Gå til innhold

Hvor mange sykt barn dager har du brukt i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3,5 dag. Har 3 barn, men de to eldste trenger jeg ikke å være hjemme med. Eller er hjemme, men tar hjemmekontor. Umulig å få gjort noe særlig på hjemmekontor med minsten, men hun er "flink" å time sykdom til helgene🙄

Anonymkode: e2bb0...134

Skrevet

Startet året med corona, så der gikk vel 5 dager. Tror vi har brukt 2 dager til etter det. Barnet er snart tre, jeg er alene. 

Anonymkode: b828e...aea

Skrevet

Ingen. Ungene mine er svært sjelden syke. 10 og 3 år.

Selv har jeg vært syk sikkert 15 ganger i år, går heller en del dager der.

Anonymkode: c5ece...4c3

• Liker 1
Gjest tullerikke
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mener dere over for hele 2022? Har dere barnehage barn?

Hvordan er det mulig å ha 3 til 5 dager maks med syke barn på ett år? 

Her har vi hatt covid 8 dager, omgangssyke 2 ganger tilsammen 8 dager, 4 forkjølelser på 3 til 5 dager hver gang, og to ørebetennelser hvor barnet måtte hentes i barnehagen og ikke fikk begynne igjen før antibiotika var gitt.  

Anonymkode: 798cf...c5e

Har vel barn med bra immunforsvar da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Få lov?

Anonymkode: d805c...e89

Blir ringt opp av arbeidsgiver som krever at enten finner du en annen som passer ungen ellers tar du med ungen på jobb. 

Skrevet

Har to barn, en i barnehagen og en andreklassing. I 2022 har vi brukt vanvittig med sykt barn dager. Jeg har brukt 7 og mannen har nok brukt omtrent det samme. 5 av disse dagene er relatert til Covid, som vi fikk i hus i mars. Tipper vi har brukt like mange omsorgsdager i år som vi har i alle de foregående årene til sammen omtrent. Ungene mine har "aldri" vært dårlige før nå i år. 

Anonymkode: 460c8...7e8

Skrevet

2 barn i småskolealder og en mann som er mye borte - brukt 5 dager. Mannen har ikke brukt noe p åpapiret med en eller to ganger hatt en andreklassing hjemme og jobbet hjemmefra,

Vi hadde covid samtidig og det gikk da på egenmelding hos meg og isolasjon som enda var et tema den gangen. 

Skrevet

Har en 12-åring. Har brukt null dager. Husker faktisk ikke sist jeg brukte det, men jeg har mye hjemmekontor, og barnet er jo såpass stort nå at h*n trenger ikke at jeg passer på så mye når h*n er syk (er jo siste året jeg har rett på det og). 

Anonymkode: 200e6...451

Skrevet

Har brukt 15 tror jeg. Mannen kanskje 10? Har ett barn i bhg. Skjønner ikke hvordan vi skal klare oss neste år uten korona-dagene. 

Anonymkode: 3744c...2ab

Skrevet

2 barn, ingen fulle dager så langt. Vi har begge mulighet for hjemmekontor ved pjuske barn, og covid overlappa vi skikkelig slik at jeg uansett var hjemme med egenmelding da barna var syke. 

Anonymkode: 00d11...a13

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sykt barn dager følger kalenderåret. Noen er mer syke enn andre. Kanskje dere må se på hvordan dere kan booste immunforsvaret deres. Kosthold, aktivitet. 

Anonymkode: 437c8...48e

Og så er det veldig stor forskjell på lista for hva som regnes som sykdom. Her på min arbeidsplass er de fleste lite syke. Og barna til de fleste er lite syke. Men de som har mest fravær er både mest syk selv og har sykest barn. Mye av årsaken er lista for hva de regner som sykdom.

Et annet viktig moment er muligheten for hjemmekontor. Korttidsfravær vil nesten elimineres for gruppen som har mulighet for hjemmekontor. Er man småsyk selv logger en inn og jobber for halv maskin om en orker. Og sykt barn dager er det stort sett bare for de aller minste en trenger. Småsyke skolebarn ser på tv eller iPad. 

Skrevet

1,5 åring som begynte i august. Tatt 4 dager. Samboer har også tatt ut 4 dager. 

Anonymkode: 6961b...27a

Skrevet
Brunello skrev (46 minutter siden):

Og så er det veldig stor forskjell på lista for hva som regnes som sykdom. Her på min arbeidsplass er de fleste lite syke. Og barna til de fleste er lite syke. Men de som har mest fravær er både mest syk selv og har sykest barn. Mye av årsaken er lista for hva de regner som sykdom.

Et annet viktig moment er muligheten for hjemmekontor. Korttidsfravær vil nesten elimineres for gruppen som har mulighet for hjemmekontor. Er man småsyk selv logger en inn og jobber for halv maskin om en orker. Og sykt barn dager er det stort sett bare for de aller minste en trenger. Småsyke skolebarn ser på tv eller iPad. 

Tja.. det er jo ganske klare «regler» for når barn er syke i bhg i allefall. Og hvor lenge de skal være hjemme etter feber/oppkast/diaré. Jeg er vel den som har skrevet flest dager her i tråden, men vi holder jo ikke barnet hjemme for «gøy». 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tja.. det er jo ganske klare «regler» for når barn er syke i bhg i allefall. Og hvor lenge de skal være hjemme etter feber/oppkast/diaré. Jeg er vel den som har skrevet flest dager her i tråden, men vi holder jo ikke barnet hjemme for «gøy». 

Klare regler er det ikke. Barn som er friske og ikke smittsomt kan sendes i barnehagen. At noen barnehager mener at barnet skal være hjemme i dager etter det er friskt, kan foreldrene velge å se bort fra. Noe de fleste gjør.

Endret av Brunello
  • Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (5 timer siden):

For noe tull! 

Anonymkode: 460df...95a

Annonse
Skrevet
Brunello skrev (4 timer siden):

Klare regler er det ikke. Barn som er friske og ikke smittsomt kan sendes i barnehagen. At noen barnehager mener at barnet skal være hjemme i dager etter det er friskt, kan foreldrene velge å se bort fra. Noe de fleste gjør.

Jo klare regler er det men enkelte dritee i det så de kan sitte å skryte sv hvor lite de er borte

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For noe tull! 

Hvorfor mener du det?

• Liker 1
Skrevet

10 dager siden mai!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo klare regler er det men enkelte dritee i det så de kan sitte å skryte sv hvor lite de er borte

Nei, ikke klare regler. 

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke mye i det hele tatt

Anonymkode: e4d6c...c70

Er mange nok da

Anonymkode: b72e8...13d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...