AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg er så rådvill. Føler meg ensom og fortapt i en situasjon jeg har satt meg i selv. Jeg greier ikke stå i jobb lenger enn 6-7 mnd av gangen, også går jeg 1-1,5 år før jeg har karret meg it av depresjon og utmattelse før jeg greier en ny runde med jobb. Dette gjør jo at vi lever på en inntenkt i lange perioder. Og det er beintøft, spesielt nå når prisene er som de er. På toppen av dette vantrives jeg så voldsomt i parforholdet. Jeg har nesten ingen gode følelser for mannen lenger. Han er slem og nedlatende mot meg, han kaller, roper og skriker og kjefter på daglig basis. Med ujevne mellomrom klikker han helt og knuser gjenstander, tar tak i meg og "fillerister" meg, drar meg ut av senga (sånn at jeg dunka hofta rett i gulvet), biter meg og en gang dro han til meg. Jeg forstår jo at min psykiske helse bare blir værre av å bo med denne mannen, og der igjen bruker jeg enda lenger tid på å komme meg tilbake i jobb. Men hvordan i all verden skal jeg klare å gå? Jeg har jo ingen penger og ingen inntekt. Jeg har aldri jobbet 100%, det dukker inder for meg med en gang jeg jobber mer enn 50-60%, så inntekta mi er jo i tillegg kjempelav de periodene jeg jobber. Ergo vil jeg jo ikke klare å betjene husleie, livsopphold, strøm o.l på egenhånd uansett. Jeg ser så mørkt på at dette livet er det jeg har i vente de neste 50-60 årene. Jeg vil ikke leve lenger, men jeg vil jo ikke dø heller. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget heller. Tror jeg bare trenger å få ut noen tanker da jeg ikke har noen å dele det med Anonymkode: 51519...fb6 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Ta kontakt med nav og husbanken (bostøtte). Anonymkode: 9c959...f13 1
Blomsterpiken_ Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 Har du noen du stoler på? Familie, venner? Du må fortelle de rundt deg hvordan du blir behandlet. Du kan ikke leve i er parforhold som er som dette, du blir utsatt for vold. Så dette må du komme deg vekk fra med en gang! Er det noen du kan være hos nå i første omgang, frem til du får ordnet deg bolig? Kontakt nav og husbanken som anonym foreslår over her, de kan være behjelpelig med å ordne bolig og kan hjelpe økonomisk. Ta også kontakt med fastlegen og be om hjelp derfra, for det kan være du har behov for hjelp til å komme deg gjennom depresjonen. Du sier du ikke har kapasitet til å jobbe mer enn 50-60%, og da kan det hende du i samråd med legen skal vurdere å bli ufør for resterende. 3
Gjest Lillefinger Skrevet 23. oktober 2022 #4 Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Krisesenter tar deg imot på dagen. Du kan gå ut av huset og reise direkte dit. Der vil du få videre veiledning og hjelp. Snakk med legen din. Vurder politiet, anmeldelse, og beskyttelse. Deretter NAV og ev husbanken. Kom deg vekk så fort du kan. Ha tro på at helsen din vil bli bedre når du har kommet deg bort fra dette. Du gjør rett i å oppsøke hjelp. Endret 23. oktober 2022 av Lillefinger Feilstaving
Gjest Lillefinger Skrevet 23. oktober 2022 #5 Skrevet 23. oktober 2022 https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Sannsynligvis er mannen din årsaken til helseproblemene dine. Og det er hjelp å støtte å få økonomisk. Kontakt krisesenteret, de vil hjelpe deg. Det er INGEN grunn til å bli i et sånt forhold. Anonymkode: d9cb3...aee 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Du utsettes for vold i hjemmet. Psykisk, fysisk, latent og materiell vold. Dette er nok en stor del av årsaken til at du er så nedkjørt og ikke klarer å stå i jobb. Ring nærmeste krisesenter asap. De hjelper deg med det praktiske. Du blir bare dårligere for hver uke du blir der. Du kan også ringe og be om råd i første om gang. Ring i dag!!!! Anonymkode: 79756...863
Gjest Karamelis Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 Du ringer å snakker med krisesenteret. De tar deg inn og hjelper deg med resten. Ingen sulter ihjel i Norge. Kom deg avgårde i dag. Vær så snill.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 Nå gjør du deg hjelpesløs med vilje, TS. Alle voksne i snorker vet at man kan få hjelp av krisesenter, NAV osv. Du vil bare ha en unnskyldning for ikke å bryte fordi du ikke ønsker å være singel. Anonymkode: 4c415...79f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #11 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg var i en verre situasjon enn deg. Jeg var hjemmeværende, hadde ikke jobb. Klarte ikke å komme meg i jobb, var nedkjørt. Tok kontakt med nav og fortalte situasjonen. Fikk beskjed om å søke etter bosted. Søkte på alt jeg hadde rett på, fikk hjelp av nav. Fikk meg og barna ut av huset. Etter noen mnd gikk det seg til. Nå har jeg jobb, eier hus og bil. Det tok ca tre år. Husbanken er god å ha. Anonymkode: c9871...fe0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå