinne, så jeg frykter at retten kan se slik på det at å møte hans krav er eneste måte å få han til å oppføre seg på. For meg er det utenkelig å bevisst utsette barna for slikt - de merker helt sikkert på meg også at relasjonen vår er anstrengt, men jeg forsøker så godt jeg kan å Skåne de, og tenker at det må jo være det beste jeg kan gjøre for de i en slik situasjon. Anonymkode: cee0d...beb Far oppførte seg slik mot meg i 3 år, eksemplarisk ovenfor alle andre utenforstående. Etter å ha hatt høyt konfliktnivå, 3 år med 50/50 og delt fast bosted så vant far. Selv om jeg kunne bevise at han ødela samarbeid per sms gjennom 3 år. Og at han tok feil på veldig mye angående barnets helse. Og han hadde fått ekstra oppfølging på helsestasjonen. Og at han brøyt alle avtaler og flyttet langt vekk. Om jeg bare flyttet etter så kunne jeg fortsette med 50/50. Anonymkode: 11216...166
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Far oppførte seg slik mot meg i 3 år, eksemplarisk ovenfor alle andre utenforstående. Etter å ha hatt høyt konfliktnivå, 3 år med 50/50 og delt fast bosted så vant far. Selv om jeg kunne bevise at han ødela samarbeid per sms gjennom 3 år. Og at han tok feil på veldig mye angående barnets helse. Og han hadde fått ekstra oppfølging på helsestasjonen. Og at han brøyt alle avtaler og flyttet langt vekk. Om jeg bare flyttet etter så kunne jeg fortsette med 50/50. Anonymkode: 11216...166 Hæ, hvorfor vant han da? På hvilket grunnlag?? Anonymkode: 5c2d2...ba1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Far oppførte seg slik mot meg i 3 år, eksemplarisk ovenfor alle andre utenforstående. Etter å ha hatt høyt konfliktnivå, 3 år med 50/50 og delt fast bosted så vant far. Selv om jeg kunne bevise at han ødela samarbeid per sms gjennom 3 år. Og at han tok feil på veldig mye angående barnets helse. Og han hadde fått ekstra oppfølging på helsestasjonen. Og at han brøyt alle avtaler og flyttet langt vekk. Om jeg bare flyttet etter så kunne jeg fortsette med 50/50. Anonymkode: 11216...166 Hva vant han? Fast bosted hos seg? Hvordan ble samvær for deg? Anonymkode: 29d06...2c2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Hvorfor har han ikke barna 50/50? Han er pappaen deres. Hvis man setter barna i sentrum og svelger alle kameler så klarer man å samarbeide med den andre parten. Dere er ikke sammen mer, men er han en god pappa? Gjør han det han skal for barna? Klarer ikke forstå at mennesker ødelegger barna på den måten mange gjør ved å aldri komme til bunns i konfliktene, oppføre seg som voksne fornuftige mennesker og se hva som blir det beste for barna. Anonymkode: 0f7e8...0ac 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi er fortsatt i såkalt høykonflikt etter samlivsbrudd for snart to år siden. Har snakket mye med både familievernkontoret og barnevernet da barna våre oppfatter hvordan ting er og dette påvirker selvsagt også de negativt. jeg forsøker alt jeg kan å ta meg sammen når vi møtes sammen med barna, mens far ikke gjør det - han sier ikke engang hei til meg, og det er ganske mange eksempler på at han sier/gjør ting som er vanskelig for barna. Hvis vi ender i rettssak; kjenner noen til om det er mulighet for at retten kan tenke at de dømmer i fars favør fordi oppførselen hans er skadelig for barna, og det er å anta at han vil oppføre seg bedre hvis han får gjennom sine krav (50/50 og delt fast bosted) - og at dette da vil være til barnas beste? Han er jo pappan deres og kommer ikke til å forsvinne, så jeg frykter at retten kan se slik på det at å møte hans krav er eneste måte å få han til å oppføre seg på. For meg er det utenkelig å bevisst utsette barna for slikt - de merker helt sikkert på meg også at relasjonen vår er anstrengt, men jeg forsøker så godt jeg kan å Skåne de, og tenker at det må jo være det beste jeg kan gjøre for de i en slik situasjon. Anonymkode: cee0d...beb Det kommer mest an på hvor gamle barna er, og hvor lenge dere bodde sammen før brudd. Det kan godt tenkes at det ender med delt bosted og tilnærmet 50% samvær. Hvilken ordning har dere idag? Anonymkode: 29d06...2c2 2
Amossa Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 Nei. En rettsak om barnefordeling dreier seg kun om hva som er best for barna. Må legge til at jeg er forbauset over at dere går til sak om en fordeling på 50/50 og delt fast bosted. Det er det mest vanlige i dag. Regner med at barna da er veldig små, under 3 år? 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvorfor har han ikke barna 50/50? Han er pappaen deres. Hvis man setter barna i sentrum og svelger alle kameler så klarer man å samarbeide med den andre parten. Dere er ikke sammen mer, men er han en god pappa? Gjør han det han skal for barna? Klarer ikke forstå at mennesker ødelegger barna på den måten mange gjør ved å aldri komme til bunns i konfliktene, oppføre seg som voksne fornuftige mennesker og se hva som blir det beste for barna. Anonymkode: 0f7e8...0ac Du vet kanskje ikke at det finnes likegyldige fedre og mødre? Denne faren høres ikke veldig interessert ut i barnet sitt. Anonymkode: 5349b...050
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #10 Skrevet 25. oktober 2022 Det er gode grunner for at jeg ikke vil ha 50/50. Vil ikke skrive så detaljert om det her, men handler om alvorlig alkoholmisbruk som han har tatt tak i etter bruddet, og at han disse årene tydelig har demonstrert at han setter egne ønsker og behov forran barnas beste. At han er uenig med meg er én ting, det har han selvsagt lov å være. Men å demonstrere konflikten for barna så tydelig som han gjør synes jeg er alt annet enn greit. HI Anonymkode: cee0d...beb
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #11 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hæ, hvorfor vant han da? På hvilket grunnlag?? Anonymkode: 5c2d2...ba1 De fant ikke noe å ta noen av oss på, men jeg hadde byttet bolig et par ganger mer enn han. Jeg hadde flyttet på meg fordi jeg en gang hadde en ekstremt dårlig bolig som gikk utover barnets astma. En annen gang fordi jeg ble samboer og trengte mer plass. Jeg har også gått til psykolog, men barnefar, jeg trengte å lufte meg og jeg har ingen diagnoser. De spurte ikke om hva som foregikk hos psykolog, ingen papirer derfra. De sa at de ikke har noe å ta oss på, men om de skulle lete etter forskjellene så var det de to tingene på meg. Hvordan barnefar var ellers, 3 år med meldinger - ble ignorert. Anonymkode: 11216...166
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #12 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva vant han? Fast bosted hos seg? Hvordan ble samvær for deg? Anonymkode: 29d06...2c2 Annen hver helg, litt mer i ferier hos meg. Anonymkode: 11216...166
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #13 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fant ikke noe å ta noen av oss på, men jeg hadde byttet bolig et par ganger mer enn han. Jeg hadde flyttet på meg fordi jeg en gang hadde en ekstremt dårlig bolig som gikk utover barnets astma. En annen gang fordi jeg ble samboer og trengte mer plass. Jeg har også gått til psykolog, men barnefar, jeg trengte å lufte meg og jeg har ingen diagnoser. De spurte ikke om hva som foregikk hos psykolog, ingen papirer derfra. De sa at de ikke har noe å ta oss på, men om de skulle lete etter forskjellene så var det de to tingene på meg. Hvordan barnefar var ellers, 3 år med meldinger - ble ignorert. Anonymkode: 11216...166 Gått til psykolog pga barnefar, skulle det stå. Anonymkode: 11216...166
