AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg er så ufattelig dritt lei og utmattet av forsøk på å samarbeide med far til barnet mitt. Det er nesten tre år siden det ble slutt og vi har gått ofte til mekling hos fvk. Der sitter jeg stort sett og gråter fordi jeg aldri vinner frem med noe og alt går på hans premisser. Vi har i dag 50/50, men i realitet så har jeg barnet mye mer fordi han reiser bort ofte på jobbreise/besøke familie. Vi skal i rettsak snart. De tre årene vi var sammen var de verste årene i mitt liv og det sier mye da jeg har gått gjennom litt av hvert. Jeg fikk ikke lov å jobbe, fikk ikke lov å gå ut (med eller uten venner), til og med i begravelsen til en barndomsvenn ringte han 1486435 ganger og betvilte på at jeg i det hele tatt var i begravelsen og lurte på hvor jeg ble av. Skal sies at jeg den gangen hadde ordnet barnevakt og fordi jeg ikke kunne regne med han og han ville ikke passe bar et sitt men det skulle ikke han ha noe av så da valgte han å ta barnet allikevel bare for å trakassere meg. Dette er bare ett eksempel. Andre ting han gjorde var å frarøve meg søvn , opp til nærmest to døgn (og da hadde jeg ett lite barn som skulle ammes i løpet av natten, tvinge meg til å sove på gulvet, stenge meg eller barnet inne på forskjellige rom eller ikke la meg holde ham, fortalte meg flere ganger at det var like greit for barna at jeg bare døde, sparket meg og tok kvelertak, plaget meg til og med på fødestua etter at barnet vårt var født så jeg måtte tilkalle sykepleier osv osv osv. To ganger slo jeg han tilbake, ene gangen var når han trengte seg på hjemme hos meg etter at jeg dro fra han fordi da skulle han inn å hente klær til ungen. Dette var etter flere timer hvor han hadde stått i døra og jeg hadde truet med å ringe politiet. Dette har han jo klart å snudd til at jeg nesten gjorde drapsforsøk på ham. To ganger ringte jeg faktisk politiet og en gang til krisesenteret men jeg dro aldri. En dag dro jeg bare med barna etter å ha ordnet hus og jobb bak hans rygg. Orket ikke fortelle om at jeg skulle gå fordi alle forsøk på det tidligere førte bare til straff. Dette "sviket" har han høstet masse sympati hos fvk hvor de forsto at han ikke kunne stole på meg siden jeg bare dro. Han er relativt god far til barnet vårt, men det er også fordi han er veldig opptatt av å fremstille seg selv som god far. Kosthold, regler og slikt er ikke bra hos han men han tar han med på aktiviteter og slikt som produserer gode bilder han kan poste på sm. Uansett, er det noen som har blitt trodd i rettsak? Han har en sak på seg hvor han ble arrestert på jobben for vold mot security, tror ex kona har vært på krisesenter og ringt politiet på han en gang og (dette har han forsnakket seg om før). Hva hadde dere gjort? Jeg orker ikke at han skriver dritt til meg nesten daglig lenger. Han tror han har all verdens rett mens jeg ikke får lov å reise på ferie med barnet , hvis jeg trenger å bytte dager (pga lege, studier, jobb osv) så skjer det aldri for da skal vi følge samværsavtalen slavisk, men HAN kan gjøre hva han vil OG kritisere alt jeg gjør som mor , og dette gjør han foran barn. Anonymkode: 3087e...06e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Ta vare på alle meldinger som fyren sender deg, ta opptak om du møter han ansikt til ansikt. La det bli sak i retten, det kan nok ikke bli stort verre en du har det nå. Ved 50 50 skal far holde alle kle selv til barnet, han skal aldri inn for din dør. Må du møte han? Går barnet i barnehagen så kan alle bytter skje der. Loggfør når barnet er hos far og når det er hos deg. Vær forberedt når saken kommer opp. Anonymkode: 89d91...35c 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ta vare på alle meldinger som fyren sender deg, ta opptak om du møter han ansikt til ansikt. La det bli sak i retten, det kan nok ikke bli stort verre en du har det nå. Ved 50 50 skal far holde alle kle selv til barnet, han skal aldri inn for din dør. Må du møte han? Går barnet i barnehagen så kan alle bytter skje der. Loggfør når barnet er hos far og når det er hos deg. Vær forberedt når saken kommer opp. Anonymkode: 89d91...35c Ja, har heldigvis tatt vare på alt. Har også video og lydopptak. Og vitner i familien og blant venner... Til og med barna har han jo ikke skjermet så de har sett alt. Tar også notater så jeg husker ting, fordi han har en tendens til å føkke med hodet mitt og tror jeg fortrenger en del når jeg ikke skriver det opp. I starten etter bruddet tvang han seg på hjemme hos oss ofte. Jeg var jo dum som lot han komme inn av og til, men prøvde å være "venner" 🙄 han kunne nekte å gå osv. Barnet går i barnehage så har vanligvis henting og levering der. Men har bedt om å ha separate timer på fvk også fordi jeg synes det er så ubehagelig å være i møte med han, det er mye som kommer opp igjen og gjenoppleves når vi er der, men det mener de ikke går.. Anonymkode: 3087e...06e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Advokat. Anonymkode: f3c99...359 Ja, det har jeg heldigvis! Men jeg håper mest på å få en dommer som gjennomskuer det narsissistiske opplegget hans !! Anonymkode: 3087e...06e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Ta kontakt med ditt lokale krisesenter. De har masse erfaring på sånne saker som dette. De tilbyr dagsamtaler (altså uten å flytte inn) hvor de kan kartlegge volden du har vært utsatt for, sette deg i kontakt med advokat som er god på vold i nære relasjoner, de kan hjelpe deg med å sortere hva du står i samt komme med råd til hva som kan gjøres for å komme ut av dette. De ansatte på krisesenteret brukes også ofte som vitner ved en eventuell rettsak. Anonymkode: 4837e...a23 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, har heldigvis tatt vare på alt. Har også video og lydopptak. Og vitner i familien og blant venner... Til og med barna har han jo ikke skjermet så de har sett alt. Tar også notater så jeg husker ting, fordi han har en tendens til å føkke med hodet mitt og tror jeg fortrenger en del når jeg ikke skriver det opp. I starten etter bruddet tvang han seg på hjemme hos oss ofte. Jeg var jo dum som lot han komme inn av og til, men prøvde å være "venner" 🙄 han kunne nekte å gå osv. Barnet går i barnehage så har vanligvis henting og levering der. Men har bedt om å ha separate timer på fvk også fordi jeg synes det er så ubehagelig å være i møte med han, det er mye som kommer opp igjen og gjenoppleves når vi er der, men det mener de ikke går.. Anonymkode: 3087e...06e Selvsagt kan du ha seperat mekling hos fvk. Helt normal praksis i saker med vold i nære relasjoner. Dette er også en ting krisesenteret kan hjelpe deg med å be om. Anonymkode: 4837e...a23
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 Du burde jo anmeldt han så hadde du stilt ennå sterkere. Jeg har en slik eks som jeg anmeldte og det ble besøksforbud og barnevernet på min side. Så det hjalp endel for evt fremtidig sak, han kommer aldri til å vinne frem på noe. Anonymkode: 989e6...9fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå