AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Har prøvd og prøvd å få hjelp. Tenkt at jeg må bare bite tenna sammen og være sterk. Stå på mitt, ikke gi meg. Jeg ønsker meg et verdig liv. Jeg har gang på gang prøvd dette nå. Rolig men tydelig lagt fram "dette vil jeg. Jeg ønsker meg ut av uføret og ut igjen i jobb. Jeg trenger hjelp med x og xx. " Men slipper ikke inn noen steder. Håpet lyser opp når brev deiser ned i postkassa, men det har til nå kun vært avslag. Avslag på psykisk hjelp, avslag hos nav. Det jeg sitter igjen med er det spørsmålet her: hvordan mener myndighetene at vi som kan og vil ut i jobb, utdanne oss (dvs løsrive oss fra trygd og dermed være med å bidra til fellesskapet) skal komme oss opp og frem når vi hverken får helsehjelp eller får noen sjanser til å reise oss opp? Kun "avslag". Er det meninga at jeg på mirakuløst vis skal bli kurert og frisk helt på egenhånd? For jeg gjør allerede meget mye på egenhånd for å bli bedre. Jeg trener, kommer meg ut, betaler helt selv for somatisk helsehjelp som skal gjøre kroppen min bedre. Men hva med når jeg etter å ha gjort alt dette fremdeles trenger litt hjelp av dere? Nok en gang søker jeg meg inn til mental helsehjelp. Avslag igjen. Er det bare å gå å ta seg ei utdanning og klatre oppover på karrierestigen? Rett og slett bare skjerpe meg? "Våg å be om hjelp" maser dere om på tv, på some og i reklamer. Men hvor er egentlig hjelpa hen? Jeg skjønner ikke Anonymkode: 875f6...ff3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 Hjelp kan du ikke regne med, så i stedegne å bruke energi på hjelpen du ikke fikk, må du bare brette opp ermene og hoppe ut i det med begge beina og komme deg videre. Å gå tip en psykolog er ikke så nyttig som mange tror, du forteller om problemene dine og de lytter. Du kan fint bruke venner, mental helse hjelpetelefon etc og få luftet dine plager. Du vil føle deg mye bedre om du bare bestemmer deg og tar tak i egen situasjon. Mange tror ikke de klarer noe uten en psykolog i lomma, men det er bare tull. Du klarer det du vil klare. Nesten alle får avslag i psykiatrien. Det er heller ikke noe å trakte etter, det finnes mange andre som du kan støtte deg på som f eks coach og andre instanser. Anonymkode: e4478...81a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå