Gå til innhold

Gave til ei som liker grønne planter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min har fått skikkelig dilla på grønne inneplanter i det siste. Nå fyller hun snart år og jeg lurer på om noen har idéer til fine gaver relatert til plantedilla? :) 

Anonymkode: 6e856...6ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Keramikkskål med ekte mosevekster eller mange sukkulenter.

Anonymkode: 54dad...c52

• Liker 1
Skrevet (endret)

Noen ettertraktede og sjeldne potteplanter kanskje? Sjekk i sosiale medier og se hva som er stas for tiden. Coleus, for eksempel, som finnes i masse flotte farger. Det er bladverket som er ettertraktet og fargerikt på dem. Kalles gjerne praktspragle eller palettblad på norsk. Jeg elsker Coleus, men dessverre er de ikke så glade i norske vintere med lite lys og feller ofte en del blader da. Men klarer man å få moderplanten til å overleve med friske topper i det minste til våren, tar man bare avleggere av toppene og skaper en ny, flott plante.

Les om andre planter her:

https://www.mestergronn.no/mg/blomstertips-pd/gronne-planter/10-trendy-gronne-planter-til-stua.html

PS! Bare pass på å få med deg navnet på planten(e) du kjøper, så hun kan google dem og finne ut hva slags stell de krever! Sånn at julegaven ikke dør for henne.

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet

Gavekort på Plantasjen, Hageland eller noe? Så kan hun finne noe hun selv liker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Keramikkskål med ekte mosevekster eller mange sukkulenter.

Anonymkode: 54dad...c52

Ja, det er stilig :) Hun har ikke så mange sukkulenter tror jeg, men det er jo en morsom plantenisje det også.

Million skrev (44 minutter siden):

Noen ettertraktede og sjeldne potteplanter kanskje? Sjekk i sosiale medier og se hva som er stas for tiden. Coleus, for eksempel, som finnes i masse flotte farger. Det er bladverket som er ettertraktet og fargerikt på dem. Kalles gjerne praktspragle eller palettblad på norsk. Jeg elsker Coleus, men dessverre er de ikke så glade i norske vintere med lite lys og feller ofte en del blader da. Men klarer man å få moderplanten til å overleve med friske topper i det minste til våren, tar man bare avleggere av toppene og skaper en ny, flott plante.

Les om andre planter her:

https://www.mestergronn.no/mg/blomstertips-pd/gronne-planter/10-trendy-gronne-planter-til-stua.html

PS! Bare pass på å få med deg navnet på planten(e) du kjøper, så hun kan google dem og finne ut hva slags stell de krever! Sånn at julegaven ikke dør for henne.

Hun har en god del av coleus fra før, kanskje jeg kan finne en type hun ikke har🤔

ti10 skrev (1 minutt siden):

Gavekort på Plantasjen, Hageland eller noe? Så kan hun finne noe hun selv liker.

Ja, det må være en god plan B i alle fall :) 

Skrevet

Kule vaser eller potter. 
Gavekort på div hagesentre eller evt blomsterbutikk. 
BØKER om planter som også kan være fint å på bordet samt man kan lære om planter. 
Penger. 
Kjøpe en plante du vet hun ønsker seg med en potte til. 
Selvvannings potte er jo noe også som er genialt. 

Anonymkode: 86797...bd5

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt en plante! Jeg har litt plantedilla selv, men er sær på hva jeg vil ha i hus. Om andre kjøper planter til meg så fylles hyllene opp av planter jeg kanskje egentlig ikke vil ha...

Bøker om plantestell, en fin dusjeflaske, en fin potte, gavekort e.l. ville jeg blitt mer glad for 😊

Anonymkode: d253d...9f9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har plantedilla, og jeg ønsker meg alltid fine terrakotta-potter. Bergs Potter er kjempefine! 

Anonymkode: 7c70f...ece

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 11.01):

Kule vaser eller potter. 
Gavekort på div hagesentre eller evt blomsterbutikk. 
BØKER om planter som også kan være fint å på bordet samt man kan lære om planter. 
Penger. 
Kjøpe en plante du vet hun ønsker seg med en potte til. 
Selvvannings potte er jo noe også som er genialt. 

Anonymkode: 86797...bd5

Bøker var lurt, skal kikke litt på hva som finnes. Har du noen å anbefale?

AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 13.10):

Jeg ville ikke kjøpt en plante! Jeg har litt plantedilla selv, men er sær på hva jeg vil ha i hus. Om andre kjøper planter til meg så fylles hyllene opp av planter jeg kanskje egentlig ikke vil ha...

Bøker om plantestell, en fin dusjeflaske, en fin potte, gavekort e.l. ville jeg blitt mer glad for 😊

Anonymkode: d253d...9f9

Det er sant, kan jo hende hun har nok av vanlige og egentlig ønsker seg en spesiell type jeg ikke kjenner til. Dusjeflaske kan jo være et greit kjøp ja.

AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 14.21):

Lurt! Det går mot mørkere tider så kan være kjekt med ekstra lys.

Skrevet

Fine potteskjulere til å henge på vegg. Det er mangelvare, de fleste er så stygge :(

Skogluft har et system som du kan lage plantevegg av, det er skikkelig stilig!

Skal du kjøpe plantelys vil jeg anbefale å kjøpe pære + en vanlig og fin lampe, da de fleste plantelys ikke er særlig vakre.

Luftfukter er også et produkt man aldri får nok av, slike små til å putte rundt omkring.

Anonymkode: b11ee...201

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...