Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte litt over det idag, var nemlig på jobb...hadde en kunde idag som gjerne ville bytte en jakke. Denne jakken så veldig "brukt" ut...luktet også parfyme..og lappen satt ikke på den samme plassen. Likevel påstod kunden av hun hadde kjøpt den sånn, noe jeg tviler sterkt på. Vanlig praksis er at hvis vi selger et "skittent" plagg skrives dette på kvittering og prisen blir redusert. Kunden hadde ikke kvitteren og var kjempesint fordi hun ikke fikk byttet den.

Dette var jo ikke første gangen heller....

lurer litt på om dere har prøv å bytte plagg dere har brukt???

Det er faktisk ikke uvanlig..selvom det høres veldig kvalmt, ekkelt og frekt ut!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Det har jeg faktisk aldri gjort.. Synes det er UTROLIG frekt! Bra at dere nekter de å bytte selv om de blir sinna.. Burde ikke lønne seg å lure andre på den måten.

Ekstra kjipt for de som kjøper plagget etter at det er brukt også da!

Skrevet

Det er noen ganger vi ikke merker at plagget er "brukt" etter å ha gitt tilbake penger osv..når det er lang kø i kassen ...så ser man gjerne fort over plagget og kvittering. I ettertid når man skal rydde og ser nærmere på plagget..og kanskje tilfeldigvis LUKTER PÅ DET!!( :sjarmor: har sluttet)....merker man at det kanskje er brukt.. Men som oftest er vi strenge når vi lukter lureri! :ironi:

Mange som jobber i butikk og har sånne skytere...er bare å sette på lappen..viiippps!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å bytte et brukt plagg.

Skrevet

Samme her.

Skrevet

Hadde ikke falt meg inn heller..

Skrevet

Nei det er da måte på hvor frekk man skal være!

Men har hørt om folk som gjør det, dermed kan de ha 'nytt kult plagg' hver helg...

FREKT!

Skrevet

Jeg har aldri byttet inn et brukt plagg, nei........

Men jeg har levert tilbake en kjole jeg kjøpte en gang, som jeg hadde hatt på meg en kveld, men det var fordi den i utgangspunktet var ødelagt, noe jeg ikke oppdaget før jeg satt på restauranten...... Så da er det lov syns jeg.

Skrevet

Aldri byttet inn et brukt plagg nei. Får da være måte på...

Skrevet

Heldigvis er jeg ikke så uærlig og frekk. Sjokkert over hva folk får seg til, jeg... :hår:

Skrevet

bytter aldri brukte plagg, har jeg kjøpt en ting jeg er usikker på om jeg egentlig synes er fin, så bruker jeg den ihvertfall ikke. (bytter den nok ikke heller jeg da... men jeg lar være å bruke den tilfelle jeg finner ut at jeg vil bytte den)

Men jeg har levert tilbake en kjole jeg kjøpte en gang, som jeg hadde hatt på meg en kveld, men det var fordi den i utgangspunktet var ødelagt, noe jeg ikke oppdaget før jeg satt på restauranten...... Så da er det lov syns jeg.

det blir noe helt annet, da bytter man ikke ett helt plagg som skal ut i butikken igjen. Ett ødelagt plagg skal inn til reklamasjon, ikke ut i butikken igjen.

jeg har også gått tilbake med brukte klær/sko om de har gått istykker etter en gangs bruk eller oppdager at det er i stykker etter at jeg har brukt det.

reklamasjoner er vel ofte brukt, uten at noen reagerer på det.

moren min jobber i skobutikk, og hun forteller også at det ikke er få som kommer og skal bytte sko som tydelig er brukt.

at sålen er skitten og faktisk slitt, og likevel nekter kunden på at de gjorde annet en å ta de på innendørs..... :overrasket:

det er lov å kjøre streng policy på slikt synes jeg, for bytting skal ut i butikken igjen, og hvem vil vel kjøpe brukt i en butikk som liksom skal selge nye ting?

Skrevet

Helt enig!

Skrevet

Jobber også litt i butikk, og det er faktisk en del som prøver seg på dette.... En uting absolutt!

Skrevet

Æsj, det er jo ekkelt. Utruleg kor frekke folk kan vera, trur neppe dei sjølv ville kjøpt noko brukt...

Skrevet (endret)

Nei, noe sånt hadde jeg aldri hatt samvittighet til å gjøre.

Det hadde vært noe annet hvis det hadde vært som i Evelinas tilfelle. Hun oppdaget jo ikke feil på varen før hun var vel ute av huset med plagget på. Når sånt skjer kan man ikke gjøre noe med det bortsett fra å ta det av straks man kommer hjem og reklamere på plagget så fort som mulig.

Endret av Saeria
Skrevet

Off...kunne ikke falt meg inn. Er skikkeli ekkelt.. Men jeg har en vennine som jobber i klesbutikk, og der er det ofte folk som prøver seg. Spesielt viss det gjelder kjoler eller andre penkler. De har dem over helgen, eller til neste dag, og når de kommer og vil bytte dem, så kan det lukte fest av de. Lite delikat. Ville aldri gjort dette selv. Da går jeg heller med samme toppen to fester på rad, eller låner en med en vennine.

Skrevet

Slutter meg til flertallet her: det kunne aldri falt meg inn.

Men jeg har en venninne som jobber i en klesforretning, og ikke sjeldent får de inn klær som helt tydelig har vært brukt f.eks. på fest. Med andre ord ikke uten grunn at mange butikker ikke tillater deponering fra lørdag til mandag.... ;)

Et eksempel av det ekstreme slaget fortalt av samme venninne var da de fikk inn en svart penbukse hvor vedkommende bruker helt tydelig ikke hadde hatt på seg truse...... Grose.

Skrevet

Det kunne aldri ha falt meg inn å bytte brukte plagg heller, og trodde ikke dette var vanlig før jeg oppdaget av flere av venninnene mine gjorde det. Jeg begynte litt å stusse på hvorfor mine venninner hadde råd til så mange og dyre og nye klær hele tiden, men en dag få jeg at lappen enda hang på i i en jakke hun brukte da hun tok den av.

Så det er nok mer vanlig enn man tror.. Jeg vil ikke kjøpe brukte klær :/

Skrevet
Et eksempel av det ekstreme slaget fortalt av samme venninne var da de fikk inn en svart penbukse hvor vedkommende bruker helt tydelig ikke hadde hatt på seg truse...... Grose.

HADDE en sånn kunde idag. Han ønsket å bytte en damebukse(hvit farge)..så klart og tydelig at den var brukt...og vedkommende hadde he4ller hatt på seg truse..dette var forferdelig ekkelt. Kunne liksom ikke si det til kunden heller....men han fikk ikke byttet og gikk sint ut. Stakkars kjæresten,moren, datteren...(hvis den ikke var til han selv...) :ironi:

Skrevet
Jobber også litt i butikk, og det er faktisk en del som prøver seg på dette.... En uting absolutt!

:klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...