AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Som tittelen sier, han en sønn på 3 år og han er ekstremt krevede. Han slår, kliper, raser og har et vanvittig sinne og mye energi. I barnehagen fikk jeg telefon hjem da han har bitt en annen unge til blods. I barnehagen har de begynt å ha en voksen på han hele tiden da man ikke kan snu seg et øyeblikk. Han bor 50/50 med far, noe vi begynte med for et års tid siden, da vi aldri har vært sammen. Vi har et godt samarbeid og det fungerer fint, men det er samme regla der. Vi prøver å distrahere, gi mye ros og positiv oppmerksomhet når han leker fint, men det varer ikke lenge. Tips å råd motas med takk! Anonymkode: 80e31...f3b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Henger her for tips jeg også Anonymkode: ae3bb...478
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 Hvordan er språket hans? Gjør han seg forstått, eller snakker han dårlig? Det er mange barn som utagerer fordi de ikke føler at de blir forstått og hørt, så blir de rasende på alt og alle og utagerer. ADHD, har barnehagen luftet den tanken for dere? Min sønns barnehage kom med det da han var fire år. Da hadde de sett tegnene lenge. Min sønn var riktignok ikke voldelig mot andre, men han var svært aktiv og de måtte overvåke han hele tiden i barnehagen og på skolen de første årene. Anonymkode: 21549...b90 1
~white lady~ Skrevet 23. oktober 2022 #4 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som tittelen sier, han en sønn på 3 år og han er ekstremt krevede. Han slår, kliper, raser og har et vanvittig sinne og mye energi. I barnehagen fikk jeg telefon hjem da han har bitt en annen unge til blods. I barnehagen har de begynt å ha en voksen på han hele tiden da man ikke kan snu seg et øyeblikk. Han bor 50/50 med far, noe vi begynte med for et års tid siden, da vi aldri har vært sammen. Vi har et godt samarbeid og det fungerer fint, men det er samme regla der. Vi prøver å distrahere, gi mye ros og positiv oppmerksomhet når han leker fint, men det varer ikke lenge. Tips å råd motas med takk! Anonymkode: 80e31...f3b Hvordan er språket hans? Hvordan møter dere han på utageringen? Har dere brukt straffemetoder som å sende på rommet, sette i time-out, ignorering eller kjeft? Hvor lenge har dette vart? Hvordan har gutten det hos far? Har dere snakket med ped.leder ang.dette?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #5 Skrevet 23. oktober 2022 TS Det har vell begynt sakte med sikkert allerede som 1åring, men er først i det siste dette sinnet virkelig har begynt. Han er veldig flink å prate å virker som han trives godt hos far, han gleder seg til å dra dit. Vi har til nå gitt en advarsel og så avsluttet aktiviteten dersom han har kastet leker eller ser han begynner med utragering, hører han ikke etter blir det timeout. Vi går og setter oss en gitt plass og forklarer at nå får han ikke holde på med den leken mer for den blir ødelagt. Da er det full krise, men vi sitter sammen til han har roet seg ned, det samme gjør de hos far. Noen ganger blir det kjefting når tålmodigheten tar slutt, vi voksene er også opptatt av å si unnskyld dersom vi merker at vi kjefter eller noe er ugreit. Har ikke hatt noen videre prat med pedleder, men blir vel sikker til det. Noe må gjøres nå før dette går over styr, man klarer jo ikke med han til slutt. Altså man klarer jo, men det føles jo til ingen nytte, man nå ha øynene på han hvert sekund. Han ødelegger leker, spiser opp fargeblyanter, går i skap, stjeler ting, roper, river ting osv. Det er jo ikke bra for han heller, noe er det jo, uten at jeg mistenker at noen er vond med han, det har han ikke gitt noe utrykk for. Har tenkt i retning ADHD, nå nylig. Får ta en prat med pedleder eller noen for å legge en plan, for dette går ikke Anonymkode: 80e31...f3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå