Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil beholde det for at barna skal slippe å flytte til to nye hjem, han vil beholde det fordi han nekter at jeg evt. skal få en ny type som skal «overta» hans seng. 
Hvordan løse det? Han nekter å høre på meg - jeg har ingen ny type. 

Anonymkode: 40f75...539

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil beholde det for at barna skal slippe å flytte til to nye hjem, han vil beholde det fordi han nekter at jeg evt. skal få en ny type som skal «overta» hans seng. 

Blir dere ikke enig må vel huset selges, og dere må begge flytte?

Hvis dere begge eier like mye av huset har jo ikke du noe mer rett enn ham til å beholde det. Selv om du mener dine grunner er bedre enn hans. 

Anonymkode: ff143...4bb

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan løse det? 

Selg huset (og evt senga), kjøp noe i samme område. De fleste må det etter skilsmissen. 

Anonymkode: 7d9ae...9d9

• Liker 3
Skrevet

Han kan jo beholde senga selv om du får overta huset?

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Den som ønsker ut flytter til nytt sted.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Den mest åpenbare løsningen da: Huset legget ut på det åpne markedet så får dere to delta i budrunden.

Anonymkode: 560b7...22b

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den mest åpenbare løsningen da: Huset legget ut på det åpne markedet så får dere to delta i budrunden.

Anonymkode: 560b7...22b

Det har jeg tenkt på. Men da kan jo han avslå budet hvis jeg legger inn det høyeste budet? 
Ts

Skrevet

Uansett hvem av dere som flytter så blir det jo to hjem på ungene.

Anonymkode: 71559...d83

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uansett hvem av dere som flytter så blir det jo to hjem på ungene.

Jo, men det ene kjenner de allerede - det hjemmet de har bodd i hele livet. Må da være bedre for dem det enn å måtte få to nye hjem? Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, men det ene kjenner de allerede - det hjemmet de har bodd i hele livet. Må da være bedre for dem det enn å måtte få to nye hjem? Ts

Hvis mannen overtar huset, blir det jo bare et nytt hjem.

Anonymkode: 31b55...5f1

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Poenget er jo at det blir det samme om det er du eller mannen som beholder huset.

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tipper hans versjon av situasjonen er annerledes enn dette...

Uansett så er det like mye hans hus. Det ryddigste er at den som vil ut av forholdet forlater boligen. Om det er du som vil ut så finner du deg en ny bolig.

Anonymkode: 42a39...17b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel hipp som happ hvem som beholder huset? En forutsetning må jo være at den som får huset kjøper ut den andre, til markedsverdi.

Anonymkode: d75f0...6c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere får ha budrunde på huset dere imellom. Den om betaler mest til den andre vinner.

Og han kan betale litt ekstra for å få med senga. Det er uansett bedre for deg å kjøpe ny og virkelig bli kvitt eksen.

Anonymkode: d712e...036

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå vil strengt tatt ditt mål oppfylles dersom du lar han overta huset. Så dersom det er eneste grunn, forstår jeg ikke at du lager noen sak ut av det.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Nå vil strengt tatt ditt mål oppfylles dersom du lar han overta huset. 

Dette er fasit.

Anonymkode: 7d9ae...9d9

Skrevet

Kona blir i huset, sånn er det

Anonymkode: b4367...9c5

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke om det blir konflikt av å beholde hjemmet

Anonymkode: 5302e...066

• Nyttig 3
Skrevet

Viss en nekter kan den andre nekter, kan man kreve sameie oppløst. Det har jeh gjort og det blir tvangssalg. Begge har forkjøpsrett.

Anonymkode: faecb...d67

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...