AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 i bursdagsselskap der det er flere barn og noen har tatt med leker. Flere barn får låne lekene og plutselig finner barnet som eier leke ut at barnet ikke.ønsker å låne.bort lekene mer. Så barnet røsker lekene ut av armene til barnet. Er dette ok fordi barnet sier lekene? 🙂 Anonymkode: b0b1a...c99
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Nei. Vi har regel. Ta det med må det deles, eller legges I sekk ol. Om barnet ombestemmer seg iløpet av besøket kan vi også fjerne leken for å dempe situasjon men stort sett holder det å hjelpe dem å dele eller avlede med noe annet til leken er ledig. Anonymkode: af17c...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 Den som eier leken bestemmer. Hvis det blir krangling ut av det så må leken legges bort. Anonymkode: 8c53b...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #4 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Den som eier leken bestemmer. Hvis det blir krangling ut av det så må leken legges bort. Anonymkode: 8c53b...7cb Så da er det ok om barnet mitt har besøk av andre barn og nekter de å leke med lekene her hjemme? Fordi det er barnets sitt og barnet bestemmer? Anonymkode: b0b1a...c99
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #5 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så da er det ok om barnet mitt har besøk av andre barn og nekter de å leke med lekene her hjemme? Fordi det er barnets sitt og barnet bestemmer? Anonymkode: b0b1a...c99 Jeg vet ikke hvor gammelt barnet er, men kunne dere kanskje fylt opp en kasse leker sammen som barnet kan tenke seg å dele? Eller ha noen leker på lur? Anonymkode: 7272f...d11
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #6 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke hvor gammelt barnet er, men kunne dere kanskje fylt opp en kasse leker sammen som barnet kan tenke seg å dele? Eller ha noen leker på lur? Anonymkode: 7272f...d11 Hæ? Nei alså. Barna må lære å tenke på andre en seg selv. Anonymkode: 9f4cb...6db 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #7 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): i bursdagsselskap der det er flere barn og noen har tatt med leker. Flere barn får låne lekene og plutselig finner barnet som eier leke ut at barnet ikke.ønsker å låne.bort lekene mer. Så barnet røsker lekene ut av armene til barnet. Er dette ok fordi barnet sier lekene? 🙂 Anonymkode: b0b1a...c99 Det er ok at barnet røsker ut lekene ut av armene til et annet barn fordi barnet eier lekene Anonymkode: 3c03f...cc8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #8 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ok at barnet røsker ut lekene ut av armene til et annet barn fordi barnet eier lekene Anonymkode: 3c03f...cc8 Er det faktisk greit? Det er snakk om barn på 2,4 og 5 år. Anonymkode: b0b1a...c99
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #9 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så da er det ok om barnet mitt har besøk av andre barn og nekter de å leke med lekene her hjemme? Fordi det er barnets sitt og barnet bestemmer? Anonymkode: b0b1a...c99 Jeg ville snakket om det på forhånd og sagt at det som barnet ikke vil dele med besøket, må legges bort. Anonymkode: afd39...0a2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #10 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vet ikke hvor gammelt barnet er, men kunne dere kanskje fylt opp en kasse leker sammen som barnet kan tenke seg å dele? Eller ha noen leker på lur? Anonymkode: 7272f...d11 Har du barn selv? Sånn, i denne moderne tiden, og ikke på 80-90tallet. Anonymkode: 4b258...c72
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #11 Skrevet 23. oktober 2022 Å røske noe ut av hendene til noen er aldri ok, med mindre det er noen som prøver å stjele fra deg. Å ikke dele er ok, men da skal ikke det som ikke deles være fremme i det hele tatt i vårt hus i alle fall. Jeg ville gitt beskjed om at da legger jeg den bort til du skal hjem, og neste gang lar du være å ta med noe du ikke vil dele. Anonymkode: bb5fd...32e 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #12 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Nei alså. Barna må lære å tenke på andre en seg selv. Anonymkode: 9f4cb...6db Barn må absolutt lære å tenke på andre enn seg selv, og nøkkelordet er å lære. Og bare si bastant at «Du må dele, hvis ikke kan andre bli lei seg» hjelper lite. Det er en prosess, og evnen til å tenke på andres behov, ha empati for andre, sette seg i deres sted og se verdien av deling er en kognitiv prosess hvor barnet mentalt må være klar for å lære og forstå det. Se for deg deg Barn1 har med leke som Barn2 får lov av Barn1 å låne. Plutselig vil ikke Barn1 dele mer og røsker leken ut av hånden til Barn2. Du røsker så leken ut av hånden til Barn1 og gir den til Barn2 og sier «Du må ikke røske leken ut av hånden til andre. Du må dele». Hvor er logikken i dette? Anonymkode: e065c...a69
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #13 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det faktisk greit? Det er snakk om barn på 2,4 og 5 år. Anonymkode: b0b1a...c99 Disse barna, og særlig barnet på 2,5 er så små at det er ikke noe rart at det blir krangel over leker. Å dra leker ut av hendene på hverandre er ikke greit. Snakk med de om at hvis det skal være fint for besøket må man dele lekene sine, men jeg mener man ikke skal tvinge barn til å dele. Anonymkode: 8c53b...7cb
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #14 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du barn selv? Sånn, i denne moderne tiden, og ikke på 80-90tallet. Anonymkode: 4b258...c72 Hva var galt med det?? Funker fint her ihvertfall. Anonymkode: 7272f...d11
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #15 Skrevet 24. oktober 2022 Må selvsagt dele om det har led leker Anonymkode: 8326f...802
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #16 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Disse barna, og særlig barnet på 2,5 er så små at det er ikke noe rart at det blir krangel over leker. Å dra leker ut av hendene på hverandre er ikke greit. Snakk med de om at hvis det skal være fint for besøket må man dele lekene sine, men jeg mener man ikke skal tvinge barn til å dele. Anonymkode: 8c53b...7cb Jeg tenkte 2 år, 4 år og 5 år. Det var barnet på 2 år som fikk låne lekene av barnet på 4 år. Anonymkode: b0b1a...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå