Gå til innhold

Noen her som har jobbet i omsorgsbolig som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Jobber i omsorgsbolig for psykisk utviklingshemmede. 

Jeg lurer på hvilken type tilrettelegging dere fikk/gjorde for å holde ut lengst mulig i arbeid?

De fleste brukerne trenger hjelp med det meste når det kommer til hygiene, påkledning etc. De er likevel ikke så tunge at det er snakk om heis.

Det er også en bruker som har tvangsvedtak, da vedkommende kan være voldelig. Her gjelder det også å være kjapp. Er det lov å be om å slippe å gå på denne brukeren under svangerskapet? Tenker det blir veldig lite populært hos kollegaer da jeg jobber 100% og er mye på denne brukeren til vanlig.

Anonymkode: f91a2...800

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt skal du ikke være med denne brukeren! Jeg jobber selv på bolig, dog uten særlig stell (1 av 10). Har flere brukere som kan være voldelige og har 1-1 eller 2-1, som jeg ga beskjed om med engang at ikke var aktuelt å være med. Dette var helt forståelig, det er jo ikke bare deg selv du skal tenke på.

Ift tilrettelegging er det vanskelig å svare på da jeg ikke har stell som sagt, men jeg jobbet til ca uke 25, fordi da streiket bekkenet. Fra uke 15-25 var bekkenet dårlig og jeg fikk tilrettelagt at jeg ikke skulle dra på turer/ta husvask. Ellers må du bare be om den tilretteleggingen du selv føler at du trenger undervegs 🙂 lykke til!

Anonymkode: 8fed5...bd0

Skrevet

Jeg er gravid nå, jobber med det samme. Har egentlig 80% natt, men jobber dag/ettermiddag nå. Går ikke på alle brukere pga fare for slag/spark. Er så langt bare 11 uker på vei, vet jeg skal få slippe svømming, og tunge løft fremover hvor lengre jeg kommer. De på jobben ser jeg er sliten så de forstår at jeg ikke orker mye aktivitet på ettermiddagen/kveld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...