AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Feks hvis dere blir syke? Før ville jeg tatt et par Paracet og dratt på jobb, men jeg føler ikke at kroppen er helt med på den akkurat nå, og det er litt kjipt. Anonymkode: 52e68...a4a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Selvfølgelig hadde jeg ikke tatt Paracet for å klare å gå på jobb som gravid. Anonymkode: c131f...c12 1 1
Pølsevann Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 Kommer an på hvordan syk og hvor syk i tillegg til generell form i svangerskapet. akkurst nå er jeg 40% sykmeldt og forkjøla. Formen er sånn at jeg får mye smerter med for lange arbeidsdager. Forkjølelsen sitter bare i nesa og litt i halsen så den gjør ikke gravidformen noe verre så da jobber jeg. Men om jeg får feber vil jeg holde meg hjemme, siden kroppen bruker ekstra energi på graviditeten og ikke trenger å forlenge sykdom ved å ikke lytte til kroppen og hvile. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #4 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg kjører på💪🏼 Anonymkode: 03d10...a69 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #5 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjører på💪🏼 Anonymkode: 03d10...a69 Så fint at du orker det! Tar du Paracet for å orke da? Anonymkode: 52e68...a4a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #6 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg pusher👊. Gir meg selvtillit. Vet ikke hvorfor? Graviditet er ingen sykdom akkurat. Anonymkode: 61678...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #7 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg pusher👊. Gir meg selvtillit. Vet ikke hvorfor? Graviditet er ingen sykdom akkurat. Anonymkode: 61678...e3d Nei, nå mener jeg hvis du blir syk (utenom graviditetsplager) Type forkjølelse med feber osv.. Anonymkode: 52e68...a4a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #8 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så fint at du orker det! Tar du Paracet for å orke da? Anonymkode: 52e68...a4a Helst ikke, men hvis hodepinen ikke gir seg gjør jeg det. Anonymkode: 03d10...a69
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #9 Skrevet 23. oktober 2022 Ja, dessverre... Sitter langt inne å ta egenmelding eller be om sykemelding. I første svangerskapet så gikk jeg lange turer med hundene til tross for bekkensmerter 😕 Anonymkode: 45ce3...360
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #10 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, dessverre... Sitter langt inne å ta egenmelding eller be om sykemelding. I første svangerskapet så gikk jeg lange turer med hundene til tross for bekkensmerter 😕 Anonymkode: 45ce3...360 Samme her.. 😕men hvordan gjør du det med barnet du har fra før? Eller husarbeid? Formen har generelt vært helt elendig første trimester, men nå er jeg syk i tillegg.. Jeg sliter fra før med å ha ork til å gjøre noe som helst husarbeid eller å leke med/ stelle 3-åringen. Jeg bruker alt jeg har på jobb, også er det ingenting å hente når jeg kommer hjem. Så kjenner det ikke hjalp å bli syk i tillegg nå..😕 Anonymkode: 52e68...a4a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #11 Skrevet 23. oktober 2022 Hva er greia med folk som skal presse kroppen gjennom alt mulig, selv når den egentlig ikke orker? Selv når den har mer enn nok med Å LAGE ET NYTT LIV?? Det er ingen som kommer til å takke dere den dagen dere møter veggen, og spesielt ikke jobben. Jeg tok sykmelding med verdens beste samvittighet da jeg var gravid og begynte å slite veldig med bekken og korsrygg. 50% fra jeg var 5 mnd på vei, og 100% fra tredje trimester. Legen og fysioterapeuten var helt enige i den saken. Hadde jeg klart å gå på jobb? Ja, men da var jeg sengeliggende resten av kvelden og hele helga, og trengte hjelp til det meste pga. smertene jeg hadde, og sånn skal det ikke være. Anonymkode: bce60...409 5 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #12 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er greia med folk som skal presse kroppen gjennom alt mulig, selv når den egentlig ikke orker? Selv når den har mer enn nok med Å LAGE ET NYTT LIV?? Det er ingen som kommer til å takke dere den dagen dere møter veggen, og spesielt ikke jobben. Jeg tok sykmelding med verdens beste samvittighet da jeg var gravid og begynte å slite veldig med bekken og korsrygg. 