Gå til innhold

Lukket mann, vanskelig med følelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags erfaring har dere med menn som ikke klarer snakke om følelser. Men som er så lukket at det knapt er mulig å bli kjent. 

Hva slags håp kan jeg ha?

Anonymkode: c27c4...f5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den erfaringen jeg har med sånne menn er at de ikke er klar for et seriøst forhold med emosjonell kontakt, kun praktisk og seksuell kontakt og at det er håpløst å bli sett og forstått av dem når man prøver å kommunisere. Aldri mer om jeg gidder sånne følelsesmessig avstumpa menn!

Anonymkode: 59211...946

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har erfaring med en slik en. Jeg falt pladask, for han viste så interesse for meg....men når jeg ønsket snakke med han om hans egne følelser, så låste det seg helt.Han nesten gjemte seg, virket redd og unngikk alt som het følelses-prat. Funket dårlig, så det ble et lukket kapittel. Lurer på hvordan noen blir så låst? såret tidligere kanskje?

Jeg håper du likevel kan ha et håp, men bare gi fyren tid og trygghet, det er jo alfa og omega, men var i mitt tilfelle ikke nok...

Anonymkode: e4432...9ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har erfaring med en slik en. Jeg falt pladask, for han viste så interesse for meg....men når jeg ønsket snakke med han om hans egne følelser, så låste det seg helt.Han nesten gjemte seg, virket redd og unngikk alt som het følelses-prat. Funket dårlig, så det ble et lukket kapittel. Lurer på hvordan noen blir så låst? såret tidligere kanskje?

Jeg håper du likevel kan ha et håp, men bare gi fyren tid og trygghet, det er jo alfa og omega, men var i mitt tilfelle ikke nok...

Anonymkode: e4432...9ad

Han har blitt såret/utroskap/masse dritt fra et par ekser. 

Har gitt han masse tid(snart 2 år)...

Har prøvd å prate, om oss/følelser men vanskelig. Han blir nesten irritert...

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har blitt såret/utroskap/masse dritt fra et par ekser. 

Har gitt han masse tid(snart 2 år)...

Har prøvd å prate, om oss/følelser men vanskelig. Han blir nesten irritert...

2 år herregud... Og han blir irritert når du spør han! Ta hintet... Du er ikke den han egentlig vil ha . Gå videre , du fortjener bedre 

• Nyttig 3
Skrevet

Var sammen med en som var veldig vanskelig å prate med og han ble egentlig bare verre på det etter hvert som tiden gikk. Nesten alt var vanskelig for han å prate om. Bare det å si at han var glad i meg eller elsket meg var ekstremt vanskelig for han. Nesten så han ikke klarte å si det. Det var helt håpløst å få noe ut av han.

Jeg forventer ikke at man skal snakke om følelser hele tiden, men noe må man kunne få ut av noen om man skal være i et forhold.

Kommer ikke til å orke et sånt forhold igjen. Veldig vanskelig å være sammen med noen man ikke kan prate med og som er veldig lukket.

Allikevel var jeg sammen med han i 10 år og skjønner ikke at jeg holdt så lenge, men det var vel en blanding av ulike grunner til at jeg ble.

Anonymkode: da631...73f

Skrevet

De har jeg kun dårlige erfaringer med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

2 år herregud... Og han blir irritert når du spør han! Ta hintet... Du er ikke den han egentlig vil ha . Gå videre , du fortjener bedre 

Hva får deg til å tro det? Alt du har å forholde deg til her, er jo at han ikke er den hun egentlig vil ha. Skal hun leve med en huleboermann, så må hun komme ham i møte, og ikke prøve å lage en venninne av ham. Les noen av bøkene til John Gray.

Anonymkode: 73a89...c5f

Skrevet

Dårlig erfaring. Datet en fyr i 5-6 mnd. Var veldig forelsket i han og håpet i det lengste...Det var sjeldent noe dypere samtaleemner, stort sett overfladisk prat. Vi hadde jo sex, men det virket ikke som han la noe særlig følelser i det heller. Han ble klein og rar når jeg prøvde å komme inn på litt mer følelser og personlige ting. Samtalen stoppet alltid opp på en måte. Kom vel egentlig frem til at han ikke var interessert i å engasjere seg emosjonelt i meg, det var kun sex og overfladisk hygge. Selv om jeg fint kunne hatt et "elsker-forhold" så trenger jeg litt mer. Det ble for tamt for meg. Og gjorde meg usikker og engstelig. Glad jeg kom meg ut av det. 

Anonymkode: 666a9...61e

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er han, ts?jeg spør mtp modenhet... For en ting er gamle sår en annen ting er hvor modent han forholder seg til det. 

At han blir irritert når du tar opp dette, tyder jo på en viss distanse til egne (ubearbeidede?) følelser, men kan og tyde på at han er usikker på om det er deg han vil ha? 

Vet du at han faktisk er interessert i deg. Har dere et forhold eller håper du på det? Fortell litt mer, da. 

Anonymkode: b422e...618

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dårlig erfaring. Datet en fyr i 5-6 mnd. Var veldig forelsket i han og håpet i det lengste...Det var sjeldent noe dypere samtaleemner, stort sett overfladisk prat. Vi hadde jo sex, men det virket ikke som han la noe særlig følelser i det heller. Han ble klein og rar når jeg prøvde å komme inn på litt mer følelser og personlige ting. Samtalen stoppet alltid opp på en måte. Kom vel egentlig frem til at han ikke var interessert i å engasjere seg emosjonelt i meg, det var kun sex og overfladisk hygge. Selv om jeg fint kunne hatt et "elsker-forhold" så trenger jeg litt mer. Det ble for tamt for meg. Og gjorde meg usikker og engstelig. Glad jeg kom meg ut av det. 

Anonymkode: 666a9...61e

Ellers høres dette veldig likt ut som min situasjon. 

Vi er rundt 30 år. Så voksne skulle en tro. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2022 den 22.11):

Hva slags erfaring har dere med menn som ikke klarer snakke om følelser. Men som er så lukket at det knapt er mulig å bli kjent. 

Hva slags håp kan jeg ha?

Er du mannen eller damen?

Jeg synes det var utrolig vanskelig med en mann som var lukket. Trodde egentlig ikke han var så interessert, siden han var dårlig på initiativ og det å snakke åpent om følelser. Men han sa alltid ja til meg av det jeg foreslo av mye forskjellige ting vi gjorde.

Men til slutt orket jeg ikke mer da han tilsynelatende virket som han dabbet v med interesse. Men interessen tror jeg egentlig v<r der, men han kunne ikke uttrykke det. Litt merkelig opplevelse. Men kanskje var han bare ikke interessert nok, for det virket jo ikke sånn på en måte.

Skrevet
exictence skrev (2 timer siden):

Er du mannen eller damen?

Jeg synes det var utrolig vanskelig med en mann som var lukket. Trodde egentlig ikke han var så interessert, siden han var dårlig på initiativ og det å snakke åpent om følelser. Men han sa alltid ja til meg av det jeg foreslo av mye forskjellige ting vi gjorde.

Men til slutt orket jeg ikke mer da han tilsynelatende virket som han dabbet v med interesse. Men interessen tror jeg egentlig v<r der, men han kunne ikke uttrykke det. Litt merkelig opplevelse. Men kanskje var han bare ikke interessert nok, for det virket jo ikke sånn på en måte.

Det trenger absolutt ikke være at han ikke er interessert nok. Jeg vet mange tror det, og ofte så er det jo det! Men det kan være også at mannen ikke har lært seg å uttrykke følelser /snakke om ting. Jeg er samboer med en slik mann. Det var aldri planen så klart. Men da vi møttes, så merket jeg jo som dere skriver, at han var distansert når det kom til kommunikasjon og samtaler/følelser generelt. Jeg kommer selv fra en traumatisk oppvekst, så jeg hadde da litt vanskelig for å forstå hva som var normalt å forvente av partner. Jeg håpet det ble bedre når vi ble bedre kjent. 

Det ble det altså ikke. Vi har nå vært samboere i tre år, og kan med sikkerhet si at ikke alle menn er slik pga manglende interesse. Men hos oss så handler det om at mannen ikke har lært dette. Han vet ikke hvordan han skal vise følelser og kommunisere. Og ja, det er veldig vanskelig å leve med. Så jeg anbefaler det virkelig ikke, dersom du er en person hvor dette er viktig - som det ofte er for at forholdet skal oppleves nært og godt. 

Anonymkode: 0a8f0...94d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...