AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt seboreisk eksem? Klør hele tiden og får store sår som blør i hodebunn. Anonymkode: 8aedb...75d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #2 Skrevet 24. oktober 2022 D-vitaminer! Anonymkode: b1436...bb6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #3 Skrevet 24. oktober 2022 For meg så hjelper det med canoderm eller cerave fuktighetskrem og ikke gå med bløt hodeunn. Det holder utslettet til et minimum, det blusser dessverre opp igjen dersom jeg slurver med å påføre krem eller har matet utslettet med flass og fuktig hodebunn. Anonymkode: a4ad9...1d7 1
Elle Melle Skrevet 24. oktober 2022 #4 Skrevet 24. oktober 2022 Hudlege. Det er de som har peiling på hvordan hud og hodebunn bør behandles når den ikke er frisk. Det finnes f.eks liniment med hydrokortison beregnet til hodebunn, og sikkert behandlingsregime det er bra å følge. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #5 Skrevet 24. oktober 2022 Jeg holder det litt i sjakk med fungoral-sjampo hver gang jeg dusjer, men har ikke funnet noe som blir kvitt det. Anonymkode: 3825c...c56
Khloe P.T Skrevet 24. oktober 2022 #6 Skrevet 24. oktober 2022 Fungoral shampo virker veldig god for meg. Det kan også brukes i ansiktet, 10 min 3 ganger per uke. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #7 Skrevet 24. oktober 2022 Det som har fungert best her er å prøve å klø mindre, dusje håret max 2 ganger i uka. Blir det mye flass så bruker jeg head and shoulders en kort periode. Aldri balsam i hodebunnen, kun i lengdene. Bruker aldri hårprodukter, og de få gangene jeg gjør det så er det aldri produkt i hodebunnen, kun i lengdene. Har også holdt meg til kun én shampoo/balsam i flere år nå. Da jeg var yngre og brukte spray, tørrshampo, mousse osv og jeg fønet håret hver gang jeg dusjet. Nå føner jeg sjeldnere. Bare hvis jeg må. Og jeg er nesten ikke plaget med utbrudd. Før hadde jeg masse blodige klaser i hodet hele tiden. Det hjelper også å stresse ned. Dette er forebyggende da. Håper noen av tipsene kan hjelpe deg også. Anonymkode: 6e9e3...21f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som har fungert best her er å prøve å klø mindre, dusje håret max 2 ganger i uka. Blir det mye flass så bruker jeg head and shoulders en kort periode. Aldri balsam i hodebunnen, kun i lengdene. Bruker aldri hårprodukter, og de få gangene jeg gjør det så er det aldri produkt i hodebunnen, kun i lengdene. Har også holdt meg til kun én shampoo/balsam i flere år nå. Da jeg var yngre og brukte spray, tørrshampo, mousse osv og jeg fønet håret hver gang jeg dusjet. Nå føner jeg sjeldnere. Bare hvis jeg må. Og jeg er nesten ikke plaget med utbrudd. Før hadde jeg masse blodige klaser i hodet hele tiden. Det hjelper også å stresse ned. Dette er forebyggende da. Håper noen av tipsene kan hjelpe deg også. Anonymkode: 6e9e3...21f Blir det værre av stress? Er det kronisk så det aldri vil bli borte? Anonymkode: 8aedb...75d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 Meditasjon hjelper. Unngå varme dusjer, dusj lunkent eller kaldt. Anonymkode: 44f04...266
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #10 Skrevet 25. oktober 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Blir det værre av stress? Er det kronisk så det aldri vil bli borte? Anonymkode: 8aedb...75d Ja, det blir mye verre av stress. Det er trolig hormonelt, og ved stress er det mye mer hormoner i omløp. Spedbarn får ofte skurv, som er hormonelt og forsvinner ved riktig behandling og når hormonene stabiliserer seg. Seborisk eksem er det samme som skurv, bare hissigere og oppstår i voksen alder. Anonymkode: 6e9e3...21f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå