AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #1 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg (mann) hadde en krangel med dama i kveld. Hun slo, sparket og klorte meg. Jeg blør fra haka der neglene hennes traff. Da ble jeg ganske sint og gikk helt oppi ansiktet hennes for å vise at jeg ikke var redd for henne. Hun strakk ut armen for å dytte meg tilbake. Etter å ha blitt dyttet så slo jeg vekk hånda hennes hardt og sa "hvis jeg ville ta igjen så hadde jeg gjort det allerede". Hun fikk visst vondt i hånda og skrek at jeg var voldelig. Jeg overreagerte kanskje, men jeg slo vekk hånda som hun hadde klort meg med. Etter det gikk jeg unna og satt meg ned. Gikk jeg for langt? Anonymkode: 1cbd1...2e2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg (mann) hadde en krangel med dama i kveld. Hun slo, sparket og klorte meg. Jeg blør fra haka der neglene hennes traff. Da ble jeg ganske sint og gikk helt oppi ansiktet hennes for å vise at jeg ikke var redd for henne. Hun strakk ut armen for å dytte meg tilbake. Etter å ha blitt dyttet så slo jeg vekk hånda hennes hardt og sa "hvis jeg ville ta igjen så hadde jeg gjort det allerede". Hun fikk visst vondt i hånda og skrek at jeg var voldelig. Jeg overreagerte kanskje, men jeg slo vekk hånda som hun hadde klort meg med. Etter det gikk jeg unna og satt meg ned. Gikk jeg for langt? Anonymkode: 1cbd1...2e2 Hun slo, sparket og klora deg? Høres ut som hun er den som er voldelig i forholdet. Dere burde kanskje ikke være sammen… Anonymkode: 0aefd...16e 8 9
norw Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 Hvis dette er noe som har skjedd mer enn én gang, er det bare å gjøre det slutt. Jeg ville uansett blitt betenkt. 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg (mann) hadde en krangel med dama i kveld. Hun slo, sparket og klorte meg. Jeg blør fra haka der neglene hennes traff. Da ble jeg ganske sint og gikk helt oppi ansiktet hennes for å vise at jeg ikke var redd for henne. Hun strakk ut armen for å dytte meg tilbake. Etter å ha blitt dyttet så slo jeg vekk hånda hennes hardt og sa "hvis jeg ville ta igjen så hadde jeg gjort det allerede". Hun fikk visst vondt i hånda og skrek at jeg var voldelig. Jeg overreagerte kanskje, men jeg slo vekk hånda som hun hadde klort meg med. Etter det gikk jeg unna og satt meg ned. Gikk jeg for langt? Anonymkode: 1cbd1...2e2 Kontakt krisesenter for menn, hun derre er ikke helt i vater Anonymkode: e6565...019 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 Klin koko. Håper ikke dete har unger. Anonymkode: 8984f...343 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kontakt krisesenter for menn, hun derre er ikke helt i vater Anonymkode: e6565...019 Fins det et senter som menn kan ringe? Nå er det første gang dette skjedde, men vold én gang er en gang for mye. Anonymkode: 1cbd1...2e2 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Ja du gikk for langt. Men det gjorde hun også. Men du som mann har makten og vekker mye mer reell frykt for liv og helse når du går opp i ansiktet hennes og truer henne og bruker makt mot henne for å slå vekk hånda hennes enn hvor mye reell frykt for liv og helse hun som kvinne gir deg når hun blir litt rabiat og du får et lite uhellsskrap fra neglene hennes liksom.. Anonymkode: bcb7c...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja du gikk for langt. Men det gjorde hun også. Men du som mann har makten og vekker mye mer reell frykt for liv og helse når du går opp i ansiktet hennes og truer henne og bruker makt mot henne for å slå vekk hånda hennes enn hvor mye reell frykt for liv og helse hun som kvinne gir deg når hun blir litt rabiat og du får et lite uhellsskrap fra neglene hennes liksom.. Anonymkode: bcb7c...1ea Klapp igjen. Kjærringa er voldelig. Slå , sparke og klore er VOLD. Han slo vekk hånden hennes som selvforsvar, selvfølgelig gjør man det. Det der er mishandling, rett å slett. Anonymkode: 0aefd...16e 11 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 Oj, håper alt er bra med deg. Det skal du ikke finne deg i. Ingen skal være i et voldelig forhold. Håper du kommer deg ut, du fortjener bedre. Anonymkode: 6ed9d...c0e 4
Macro Skrevet 24. oktober 2022 #10 Skrevet 24. oktober 2022 Du må komme deg til helvette vekk fra dette kvinnemennesket. Hun kommer ikke til å bli bedre, og når hun i tillegg skylder på deg så er hun jo farlig på flere måter. Håper du kan søke hjelp hos venner/familie. Er tungt å komme seg bort fra slike. 3 1 3
Macro Skrevet 24. oktober 2022 #11 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja du gikk for langt. Men det gjorde hun også. Men du som mann har makten og vekker mye mer reell frykt for liv og helse når du går opp i ansiktet hennes og truer henne og bruker makt mot henne for å slå vekk hånda hennes enn hvor mye reell frykt for liv og helse hun som kvinne gir deg når hun blir litt rabiat og du får et lite uhellsskrap fra neglene hennes liksom.. Anonymkode: bcb7c...1ea Hun er faen ikke mye redd slik hun holder på. Menn har all rett til å forsvare seg og stå opp for seg selv. 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #12 Skrevet 24. oktober 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Ja du gikk for langt. Men det gjorde hun også. Men du som mann har makten og vekker mye mer reell frykt for liv og helse når du går opp i ansiktet hennes og truer henne og bruker makt mot henne for å slå vekk hånda hennes enn hvor mye reell frykt for liv og helse hun som kvinne gir deg når hun blir litt rabiat og du får et lite uhellsskrap fra neglene hennes liksom.. Anonymkode: bcb7c...1ea Jeg skjønner hva du skal fram til men ærlig talt. Hvis hun følte seg truet når jeg gikk inntil henne så burde hun kanskje ikke ha gjort det samme mot meg. Jeg tok imot mye, hun slo, hun sparket. Og det du kaller et "lite uhellsskrap"? Jeg blødde. Fra ansiktet. Hun har lange negler og det var med hensikt. Hun tok tak og dro neglene nedover. Bare flaks at det bare var én som fikk tak. Anonymkode: 1cbd1...2e2 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #13 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner hva du skal fram til men ærlig talt. Hvis hun følte seg truet når jeg gikk inntil henne så burde hun kanskje ikke ha gjort det samme mot meg. Jeg tok imot mye, hun slo, hun sparket. Og det du kaller et "lite uhellsskrap"? Jeg blødde. Fra ansiktet. Hun har lange negler og det var med hensikt. Hun tok tak og dro neglene nedover. Bare flaks at det bare var én som fikk tak. Anonymkode: 1cbd1...2e2 Okei hvis det var med hensikt er det enda verre. Hvis du frykter for ditt liv og helse ring krisesenter eller politi asap Anonymkode: bcb7c...1ea
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #14 Skrevet 24. oktober 2022 Grunnen til at jeg sa "hvis jeg ville ta igjen så hadde jeg gjort det allerede" er at jeg bare ville at hun skulle gi seg. Hun hadde slått, sparket og klort og likevel sto jeg der. Jeg ville bare at hun skulle slutte. Anonymkode: 1cbd1...2e2 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #15 Skrevet 24. oktober 2022 Ts, nei du gikk ikke for langt. Du tok imot mye mer enn mange ville gjort. Anbefaler deg å bare slå opp med henne, om hun ikke kan krangle uten å ty til vold. Anonymkode: 68bfe...450 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #16 Skrevet 24. oktober 2022 TS, du gjorde absolutt ingenting galt i denne situasjonen. Alle har rett til å forsvare seg selv. Mitt råd: Kom deg langt vekk fra denne dama, fortløpende. Vold mot menn (psykisk og fysisk) er absolutt ekte, men som dessverre bagatelliseres svært ofte. Anonymkode: 4036b...b63 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #17 Skrevet 24. oktober 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: TS, du gjorde absolutt ingenting galt i denne situasjonen. Alle har rett til å forsvare seg selv. Mitt råd: Kom deg langt vekk fra denne dama, fortløpende. Vold mot menn (psykisk og fysisk) er absolutt ekte, men som dessverre bagatelliseres svært ofte. Anonymkode: 4036b...b63 Takk, godt å høre. Hun er ute, Men nå er jeg alene. Igjen. Det er ikke lett å møte noen. Anonymkode: 1cbd1...2e2 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #18 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fins det et senter som menn kan ringe? Nå er det første gang dette skjedde, men vold én gang er en gang for mye. Anonymkode: 1cbd1...2e2 Alle kommuner skal ha et krisesentertilbud til både kvinner og menn. Men det er ikke alle krisesentre som har eget tilbud til menn pr nå, men da leier de isåfall tilbud et annet sted. Du kan ringe ditt lokale krisesenter og høre hvordan det er organisert i din kommune. Eventuelt er www.volinjen.no en fin side å få informasjon på. De kan også ringes på 116 006 eller eventuelt chattes med Anonymkode: 04e02...560
Antiviruset Skrevet 24. oktober 2022 #19 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg (mann) hadde en krangel med dama i kveld. Hun slo, sparket og klorte meg. Jeg blør fra haka der neglene hennes traff. Da ble jeg ganske sint og gikk helt oppi ansiktet hennes for å vise at jeg ikke var redd for henne. Hun strakk ut armen for å dytte meg tilbake. Etter å ha blitt dyttet så slo jeg vekk hånda hennes hardt og sa "hvis jeg ville ta igjen så hadde jeg gjort det allerede". Hun fikk visst vondt i hånda og skrek at jeg var voldelig. Jeg overreagerte kanskje, men jeg slo vekk hånda som hun hadde klort meg med. Etter det gikk jeg unna og satt meg ned. Gikk jeg for langt? Anonymkode: 1cbd1...2e2 Om du gikk for langt eller ikke er vanskelig å vurdere for oss utenforstående å vurdere. Men dere burde aldri havnet i den situasjonen med en så alvorlig krangel som dette. Når hun bruker vold mot deg, forsvarer ikke det at du bruker vold mot henne. Kom deg vekk fra henne i stedet. Hadde aldri akseptert den handlingen fra henne noen gang! Jeg som den "sterke part fysisk " hadde øyeblikkelig trukket meg unna, så vurdert forholdet tvert! Du skal bare ikke akseptere at hun går til fysisk angrep på det, avverge det og trekk deg unna er fasiten her. Og ikke forsett dette forholdet før alle ting er avklart og det er tatt opp en gang for alle. Det er ikke noe av det du skriver som er akseptabelt her, ikke hennes reaksjon, heller ikke din der du blir truende på grunn av henne. Vurder forholdet ditt nå! Og blir det ikke raskt avklart og dere skjerper dere begge to? Avslutte dette. Har aldri vært i et forhold der ting blir fysisk uansett. Og kommer aldri til å akseptere det heller. Uenige ja, krangle ja, men aldri fysiske angrep av noe slag. Jeg viker aldri på dette, ikke ovenfor meg selv og heller ikke ovenfor min partner.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #20 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg (mann) hadde en krangel med dama i kveld. Hun slo, sparket og klorte meg. Jeg blør fra haka der neglene hennes traff. Da ble jeg ganske sint og gikk helt oppi ansiktet hennes for å vise at jeg ikke var redd for henne. Hun strakk ut armen for å dytte meg tilbake. Etter å ha blitt dyttet så slo jeg vekk hånda hennes hardt og sa "hvis jeg ville ta igjen så hadde jeg gjort det allerede". Hun fikk visst vondt i hånda og skrek at jeg var voldelig. Jeg overreagerte kanskje, men jeg slo vekk hånda som hun hadde klort meg med. Etter det gikk jeg unna og satt meg ned. Gikk jeg for langt? Anonymkode: 1cbd1...2e2 Dette er en ikke ukjent problemstilling. Det har heldigvis gjort mange studier på vold i nære relasjoner de siste årene, dette er et klassisk tilfelle hvor kvinnen er den voldelige, provoserer mannen i så stor grad at han ser seg nødt til å forsvare seg da han føler seg truet. Kvinnen hevder deretter at det er hun som har blitt utsatt for vold. I studiene utført av ntnu så erkjenner ikke disse kvinnene at de er voldelige. Det er det humoristiske ved det. Du har bare en ting å gjøre, gå fra henne, det vil eskalere og du er den som ender opp som den voldelige. I hvertfall feem til en rettsak og dom er gitt. Anonymkode: 07d9d...934 1
Anbefalte innlegg