Gjest Velvia Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Republikanere er en trussel mot demokrati og like rettigheter for alle mennesker. De er spesielt farlige for kvinner, afro-amerikanere og lhbti-mennesker. Hvorfor lurer du kanskje på? De har som kjent innført lovgivning som fratar/reduserer kvinners rett til selvbestemt abort og forbud mot at det skal snakkes om kritisk raseteori og opplysning om kjønn og legningsmangfold i skolen. Disse to videoene under illusterer så godt hvordan disse menneskene strategisk og bevisst holder på. Det verste er at det er en bevisst strategi og at dette er noe de bruker for å ramme ulike mennesker og grupper. Bare for å få stemmer. En annen ting er at dette sprer seg til andre steder i verden, som Norge, hvor politiske partier som De Kristene, og KRF ikke ønsker "indoktrinering" i skolen med Pride. FRP har stemt mot at transpersoner skal ha vern mot diskrmininering. Så har man organisasjoner som WDI som bevisst spiller på frykt og gjør strategi ut av det i beste sendetid sammen med Fredrik Solvang. La det ikke være noen tvil. De bruker helt bevisst strategier for å bekjempe ideer om likeverd og at mennesker uavhengig hudfarge, (trans)kjønn og legning skal ha like rettigheter. Som det sies i den ene videoen så fyller de begrepet "kritisk raseteori" med negative konnotasjoner og bruker det for hva det er verdt. Det er spesielt viktig for dem når faktiske positive endringer har skjedd fordi de ønsker seg tilbake til et rasistisk og homo- og transfobisk samfunn. The truth about "Critical Race Theory" Creator Of Term ‘Critical Race Theory’ Kimberlé Crenshaw Explains What It Really Is Endret 23. oktober 2022 av Velvia
Topsi Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Velvia skrev (1 minutt siden): Republikanere er en trussel mot demokrati og like rettigheter for alle mennesker. De er spesielt farlige for kvinner, afro-amerikanere og lhbti-mennesker. Hvorfor lurer du kanskje på? De har som kjent innført lovgivning som fratar/reduserer kvinners rett til selvbestemt abort og forbud mot at det skal snakkes om kritisk raseteori og opplysning om kjønn og legningsmangfold i skolen. Disse to videoene under illusterer så godt hvordan disse menneskene strategisk og bevisst holder på. Det verste er at det er en bevisst strategi og at dette er noe de bruker for å ramme ulike mennesker og grupper. Bare for å få stemmer. En annen ting er at dette sprer seg til andre steder i verden, som Norge, hvor politiske partier som De Kristene, og KRF ikke ønsker "indoktrinering" i skolen med Pride. FRP har stemt mot at transpersoner skal ha vern mot diskrmininering. Så har man organisasjoner som WDI som bevisst spiller på frykt og gjør strategi ut av det i beste sendetid sammen med Fredrik Solvang. La det ikke være noen tvil. De bruker helt bevisst strategier for å bekjempe ideer om likeverd og at mennesker uavhengig hudfarge, (trans)kjønn og legning skal ha like rettigheter. Som det sies i den ene videoen så fyller de begrepet "kritisk raseteori" med negative konnotasjoner og bruker det for hva det er verdt. Det er spesielt viktig for dem når faktiske positive endringer har skjedd fordi de ønsker seg tilbake til et rasistisk og homo- og transfobisk samfunn. https://www.youtube.com/watch?v=ngElSkVYLFc https://www.youtube.com/watch?v=n4TAQF6ocLU Millioner av amerikanske kvinner er superhappy over at delstatene nå kan forby abort. I tillegg er kritisk raseteori faktisk rasistisk i seg selv. Det åpner for aktiv diskriminering, noe man ser f eks i amerikanske universiteter der asiatiske studenter aktivt diskrimineres ift inntak 4 1
Gjest Velvia Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 1 minutt siden, Topsi said: Millioner av amerikanske kvinner er superhappy over at delstatene nå kan forby abort. I tillegg er kritisk raseteori faktisk rasistisk i seg selv. Det åpner for aktiv diskriminering, noe man ser f eks i amerikanske universiteter der asiatiske studenter aktivt diskrimineres ift inntak Kritisk raseteori sier noe om at rase er en sosial konstruksjon og at strukturell rasisme rettferdiggøres blant annet i lovgivningen. I tillegg til den individuelle rasismen selvsagt.
Topsi Skrevet 23. oktober 2022 #4 Skrevet 23. oktober 2022 Velvia skrev (Akkurat nå): Kritisk raseteori sier noe om at rase er en sosial konstruksjon og at strukturell rasisme rettferdiggøres blant annet i lovgivningen. I tillegg til den individuelle rasismen selvsagt. Så hvorfor diskriminerer liberale universiteter som forfekter CRT på rase? 5
Gjest Velvia Skrevet 23. oktober 2022 #5 Skrevet 23. oktober 2022 3 minutter siden, Topsi said: Så hvorfor diskriminerer liberale universiteter som forfekter CRT på rase? Diskriminerer hvordan? Mangel på integritet?
Topsi Skrevet 23. oktober 2022 #6 Skrevet 23. oktober 2022 Hvilke lover rettferdiggjør strukturell rasisme? Nevn noen... det at alle raser, kjønn etc ikke har likt utfall betyr ikke at det er en strukturell rasisme eller diskriminering, samfunnets oppgave er å tilrettelegge for like muligheter for individet, ikke likt utfall på gruppenivå 5
Vaffelhunden Skrevet 23. oktober 2022 #7 Skrevet 23. oktober 2022 Mens vi normale mennesker hater både GOP, CRT-folka og Trans-gjengen. Pro-tip: Man trenger ikke velge en side, for deretter å støtte lojalt opp om alt som kommer fra egen side. Det er lov til å tenke selv, og ikke være en sau. 5 2
Topsi Skrevet 23. oktober 2022 #8 Skrevet 23. oktober 2022 Velvia skrev (3 minutter siden): Diskriminerer hvordan? Mangel på integritet? https://nypost.com/2022/08/03/higher-ed-vs-asian-students-in-supreme-courts-harvard-discrimination-case/ Ikke den mest nøytrale kilden, men den sier en del fra studentenes syn. Dette er aktiv diskriminering selvsagt 1 1
Topsi Skrevet 23. oktober 2022 #9 Skrevet 23. oktober 2022 Vaffelhunden skrev (Akkurat nå): Pro-tip: Man trenger ikke velge en side, for deretter å støtte lojalt opp om alt som kommer fra egen side. Det er lov til å tenke selv, og ikke være en sau 🤗
Gjest Velvia Skrevet 23. oktober 2022 #10 Skrevet 23. oktober 2022 6 minutter siden, Topsi said: Hvilke lover rettferdiggjør strukturell rasisme? Nevn noen... det at alle raser, kjønn etc ikke har likt utfall betyr ikke at det er en strukturell rasisme eller diskriminering, samfunnets oppgave er å tilrettelegge for like muligheter for individet, ikke likt utfall på gruppenivå Les her https://www.zinnedproject.org/news/gop-campaign-to-block-teaching-for-social-justice/ og her https://www.chalkbeat.org/22525983/map-critical-race-theory-legislation-teaching-racism for mer info om det som skjer.
Topsi Skrevet 23. oktober 2022 #11 Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Velvia skrev (3 minutter siden): Les her https://www.zinnedproject.org/news/gop-campaign-to-block-teaching-for-social-justice/ og her https://www.chalkbeat.org/22525983/map-critical-race-theory-legislation-teaching-racism for mer info om det som skjer. Jeg fant dette på Wikipedia det er noe, synes jeg til å k det minste sette et spørsmålstegn ved CRT " Kritikk av liberalisme: Tilhengere av kritisk raseteori er misfornøyd med liberalisme som verktøy for å løse det amerikanske raseproblemet. De kritiserer grunnlaget for liberale verdier som rasjonalisme, likhet for loven og grunnlovens nøytralitet. Sosiale endringer forstås i lys av rase-bevissthet og er kritisk til ideer som kvotering, nøytralitet, "fargeblindhet" eller prinsippet om at meritter bør gi fordeler." Jeg for min del mener samfunnet skal være fargeblind, men åpen for kulturelle og språklige forskjeller selvsagt Endret 23. oktober 2022 av Topsi 2 1
Gjest Velvia Skrevet 23. oktober 2022 #12 Skrevet 23. oktober 2022 7 minutter siden, Topsi said: https://nypost.com/2022/08/03/higher-ed-vs-asian-students-in-supreme-courts-harvard-discrimination-case/ Ikke den mest nøytrale kilden, men den sier en del fra studentenes syn. Dette er aktiv diskriminering selvsagt Det har ikke noe å gjøre med CRT å gjøre slik teorien er utviklet. Asiatiske mennesker nevnes spesifikt i den ene filmen (at de utsettes for rasisme).
Topsi Skrevet 23. oktober 2022 #13 Skrevet 23. oktober 2022 Velvia skrev (Akkurat nå): Det har ikke noe å gjøre med CRT å gjøre slik teorien er utviklet. Asiatiske mennesker nevnes spesifikt i den ene filmen (at de utsettes for rasisme). Men det er åpenbart rasistisk, er det ikke absurd at universiteter som fremmer CRT åpenbart diskriminerer på bakgrunn av rase? 3 1
Gjest Velvia Skrevet 23. oktober 2022 #14 Skrevet 23. oktober 2022 1 minutt siden, Topsi said: Jeg fant dette på Wikipedia det er noe, synes jeg til å k det minste sette et spørsmålstegn ved CRT " Kritikk av liberalisme: Tilhengere av kritisk raseteori er misfornøyd med liberalisme som verktøy for å løse det amerikanske raseproblemet. De kritiserer grunnlaget for liberale verdier som rasjonalisme, likhet for loven og grunnlovens nøytralitet. Sosiale endringer forstås i lys av rase-bevissthet og er kritisk til ideer som kvotering, nøytralitet, "fargeblindhet" eller prinsippet om at meritter bør gi fordeler." Jeg for min del mener samfunnet skal være fargeblind, men åpen for kulturelle og språklige forskjeller selvsagt Ironien er at liberalistene innfører lover som er stikk i strid med et liberalt samfunn. Det blir aldri liberalt å nekte lærere å snakke om den uretten afro-amerikanere har blitt utsatt for.
Gjest Velvia Skrevet 23. oktober 2022 #15 Skrevet 23. oktober 2022 1 minutt siden, Topsi said: Men det er åpenbart rasistisk, er det ikke absurd at universiteter som fremmer CRT åpenbart diskriminerer på bakgrunn av rase? At det skjer betyr ikke at hele teorien er fundert på rasisme. Ganske absurd.
Topsi Skrevet 23. oktober 2022 #16 Skrevet 23. oktober 2022 Velvia skrev (Akkurat nå): Ironien er at liberalistene innfører lover som er stikk i strid med et liberalt samfunn. Det blir aldri liberalt å nekte lærere å snakke om den uretten afro-amerikanere har blitt utsatt for. Det er et historisk faktum at afro-ametikanere var utsatt for rasisme, jeg nekter å tro at det er forbudt å snakke om det, det er vel heller slik at hvite elever ikke skal bli utsatt for en slags arvesynd for noe de personlig ikke kan noe for 5 1
Gjest Velvia Skrevet 23. oktober 2022 #17 Skrevet 23. oktober 2022 Just now, Topsi said: Det er et historisk faktum at afro-ametikanere var utsatt for rasisme, jeg nekter å tro at det er forbudt å snakke om det, det er vel heller slik at hvite elever ikke skal bli utsatt for en slags arvesynd for noe de personlig ikke kan noe for Les de to linkene over. Det er forbud de ønsker.
Topsi Skrevet 23. oktober 2022 #18 Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Velvia skrev (14 minutter siden): Les de to linkene over. Det er forbud de ønsker. Fra en av linkene står dette "North Dakota passed a law to ban teaching "that racism is systemically embedded in American society and the American legal system to facilitate racial inequality." Instead, teachers must say that "racism is merely the product of learned individual bias or prejudice."" jeg spør da, hvorfor er det ingen son tar disse rasistiske lovene og systemet til retten? Er det bare en unnskyldning for at ting er som det er? Reelt rasistiske lover, som Jim Crow, er fjernet av høyesterett, hvilke lover har som defakto mål å holde afroamerikanere nede? Og hvorfor ikke fjerne dem? Skal det være allikevel at alle som ikke lykkes i livet skal skylde på et suspekt rasistisk system istedetfor å tro at man som Individ med rett hjelp kan gjøre noe med situasjonen sin? Da har man jo ikke sjans da da kan man jo bare gi opp. Hvilket håp gir det unge mennesker? Jeg nekter ikke for at rasisme i generasjoner har noe med situasjonen å gjøre, men man kommer ingen vei med å lære unge at systemet er rigget i mot dem så de er dømt til å mislykkes uansett Endret 23. oktober 2022 av Topsi 1
Imariuz Skrevet 23. oktober 2022 #19 Skrevet 23. oktober 2022 Velvia skrev (1 time siden): Republikanere er en trussel mot demokrati og like rettigheter for alle mennesker. De er spesielt farlige for kvinner, afro-amerikanere og lhbti-mennesker. På 90-tallet kunne de leve ut sin valgte livsstil hjemme hos seg selv, og etter loven var de likestilte og med samme rettigheter som alle andre i samfunnet. Abort fikk man om det var gode grunner for det slik som fare for kvinnens liv el. Det vi ser nå handler ikke lengre om likestilling eller demokrati, det handler om å indoktrinere barn med en politisk ideologi, noe etikk, moral og samfunnshensyn tilsier at man bør forhindre. Det er ingen menneskerett å kunne misbruke offentlige skoler til å fremme dette.
Mooza Skrevet 23. oktober 2022 #20 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg er usikker på hvem av republikanerne og demokratene som jeg synes er mest udemokratisk, men jeg synes vel det er ganske jevnt løp der. Det er ille på begge sider, og jeg vil ha meg frabedt at noen prøver å lage tilsvarende tilstander her i landet. Det virker som landet holdes sammen ved å krige utenfor USA. Skulle de mot all formodning ikke ha en krig et annet sted, så braker de sammen med hverandre. Halvparten av USA forventer snart en borgerkrig. Dessuten; Hvis det var slik at republikanerne ville ha flere stemmer, så burde de gjerne ikke forby abort. Hvem tar mest abort? Etter det jeg forstår er det fargede kvinner. Uten at jeg helt ser en grunn til å lage en slik oversikt. Poenget er at fargede kvinner stemmer demokratisk. Ikke alle selvsagt, men i stor grad. Da ville det jo være greit å "kvitte seg med" slike stemmer. Jeg tror vel at republikanere ofte er kristen, og mener at abort faktisk er en synd. Det kan man jo være uenig i , men hadde de virkelig vært så rasistiske, så hadde de gjerne tilbydd gratis abort...for å si det slik. Demografisk så tjener ikke republikanere på å stramme inn abortlover. Pride og transrettigheter tar vel dessuten litt av?? Det er jo ikke bare republikanere som er litt skeptisk til at en 3 åring skal stille spørsmål ved hvilket kjønn den har. Folk er redde for barna sine, og de vil skjerme dem fra en identitetskrise, operasjoner og masse som kan være direkte ødeleggende. Det er jo ikke noe mellomting i verken abortsaken eller i andre spørsmål virker det som i USA. De er helt sprengt på hver side. koko.... Meeen....nå bor vi heldigvis ikke der. Ikke har vi innført slaver til dette landet heller. Vi har mottatt flyktninger de seneste tiårene, og betalt mye for å integrere dem i samfunnet. Når da black life matters kommer her, så blir det bare WTF for meg. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå