Gå til innhold

Leie umøblert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å flytte etter 5 år, kjenner jeg trenger en forandring. Er derfor på utkikk etter et nytt sted å bo. 

Er det greit å spørre om det er mulig å leie umøblert når man svarer på annonser? Ser en del leier ut leiligheter som er delvis møblert, noen jeg ikke har bruk for siden jeg har alt selv. Virker som det gjerne er møbler folk har hatt stående, eller kjøpt brukt også. Ønsker å kunne bruke mine egne møbler, med min egen stil. 

Anonymkode: 8f3be...053

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis du henvender deg til folk som har annonse ute nei. Det synes jeg er forferdelig frekt. Da ønsker de ikke slitasje i leieobjektet (som det ofte blir når store tunge møbler, vaskemaskin o.l blir flyttet inn igjen ut av leieobjektet 

Anonymkode: 33d60...9d7

• Liker 1
Skrevet

Tror det er helt innafor å si at man ikke trenger møblene fordi man vil ha med egne. Men ikke spør om det på melding, ta det heller opp hvis du får komme på visning 

Anonymkode: 7d99e...420

• Liker 3
Skrevet

Ja,det synes jeg du kan spørre om. Jeg har eid leiligheter i 30 år,men har valgt å leie nå. Riktignok helt nytt,så det var ikke noe møbler her. Men da jeg lette etter leilighet,så visste jeg at jeg ikke ville leie møblert. Hvitevarer på kjøkkenet er det da,men det er nytt og integrert. Men jeg har kjøpt nye møbler og tatt med meg noe. Synes det blir mitt eget hjem,når tingene er mine🙂

• Liker 1
Skrevet

Det er helt greit å spørre om! Delvis møblert kan bety så mangt, noen ganger er det en del møbler, andre ganger kun hvitevarer og kanskje skap. Noen utleiere vil helst leie ut med de møblene som står for å slippe å flytte på noe, noen synes kanskje det er fint at leietager har egne så de slipper noe slitasje på egne møbler. 

Anonymkode: b8f91...8b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har bestemt meg for å flytte etter 5 år, kjenner jeg trenger en forandring. Er derfor på utkikk etter et nytt sted å bo. 

Er det greit å spørre om det er mulig å leie umøblert når man svarer på annonser? Ser en del leier ut leiligheter som er delvis møblert, noen jeg ikke har bruk for siden jeg har alt selv. Virker som det gjerne er møbler folk har hatt stående, eller kjøpt brukt også. Ønsker å kunne bruke mine egne møbler, med min egen stil. 

Anonymkode: 8f3be...053

Jeg leier ut møblert, og det er ikke møbler jeg har hatt til overs men møbler som er kjøpt inn spesifikt for hver enkelt leilighet.

Gjest takinova
Skrevet

Jeg leier ut delvis møblert. Det betyr egentlig hvitevarer. Som oftest står det sofa der også - da veldig mange leietakere ikke ønsker å ta med seg sofaen når de flytter. Ønsker de nye ikke å ha den, så pleier jeg som oftest å kaste den eller gi den bort på finn. Men hvitevarer flytter jeg ikke på. Det er forferdelig tungt og skaper en del slitasje. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...