50% fra jeg var 5 mnd på vei, og 100% fra tredje trimester. Legen og fysioterapeuten var helt enige i den saken. Hadde jeg klart å gå på jobb? Ja, men da var jeg sengeliggende resten av kvelden og hele helga, og trengte hjelp til det meste pga. smertene jeg hadde, og sånn skal det ikke være. Anonymkode: bce60...409 Nei, si det... "Graviditet er ingen sykdom" og blabla. Redd for å være ei sånn som sluntrer unna og sykemelder seg for småting. Redd for å bli forbigått på jobb. Jobber med bare mye eldre menn som knapt har vært hjemme med barna sine én dag, så de har litt begrenset forståelse for den biten kan man si. Gruer meg til å fortelle på jobb når jeg er gravid igjen. Anonymkode: 45ce3...360 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #13 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, si det... "Graviditet er ingen sykdom" og blabla. Redd for å være ei sånn som sluntrer unna og sykemelder seg for småting. Redd for å bli forbigått på jobb. Jobber med bare mye eldre menn som knapt har vært hjemme med barna sine én dag, så de har litt begrenset forståelse for den biten kan man si. Gruer meg til å fortelle på jobb når jeg er gravid igjen. Anonymkode: 45ce3...360 Det er ikke en sjel i hele verden som tror at graviditet er en sykdom. Men når det blir gjentatt til det kjedsommelige, er det med på å bagatellisere de plagene vi kvinner gjerne får som følge av svangerskap. Om man får sykmelding fordi kroppen ikke spiller på lag pga. graviditeten, så er det akkurat like gyldig som alle andre sykmeldinger. Og man sykmelder seg jo ikke for det som virkelig er småting uansett, vel...? Smerter som følge av bekkenløsning f. eks er ikke "småting". Det er jævlig vondt, og i verste fall kan det bli kronisk. Om man kaster opp flere ganger i løpet av en dag og føler seg elendig, så er ikke det heller "småting". En mann hadde ikke gått på jobb i den tilstanden, så hvorfor skal en gravid kvinne? Det virker som om terskelen for å ta syk- eller egenmelding blir høyere for enkelte gravide, når den egentlig bør være lavere. Selv med min sykmelding i svangerskapet, er det ikke før nå nesten 7 mnd etter fødsel at jeg begynner å føle meg noenlunde bra i ryggen... tør ikke å tenke på hvordan det kunne vært om ikke jeg tok plagene på alvor. Jobber også i en veldig mannsdominert bransje, men der var det bare å drite i hva mannfolka måtte mene. Helsa kommer først, alltid. Anonymkode: bce60...409 4 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #14 Skrevet 23. oktober 2022 Ja. Jeg var bare borte en dag i graviditeten, og da var jeg på sykehuset for trivselskontroll fordi jeg var matforgifta og baby bevegde seg lite. Jeg var heldig og hadde en enkel graviditet. Men jobbet hjemmefra med covid og forkjølelse, feks. Anonymkode: 82eda...661 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #15 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Jeg var bare borte en dag i graviditeten, og da var jeg på sykehuset for trivselskontroll fordi jeg var matforgifta og baby bevegde seg lite. Jeg var heldig og hadde en enkel graviditet. Men jobbet hjemmefra med covid og forkjølelse, feks. Anonymkode: 82eda...661 Ja hvis man hadde hatt mulighet til å jobbe hjemmefra så hadde nok det hjulpet mye.. 😃 Det har dessverre ikke jeg.. Det er mye stå/gå og løfting i min jobb, så kan ikke bare sette meg når det trengs heller. Anonymkode: 52e68...a4a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #16 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja hvis man hadde hatt mulighet til å jobbe hjemmefra så hadde nok det hjulpet mye.. 😃 Det har dessverre ikke jeg.. Det er mye stå/gå og løfting i min jobb, så kan ikke bare sette meg når det trengs heller. Anonymkode: 52e68...a4a Det skjønner jeg! Hjemmekontor reddet meg flere dager. Hvis man er syk så man kan smitte andre, ville jeg blitt hjemme, uansett om man er gravid eller ikke! Anonymkode: 82eda...661 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #17 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke en sjel i hele verden som tror at graviditet er en sykdom. Men når det blir gjentatt til det kjedsommelige, er det med på å bagatellisere de plagene vi kvinner gjerne får som følge av svangerskap. Om man får sykmelding fordi kroppen ikke spiller på lag pga. graviditeten, så er det akkurat like gyldig som alle andre sykmeldinger. Og man sykmelder seg jo ikke for det som virkelig er småting uansett, vel...? Smerter som følge av bekkenløsning f. eks er ikke "småting". Det er jævlig vondt, og i verste fall kan det bli kronisk. Om man kaster opp flere ganger i løpet av en dag og føler seg elendig, så er ikke det heller "småting". En mann hadde ikke gått på jobb i den tilstanden, så hvorfor skal en gravid kvinne? Det virker som om terskelen for å ta syk- eller egenmelding blir høyere for enkelte gravide, når den egentlig bør være lavere. Selv med min sykmelding i svangerskapet, er det ikke før nå nesten 7 mnd etter fødsel at jeg begynner å føle meg noenlunde bra i ryggen... tør ikke å tenke på hvordan det kunne vært om ikke jeg tok plagene på alvor. Jobber også i en veldig mannsdominert bransje, men der var det bare å drite i hva mannfolka måtte mene. Helsa kommer først, alltid. Anonymkode: bce60...409 Uff ja, jeg vet og jeg er egentlig enig. Hadde sagt det samme til en venninne, men når det gjelder meg selv så er det noe annet. Har kontorjobb så jeg stavret meg fra bilen til skrivebordet og tilbake igjen etter endt arbeidsdag. Og så ut på tur med hundene. Veldig dumt egentlig, men det gikk jo... Plagdes med ryggen etter fødsel men bekkenløsningssmertene ble 95% bra. Anonymkode: 45ce3...360
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #18 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg drar på jobb selv om jeg føler meg som en trøtt zombie, men gjør ikke mer enn jeg må 😅 legger inn en ekstra kaffepause og et måltid i løpet av arbeidsdagen. Alternativet hadde vært delvis sykemelding men det er uaktuelt, jobbet 100% hele forrige svangerskap og skal forhåpentligvis klare det denne gangen også, har en leder som er flink til å tilrettelegge jobben det har alt å si Anonymkode: 9043f...be3 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #19 Skrevet 23. oktober 2022 Ja jeg presser meg. Jeg kaster opp omtrent to ganger i timen døgnet rundt og får i meg lite mat, men ettersom jeg er tilkallingsvikar uten faste vakter må jeg jobbe frem til permisjon for å ha noe å beregne foreldrepenger av. Kan ikke sykemeldes da jeg har mulighet til å si nei til alle vakter. Så jeg er egentlig for syk men må bare jobbe. Ble faktisk sendt hjem i uke 17 ved to anledninger fordi jeg svimte av på jobb. Fryktelig pinlig, så nå har jeg alltid en pakke kjeks i sekken. Anonymkode: 71bc2...1a2 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #20 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg drar på jobb selv om jeg føler meg som en trøtt zombie, men gjør ikke mer enn jeg må 😅 legger inn en ekstra kaffepause og et måltid i løpet av arbeidsdagen. Alternativet hadde vært delvis sykemelding men det er uaktuelt, jobbet 100% hele forrige svangerskap og skal forhåpentligvis klare det denne gangen også, har en leder som er flink til å tilrettelegge jobben det har alt å si Anonymkode: 9043f...be3 Ja det gjør jeg også😊 Men tenkte mest på hvis du ble syk i tillegg? Førkjølelse/feber osv? Det er ikke så enkelt å tilrettelegge da, iallefall ikke hos meg. Men så passer det aldri å være hjemme, så man går jo på jobb da.. Kjenner liksom at det egentlig ikke tida akkurat nå for å pushe kroppen mer når den allerede har vært så dårlig i mange uker, men samtidig så er det så himla mye fravær på jobb.. Anonymkode: 52e68...a4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå