AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Tenåringsjenta vår kritiserer og slenger ut stygge kommentarer til oss andre i familien, men blir opprørt om noen blir sinte av det el lillesøstera tar igjen. Det er som at hun ikke ser at hun startet det, men kun fokuserer på at vi blir sinte el at søstera sier noe tilbake. Vil aldri høre på at hun startet det. Kan hun ha en diagnose? Anonymkode: 9b420...3b8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenåringsjenta vår kritiserer og slenger ut stygge kommentarer til oss andre i familien, men blir opprørt om noen blir sinte av det el lillesøstera tar igjen. Det er som at hun ikke ser at hun startet det, men kun fokuserer på at vi blir sinte el at søstera sier noe tilbake. Vil aldri høre på at hun startet det. Kan hun ha en diagnose? Anonymkode: 9b420...3b8 Hormoner.. ofte så slenger de ut ting, men tåler ikke få til ake selv. Dette fordi de er sårbare. Ofte når de slenger rundt seg er det ikke nødvendigvis fordi de er sinte, men fordi de er såret, lei seg o.l Ikke ta igjen, det sårer henne. Ikke ta praten eller få inn i diskusjoner når det koker for henne. Vent til alt har roer seg ned og hun er i bedre humør før du evt tar opp at det hun sier gjør at du blir lei deg. Å diskutere med en sint og frustrert tenåring er som å kaste bensin på bålet Anonymkode: 88918...38d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 Definitivt narsissist. Men fra spøk til alvor, helt normalt. Anonymkode: 3005f...465
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #4 Skrevet 23. oktober 2022 Det aller beste er å reagere helt rolig og si «det var ikke hyggelig sagt, jeg hadde satt pris på at det ikke gjentok seg» også forlater du situasjonen. Kluet er å ikke la seg friste til å slenge noe tilbake, da er kjøret i gang. Forhold deg helt kalt og si at dette var ikke hyggelig, rett og slett. Anonymkode: 2e4b8...58f 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tenåringsjenta vår kritiserer og slenger ut stygge kommentarer til oss andre i familien, men blir opprørt om noen blir sinte av det el lillesøstera tar igjen. Det er som at hun ikke ser at hun startet det, men kun fokuserer på at vi blir sinte el at søstera sier noe tilbake. Vil aldri høre på at hun startet det. Kan hun ha en diagnose? Anonymkode: 9b420...3b8 Tenåringen her "skriker/snakker høyt" når hun er sint og sier noe men sier hun ikke gjør det. Og sier at jeg skriker til hun når jeg nesten hvisker. Så vi andre ser på hverandre og skjønner ingenting. Om jeg skulle påpekt at det er en skille stripe med mye sminke på ene siden så får jeg høre det. Men hun kan fint si det til meg. Hormoner.. Ikke lett å forstå alltid. Anonymkode: c1c63...b4a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg gjorde i alle fall ikke noe sånn i den alderen der. men så hadde jeg selvfølgelig en ganske normal folkeskikk også da... Anonymkode: 782c3...d34
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det aller beste er å reagere helt rolig og si «det var ikke hyggelig sagt, jeg hadde satt pris på at det ikke gjentok seg» også forlater du situasjonen. Kluet er å ikke la seg friste til å slenge noe tilbake, da er kjøret i gang. Forhold deg helt kalt og si at dette var ikke hyggelig, rett og slett. Anonymkode: 2e4b8...58f «Hadde satt pris på at det ikke gjentar seg»?! Altså, slik oppfører man seg ikke, og det skal overhodet ikke gjenta seg. Selv om man er tenåring så betyr ikke det at man kan oppføre seg som en dritt mot andre. En slik oppførsel er uakseptabel, og det bør de få beskjed om. Jeg sa aldri stygge ting til foreldrene min da jeg var tenåring. Jeg har tre tenåringer selv, og de har aldri sagt noe stygt til oss foreldre. Ja, de kan være sure og sinte, men stygge kommentarer kommer de ikke med. De har da normal folkeskikk, selv med hormoner i kroppen. Anonymkode: ea365...2e6
Angelheart2 Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tenåringsjenta vår kritiserer og slenger ut stygge kommentarer til oss andre i familien, men blir opprørt om noen blir sinte av det el lillesøstera tar igjen. Det er som at hun ikke ser at hun startet det, men kun fokuserer på at vi blir sinte el at søstera sier noe tilbake. Vil aldri høre på at hun startet det. Kan hun ha en diagnose? Anonymkode: 9b420...3b8 Høres helt ut som en helt typisk tenåring.... Jeg har hatt tre tenåringer og en av dem var helt grei uten noen hormonelle utblåsninger, en av dem ble plutselig veldig opptatt av å snakke minst mulig med foreldre og søsken i det hele tatt mens sistemann var stort sett høylydt, frekk og dramaqueen 24/7. Tror alt er like normalt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå