AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Bor i en leilighet på 66 kvadratmeter. Den har tre soverom, men det ene soverommet er bittelite. Det har vindu altså, men det er på ca 3.15x 140. Jeg er alene med to små barn og nå har minstemann på to år, dette minirommet. Ønsker etterhvert å bytte med han, slik at begge barna har et ok rom. Men hvor mye jobb er det egentlig å flytte en vegg? Vet at det er satt opp gipsplater der. Kunne tenke meg å flytte denne veggen 30/50 cm inn mot stua, slik at rommet kan ha en større seng pluss skap. Skal ikke gjøre dette selv altså, må leie en håndverker. Noen som har noen formening av hvor stor og dyr jobb dette er? Setter veldig pris på svar! Anonymkode: 0430b...8ea
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Hvis det er en bærende vegg, så lar det seg vel ikke gjøre. Det må du kanskje undersøke først.. Anonymkode: 342ad...10f 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er en bærende vegg, så lar det seg vel ikke gjøre. Det må du kanskje undersøke først.. Anonymkode: 342ad...10f Alt lar seg gjøre, men dyrt blir det jo... Hvis det bare er en lettvegg uten f.eks vann/avløpsrør og for mye eletriske ledninger vil jeg tro at dette er en grei jobb, både arbeidsmessig og prismessig. Du kan evt spare litt ved å rive veggen selv (så sant du VET at det ikke er noe bæring i veggen...) Anonymkode: b947e...621 2
Maskinfører Skrevet 23. oktober 2022 #4 Skrevet 23. oktober 2022 mhm må kappe spikerne/skruene da som holder reisverket både i topp og bunn spørsmålet er vel om det ikke er enklere og rive og bygge opp på nytt 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #5 Skrevet 23. oktober 2022 Nei, det er ikke bærevegg. Ikke noe vann/rør. Denne veggen ble satt opp på min bestilling for et par år siden, men synes plasseringen ble litt feil. Og der er så irriterende ☺️ Anonymkode: 0430b...8ea
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Må du rive opp parketten og legge ny også? Ting baller fort på seg. Anonymkode: bdeb8...ed2 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Du har jo en hvis pekepinne når du selv fikk den satt opp for noen år siden. Anonymkode: 0c6d8...5b5 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 En sånn type vegg er forholdsvis lett å flytte men gulv å tak må kanskje ordnes etterpå, det kan nok være dyrere enn selve veggen. Anonymkode: 678b9...d02 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 Hvilke pris du vil havne på vet jeg ikke, men dette er en pekepinn på hva som lå gjøres: Rive eksisterende vegg Bygge opp ny vegg, samme pris + prisstigning. Mulig stenderverk kan gjenbrukes, så da slipper du innkjøp av det. Rette opp merker/skader i tak etter vegg, mulig det er tilstrekkelig å sparkle og male? Rette opp merker/skade på vegg, mulig det er tilstrekkelig å sparkel og male? Merker/skader på gulv, må gulv byttes? Søppelhåndtering og deponering Anonymkode: 71eae...f25 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #10 Skrevet 24. oktober 2022 Mye er gjort på en helg, men blir masse støv. Vanskeligste er som regel å få tak i samme gulv som man trenger mer av. Anonymkode: 424e5...71a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå