Gå til innhold

Er det sant at staten kun sponser to keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og at hvis man blir gravid på nytt etter det sånn at man må betale ks selv? 

Anonymkode: 3f629...ea6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hva om det er behov for det for å overleve?

• Liker 1
Skrevet

Nei. Hvor i alle dager har du hørt det?

Anonymkode: d4283...e2a

• Liker 14
Skrevet

Nei

Anonymkode: addfd...28e

Skrevet

Nei.

Keisersnitt burde ikke vært et valg, men noe kvalifisert personell utfører om normal fødsel er for risikabelt.

Syntes det er helt på trynet at det går tusenvis av skattekroner I dass hver gang en eller annen der ute vil ha keisersnitt uten at det er nødvendig.

Anonymkode: 8a6e4...7a0

• Liker 6
Skrevet

Nei. Hvor har du hørt det?

Anonymkode: 0fb3e...722

Skrevet

Eksen min sa det. Vi har to barn sammen som er tatt med keisersnitt. Han sa at man bare får to og må betale for det tredje selv. TS 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eksen min sa det. Vi har to barn sammen som er tatt med keisersnitt. Han sa at man bare får to og må betale for det tredje selv. TS 

Nei, dette er feil. Uavhengig av hvem som betaler er det slik at har du to keisersnitt er det veldig uvanlig å få lov til å føde vaginalt den tredje gangen pga fare for komplikasjoner.

Anonymkode: 6ca7f...b46

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trur han tuller med deg 🤣

Anonymkode: 2ebfe...01b

• Liker 3
Skrevet

Har hørt om damer som har fått anbefalt å unngå flere barn pga 2-3 barn har blitt tatt med keisersnitt, og det har dannet seg arrvev (eller noe slikt), etter keisersnittene. Men det har ingenting med penger å gjøre, kun helsemessige årsaker. 

Anonymkode: dad7d...d58

• Liker 5
Skrevet

Aldri hørt at det er pga økonomi, men er pga arrvev blant annet, at det ikke er anbefalt med flere enn 2-3 keisersnitt. Kan bli komplikasjoner.

Anonymkode: 433b1...f3f

• Liker 3
Skrevet

Kjenner flere som har hatt 3 keisersnitt, men de anbefaler ikke flere svangerskap etter det 3. Ville kanskje anbefalt sterilisering ifm KS nr 3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Han slapp unna det tredje barnet han ikke ønsket høres det ut som 😅

Anonymkode: 279a9...5f2

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han slapp unna det tredje barnet han ikke ønsket høres det ut som 😅

Anonymkode: 279a9...5f2

Eller vil at jeg skal få med nye kjæresten. TS 

Skrevet

Sponset av staten?? Bra at han er en ex, rimelig lite intelligent type det der😬

Anonymkode: 87e73...25b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 3 keisersnitt. De to første var hastesnitt, og det siste søkte jeg om på forhånd. Det var aldri snakk om å betale noe.

Anonymkode: 9fdd1...0e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

La meg gjette: Du har fødselsangst og har fått keisersnitt på bakgrunn av dette? Nå som han er eks'en din skremmer han deg med dette slik at du ikke skal få barn med noen andre...

• Liker 1
Skrevet

Etter to keisersnitt får du tilbud om sterilisering pga faren for komplikasjoner ved flere keisersnitt. Du får automatisk keisersnitt igjen etter to keisersnitt pga fare for ruptur i livmor. Helsehjelp i Norge er gratis for mennesker som er med i folketrygden. Det gjelder også keisersnitt, uansett hvor mange du skal ta. Jeg har selv tatt tre. (Og nå er jeg sterilisert uten at jeg måtte betale for det. De bare fiksa det før de sydde meg sammen etter tredje ks) 

Anonymkode: 94f38...065

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke ta imot helseråd fra eksen din.

Anonymkode: 26655...f29

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Google er din venn.

Eksen er det tydeligvis ikke.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...