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #14 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De fant ikke noe å ta noen av oss på, men jeg hadde byttet bolig et par ganger mer enn han. Jeg hadde flyttet på meg fordi jeg en gang hadde en ekstremt dårlig bolig som gikk utover barnets astma. En annen gang fordi jeg ble samboer og trengte mer plass. Jeg har også gått til psykolog, men barnefar, jeg trengte å lufte meg og jeg har ingen diagnoser. De spurte ikke om hva som foregikk hos psykolog, ingen papirer derfra. De sa at de ikke har noe å ta oss på, men om de skulle lete etter forskjellene så var det de to tingene på meg. Hvordan barnefar var ellers, 3 år med meldinger - ble ignorert. Anonymkode: 11216...166 Det høres skremmende ut, jeg blir så skeptisk til rettssak for hører om så mange rare / uforståelige avgjørelser - i alle fall sett utenfra. men hvis du hadde mange skriftlige eksempler på sabotasje av samarbeid synes jeg det er rart at de ikke var interessert i det, det er jo kjempeviktig og en del av det å skjerme barna for de voksnes uenigheter og konflikter. Anonymkode: cee0d...beb
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #15 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 9.20): Vi er fortsatt i såkalt høykonflikt etter samlivsbrudd for snart to år siden. Har snakket mye med både familievernkontoret og barnevernet da barna våre oppfatter hvordan ting er og dette påvirker selvsagt også de negativt. jeg forsøker alt jeg kan å ta meg sammen når vi møtes sammen med barna, mens far ikke gjør det - han sier ikke engang hei til meg, og det er ganske mange eksempler på at han sier/gjør ting som er vanskelig for barna. Hvis vi ender i rettssak; kjenner noen til om det er mulighet for at retten kan tenke at de dømmer i fars favør fordi oppførselen hans er skadelig for barna, og det er å anta at han vil oppføre seg bedre hvis han får gjennom sine krav (50/50 og delt fast bosted) - og at dette da vil være til barnas beste? Han er jo pappan deres og kommer ikke til å forsvinne, så jeg frykter at retten kan se slik på det at å møte hans krav er eneste måte å få han til å oppføre seg på. For meg er det utenkelig å bevisst utsette barna for slikt - de merker helt sikkert på meg også at relasjonen vår er anstrengt, men jeg forsøker så godt jeg kan å Skåne de, og tenker at det må jo være det beste jeg kan gjøre for de i en slik situasjon. Anonymkode: cee0d...beb Det er selvfølgelig ikke bra for far, at han oppfører seg slik. Og det gir han ingen fortrinn i en sak som dette. Hvorfor har dere ikke fikset slik at dere leverer og henter, uten å møte hverandre? Når dette går så sterkt utover barna, så høres det ut som at dere ikke burde treffes. Den ene forelderen leverer på skole/bhg, og den andre henter etter skole/bhg - på den måten trenger ikke foreldrene ha noe med hverandre å gjøre. Foruten SMS/telefon hvis noe alvorlig skjer. Anonymkode: 696bb...829 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #16 Skrevet 25. oktober 2022 Det kreves særlige grunner for delt bosted. Det skjer ikke dersom det er høyt konfliktnivå. Da får en fast bosted og den andre samvær. Anonymkode: fe2c6...c18 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #17 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 10.20): Far oppførte seg slik mot meg i 3 år, eksemplarisk ovenfor alle andre utenforstående. Etter å ha hatt høyt konfliktnivå, 3 år med 50/50 og delt fast bosted så vant far. Selv om jeg kunne bevise at han ødela samarbeid per sms gjennom 3 år. Og at han tok feil på veldig mye angående barnets helse. Og han hadde fått ekstra oppfølging på helsestasjonen. Og at han brøyt alle avtaler og flyttet langt vekk. Om jeg bare flyttet etter så kunne jeg fortsette med 50/50. Anonymkode: 11216...166 Hæ? Dette høres veldig rart ut, veldig sjeldent en mor blir «overvunnet» i slike saker, TS. Hvor gamle er barna? Og har du advokat? Det er jo advokaten din som legger frem disse SMS-bevisene, ingen dommer sier «nei det skal vi ikke se». Så dette skurrer veldig. Anonymkode: 696bb...829
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #18 Skrevet 25. oktober 2022 Jeg er godt voksen nå, og det er rundt 40 år siden, men min far klarte å lure både BV og rettsvesenet over lengre tid. Flere rettssaker, og min mor stod hardt på. Dette var en tid hvor annenhver helg og en dag i uken var standard for den med samvær, og det var typisk far. Min far satt å leste rettspapirer for oss som høytlesning, slo nummeret til BV for å få oss til å angi min mor, og mye annet. Boligen til min far var mye dårligere også. Han leide med ett soverom bare først, så senere fikk to. Full i gjeld og uten mulighet til å kjøpe seg noe eget. Det var skiftesak som gikk parallelt. Når BV var på hjemmebesøk hos min far så gikk vi å la oss uten noe ekstra. Vi var redde. Hos min mor var jeg et klassisk lite barn som ikke ville legge meg. Dette gikk da i favør til min far. Min mor gjemte alle rettspapirer og prøvde å skåne oss så mye som mulig. Vi måtte på samvær, hun støttet opp om det, og det ble gjeninnført så lenge vi ønsket det, men hun ville ha hovedomsorgen. Det var veldig mye med min mor også, men av de to var hun helt klart den som var mest skikket. Hun «vant» til slutt med bruk av karaktervitner og hvem som hadde størst nettverk av folk som kunne hjelpe til. Min far hadde 2 eller 3 og en av dem gjorde en elendig figur, og min mor hadde over 10 stykker. Min far har ikke vært på et eneste foreldremøte ifht meg. Aldri interessert i noe med meg, annet enn at jeg har vært utsatt for seksuelle overgrep. Litt mer med søsken i skolen, men minimalt. Ikke fulgt opp ifht aktiviteter heller. For han så var behov for å «vinne» det viktige, ikke hva som var best for oss. Begge hadde gode jobber, og har høyere utdannelse. Pensjonister nå. Ingen (håper jeg) får omsorgen for å få dem til å roe seg, samarbeide bedre, eller som «oppdragende» effekt. En skal se på hva som er barnas beste, og det er det. Før dømte en lettere i mors favør enn idag etter hva jeg har hørt og forstått. Delt omsorg, og delt bosted er også ganske så vanlig. Jeg håper virkelig ikke noen dømmer delt omsorg for å få ene parten til å samarbeide bedre eller hva enn en skal kalle det, virkelig ikke. Dokumenter også det du kan. Anonymkode: efb2b...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #19 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det høres skremmende ut, jeg blir så skeptisk til rettssak for hører om så mange rare / uforståelige avgjørelser - i alle fall sett utenfra. men hvis du hadde mange skriftlige eksempler på sabotasje av samarbeid synes jeg det er rart at de ikke var interessert i det, det er jo kjempeviktig og en del av det å skjerme barna for de voksnes uenigheter og konflikter. Anonymkode: cee0d...beb Ja, jeg reagerte veldig på det der selv. Virket som om de bare ble irritert av det som ble lagt frem. Jeg hadde 60 a4 sider å komme med. Der ser man en far som ikke svarer på reelle ting, som gjør motsatt av det som er sagt. Som ikke møter opp eller gir beskjed at han ikke kommer på møter med barnehagen. Eller at nødvendig informasjon til meg kommer altfor sent eller ikke i det hele tatt. Anonymkode: 11216...166
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #20 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hæ? Dette høres veldig rart ut, veldig sjeldent en mor blir «overvunnet» i slike saker, TS. Hvor gamle er barna? Og har du advokat? Det er jo advokaten din som legger frem disse SMS-bevisene, ingen dommer sier «nei det skal vi ikke se». Så dette skurrer veldig. Anonymkode: 696bb...829 Et barn, barnehage, advokat ja, lagt frem beviser i fleng, 60 sider. Jeg tenker å prøve igjen om noen år. Anonymkode: 11216...166
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå