AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Hei! Jeg har Opplevd i de siste dagene nesten 1 uke at jeg har vært mye trøtt, sliten og både sint, irritert, glad og lei meg. jeg har nå de siste dagene opplevd stikking nederst i magen på venstre side.. aldri vært borti dette før.. vi prøver å bli gravide og jeg eggløsning for 4 dager siden ig skal ha mensen om 11 dager. Kan man kjenne noe så tidlih? Anonymkode: 6a0b2...a34
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Lite sannsynlig at du kjenner graviditet ift humørsvigninger så tidlig. Men stikking kan være et tegn. Det kan også være noe annet som feks sen eller ekstra eggløsning. Anonymkode: 99702...545
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Lite sannsynlig at du kjenner graviditet ift humørsvigninger så tidlig. Men stikking kan være et tegn. Det kan også være noe annet som feks sen eller ekstra eggløsning. Anonymkode: 99702...545 Får jeg svar om jeg er gravid eller ikke om jeg tar en test nå? Eller må jeg vente? Anonymkode: 6a0b2...a34
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #4 Skrevet 23. oktober 2022 Nei, så tidlig er det ikke mulig å kjenne på graviditetssymptomer, da kroppen ikke vet selv om den er gravid ennå! Etter hver eggløsning forbereder kroppen seg på å ta imot et eventuelt befruktet egg, men før dette egget fester seg i livmoren og begynner å produsere et hormon som heter hcg vet ikke kroppen selv om den er gravid. Dette tar noe sånt som 6-10 dager etter eggløsning, og så tar det gjerne et par dager før nivået av hcg er høyt nok til at det slår ut på graviditetstest. De aller mest sensitive testene kan slå ut så tidlig som 5 dager før forventet mens, men ikke nødvendigvis (kommer altså an på når egget fester seg). Det du kjenner på er sannsynligvis en blanding av helt vanlige symptomer på at du har hatt eggløsning (spesielt om du har gått lenge på prevensjon og ikke er vant til hormonene i vanlig syklus). Og at du lurer veldig, så du kjenner veldig godt etter og overtolker. Lykke til, uansett 🤞😊 Anonymkode: 3d434...e79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå