Gå til innhold

Betale ned topplån med BSU, når det er mer penger på BSU enn i lån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har boliglån hos DNB hvor lånet er delt opp i to lån. Et stort hovedlån og et mindre topplån. (jeg tror ihvertfall det er det det er). 

Jeg vil helst bli kvitt det mindre lånet først, og tenker å betale det ned med BSU. (rådgiveren sa ihvertfall den gang jeg tok opp lånet, at om jeg skulle betale inn ekstra, var det lurest å betale det minste først) Men det er mer penger på BSU enn det som er gjenstående på det lille lånet.

Jeg tror at den eneste måten å betale ned med BSU, er å velge "Avslutt konto", deretter velge at pengene skal betales inn på lånet. Jeg kan da velge enten det ene, eller det andre lånet. Det jeg er redd for er at det skal skje en feil slik at det resterende plutselig blir "låst opp" på en slik måte at det ikke er å anse at det har blitt brukt til boligformål. Og dermed at jeg må tilbakebetale skattefordelene. Noen som har peiling?

Anonymkode: 21da6...0ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg riktig nok en annen bank enn deg, men da jeg betalte inn min BSU i boliglånet mitt tidligere i ær, så sendte jeg bare en e-post til banken om at jeg ønsket å gjøre nettopp det. Fikk spørsmål om jeg ville ha kortere nedbetalingstid eller mindre månedsbeløp - også fikset de det bare. Veldig greit.

Så jeg hadde tatt kontakt med banken, og bedt om hjelp til å fikse dette. Så presiserer du selvsagt at du vil betale det ene lånet først, og at resten skal på det andre lånet. 

Anonymkode: c8860...736

• Nyttig 1
Skrevet

Dette ordner banken for deg. Jeg kontaktet banken og fortalte at jeg ville de skulle bruke hele bsu'n til nedbetaling av boliglån. Vips så hadde den ansatte i banken ordnet det.

Du trenger ikke gjøre alt selv, de har jo ansatte i banken for en grunn 😅.

Anonymkode: 676a4...738

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...