Gå til innhold

Hvor mye har svigerfamilien å si?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et forhold til en mann og vi bor forskjellig plass. Samne fylke men et godt stykke å kjøre. 

Jeg føler svigerfamilien forventer at jeg skal flytte og at de er livredd for at han flytter til meg. Dette er gått så langt at jeg bekymrer meg for at forholdet ikke vil funke. For jeg kan ikke ta hensyn til de på den måten. 

Hva tenker dere? Hvilke bestemmelsesrett har familien på bosted? 

Anonymkode: 20b0a...678

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen 

Anonymkode: 376a3...586

• Nyttig 1
Skrevet

Familie har selvsagt ingenting å si. Dere to (og bare dere) bestemmer hvor dere vil bo. 

Når det er sagt, dette er det nok lurt å snakke om og tenke på allerede tidlig i forholdet. Hvis du ikke kan tenke deg å bo noe annet sted enn på ditt hjemsted, og han ikke kan tenke seg å bo noe annet sted enn på sitt - ja, da vil det jo bli et problem. Begge kan ikke få viljen sin (så sant ikke særbo er et alternativ så klart). 

Anonymkode: e0af5...0e6

Skrevet

De må settes på plass, helst så tidlig som mulig. Fortell at de har 0 stemmerett i ditt og kjærestens liv. Basta.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Familie har selvsagt ingenting å si. Dere to (og bare dere) bestemmer hvor dere vil bo. 

Når det er sagt, dette er det nok lurt å snakke om og tenke på allerede tidlig i forholdet. Hvis du ikke kan tenke deg å bo noe annet sted enn på ditt hjemsted, og han ikke kan tenke seg å bo noe annet sted enn på sitt - ja, da vil det jo bli et problem. Begge kan ikke få viljen sin (så sant ikke særbo er et alternativ så klart). 

Anonymkode: e0af5...0e6

Klart det har noe å si! 

Anonymkode: 4b000...baf

Skrevet
Turtellure12 skrev (2 minutter siden):

De må settes på plass, helst så tidlig som mulig. Fortell at de har 0 stemmerett i ditt og kjærestens liv. Basta.

Ja, lag dårlig stemning fra dag en!

• Liker 2
Skrevet

Familie har mye å si om kjæresten din har et tett forhold til sin familie, det er hans ansvar evt å sette grenser, ikke ditt. Ditt ansvar ligger i forhold til dine behov og det å kommunisere dem til partneren din - men når det er sagt, dersom partneren har et tett familieforhold vil det få konsekvenser for deg også, det må i så fall du ta stilling til og avgjøre om du kan eller ikke kan leve med for egen del.. 
Personlig erfaring sier meg at å ha et trøblete forhold til svigers før man en gang er samboere tegner dårlig for fremtiden.. 

Anonymkode: bfccd...727

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, lag dårlig stemning fra dag en!

Hehe, det kommer an på hvilken tone svigerforeldre setter også, ikke sant? Kjører de hardt på fra starten av, overser TS, svigermor fra helvete, blant annet pusher henne til å flytte dit de vil... Så ja - da er det bare til å bruke hammer med en gang. Det kan ofte redde et forhold, for da vet de hvor TS står hen og bruker ikke masse energi på å undergrave henne i fremtiden.

Skrevet
Turtellure12 skrev (30 minutter siden):

Dårlig råd. Det er ikke om å gjøre å ødelegge forholdet til svigerfamilien så tidlig som mulig. 
Er man smart så får man dem heller med på laget. 

Anonymkode: f70e5...780

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...