AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Hei jeg er en kvinne på 23 år med en jente på 3 år, søt jente. Nå har hun hilst på kjæresten min 5 ganger, ser ut som hun liker han veldig og tingen er at hun kan fort bli for vill og bestemt med han, da han er litt ny for henne, så er som hun prøver å teste han sine grenser. Eller hva hun kommer unna med. Av og til ser jeg at hun kan bli litt for ivrig feks. Kjøre leke bil på han, skal kjøre den på fjeset han mens hun sitter i fanget hans noe jeg ser at han ikke er så komfortabelt med. Når mamma og kjæresten skal sitte ved siden av hverandre i sofaen «Neei!!! Det er min plass!!!» altså i (midten av oss) når hun holder på med noe annet, da sier jeg så klart «Emilie nå må vi få sitte hvor vi vill så kan du sitte ved siden av meg eller hans?», og da blir hun så frustrert uansett om hun holder på med noe annet. Det er som hun blir så vanskelig når det kommer inn en ny person hun ikke er vandt/kjenner hun prøver på en måte å bestemme over denne personen. feks hun klarer og fikse sokkene sine selv, og da sier hun til kjæresten min «deee er feeeeill!!! Må fikseee de!!» og andre ting, «Neeeeiii tegningen er feeeeill!!!» når kjæresten min prøver å lage det hun vil. Da sa jeg til henne «Emilie, Hans blir lei seg og får lite lyst å komme når du ikke er snill med han. Da må du være snill og oppføre deg fint» dette er fordi jeg ser at hun kan bli litt vanskelig med nye folk.. hva kunne jeg sagt eller gjort for at barnet skal forstå? Anonymkode: 6cae5...5e9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Da sa jeg til henne «Emilie, Hans blir lei seg og får lite lyst å komme når du ikke er snill med han. Da må du være snill og oppføre deg fint» Dette her synes jeg ikke er spesielt greit å si.. Du gir henne ansvar for både hans angivelige såre følelser og det ligger en trussel der. Om noe burde dette bare oppmuntre henne til å fortsette så hun slipper å dele deg med han 😄 Du må hjelpe kjæresten din med å sette grenser. Uten å kalle henne slem. Med bil i ansiktet kan du minne på at det er ubehagelig å få noe i ansiktet. Med sofa gir hun vel et tydelig signal om at hun trenger mer tid før du og kjæresten kan være så fysiske Anonymkode: 7c4ca...636 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå