Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med eller jobber i medleverturnus? er det en god turnus eller blir det veldig intensivt? Vurderer å prøve. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei venninne som jobbet i det tidligere, og for henne passet det perfekt! Hun fikk mye fri til å dyrke tidkrevende aktiviteter med samboeren sin (felles prosjekt). Selv etter at hun fikk barn ønsket hun samme type turnus, men arbeidsplassen sluttet med medleverturnus. Der var heller ingen andre lignende arbeidsplasser i nærheten med det.

Anonymkode: d3d95...1cc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg trivdes godt med medleverturnus. Jeg jobbet 3 på 7 av, 4 på 7 av. 

Beboerne der jeg jobbet sa også at se satte pris på denne turnusen, og at vi ikke kom og gikk flere ganger i døgnet. Jeg syns det var fint å være helt på jobb og til stede i arbeidsperiodene, og veldig godt med friukene.

For meg passet det imidlertid ikke mer da jeg fikk barn, jeg ville ikke være flere døgn helt borte fra barna på fast basis til tross for friperiodene. Jeg har også hatt kolleger som ikke har likt turnusen i det hele tatt, noen strevde blant annet med å få sove på jobb og ble utslitt av å være på så penge. 

Anonymkode: 95478...74b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg trivdes godt med medleverturnus. Jeg jobbet 3 på 7 av, 4 på 7 av. 

Beboerne der jeg jobbet sa også at se satte pris på denne turnusen, og at vi ikke kom og gikk flere ganger i døgnet. Jeg syns det var fint å være helt på jobb og til stede i arbeidsperiodene, og veldig godt med friukene.

For meg passet det imidlertid ikke mer da jeg fikk barn, jeg ville ikke være flere døgn helt borte fra barna på fast basis til tross for friperiodene. Jeg har også hatt kolleger som ikke har likt turnusen i det hele tatt, noen strevde blant annet med å få sove på jobb og ble utslitt av å være på så penge. 

Anonymkode: 95478...74b

Takk for respons 😊 jeg har en 1åring selv, så er jo litt usikker på hvordan jeg vil takle å være borte så lenge av gangen.. har jo mulighet til å bestemme stillingsprosent, så kunne jo kanskje prøvd 80%. 

Skrevet

Jobbet også 3/4 på 7 av, men i samme by som jeg bodde, og hadde to timer pause hver dag. Begynte rett etter permisjon med yngste (hadde da i tillegg to timer ammefri). ELSKET det!!

På absolutt alle måter. Med store unger og aktiviteter ble det litt vanskelig fordi pausen min måtte times til det, men det gikk helt fint, og det var uansett bare hver tredje uke. Lønna var god og alt var fint 😅 Dessverre la de ned institusjonen jeg jobbet på 😕

Skrevet
solsolsol skrev (5 minutter siden):

Jobbet også 3/4 på 7 av, men i samme by som jeg bodde, og hadde to timer pause hver dag. Begynte rett etter permisjon med yngste (hadde da i tillegg to timer ammefri). ELSKET det!!

På absolutt alle måter. Med store unger og aktiviteter ble det litt vanskelig fordi pausen min måtte times til det, men det gikk helt fint, og det var uansett bare hver tredje uke. Lønna var god og alt var fint 😅 Dessverre la de ned institusjonen jeg jobbet på 😕

Kjipt at de la ned 😕 var du ansatt som sykepleier/hjelpepleier? Hva hadde du sånn ca i årslønn? Inkl medlevertillegg :)

Skrevet

Var barnevernsinstitusjon, husker ikke helt lønna nå, er uansett en del år siden, men mistet rundt 150-200 000 i tillegg da jeg gikk over til «vanlig» arbeidstid. 

Skrevet
solsolsol skrev (1 minutt siden):

Var barnevernsinstitusjon, husker ikke helt lønna nå, er uansett en del år siden, men mistet rundt 150-200 000 i tillegg da jeg gikk over til «vanlig» arbeidstid. 

Huff,det var mye! Kjipt 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...