Gå til innhold

Hvorfor lever vi av penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor jobber vi for å leve? Alle dyr lever fritt. De trenger ikke å jobbe for å betale regninger for å leve. De leier ikke et reir eller en bikube for et hjem. Når i tide endret vi til dette systemet? Jeg vil ikke si slave til systemet, men hva er dette?:klaske:Lever vi for å tjene penger eller tjener vi penger for å leve??

Anonymkode: 1ccf8...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slave til systemet og systemet er kapitalismen. Moderne slaveri og roten til alt ond og all fattigdom og undertrykking. 

Det begynte med at noen med makt ville få mer makt ved å tjene penger på gratis ressurser som egentlig var tilgjengelig for alle. Så da begynte okkupering, invasjon og kolonalisering, undertrykking, krig og tortur, som igjen har skapt klasser med rike og fattige og arbeidsslaver. 

Anonymkode: eb158...70a

Skrevet

Fordi pengesystemet er mye, mye enklere enn det å bytte til seg varer.

Anonymkode: 5e588...c6d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Enten man er kapitalist eller kommunist, så er det enklere å bruke symbol for verdier enn å drasse med geitene sine på Kiwi for å bytte dem mot melk og brød. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor jobber vi for å leve? Alle dyr lever fritt. De trenger ikke å jobbe for å betale regninger for å leve. De leier ikke et reir eller en bikube for et hjem. Når i tide endret vi til dette systemet? Jeg vil ikke si slave til systemet, men hva er dette?:klaske:Lever vi for å tjene penger eller tjener vi penger for å leve??

Så du ville heller løpt naken rundt i skogen og sloss for mat, et krypinn og livet?

Anonymkode: 59eec...3fd

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Dyrene lever ikke fritt. De lever under kontinuerlig trussel om å bli spist eller drept av en rival.

Det er kanskje de som synes det er å foretrekke framfor å jobbe 8-16, jeg er ikke en av dem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...