AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #21 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): haha om det bare var så enkelt. Mange barn kutter fint ut lunsjen og blir slappe og sure hvis maten ikke frister. Har selv en som ikke drakk . Sendte kun med vann, og aldri saft. Hun ble tørst men det hendte hun gikk hele dagen uten å drikke. Anonymkode: a3a2d...850 Kanskje hun blir den første ungen i Norge som sulter seg til døde - frivillig 🙄 Anonymkode: 09a44...b90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #22 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje hun blir den første ungen i Norge som sulter seg til døde - frivillig 🙄 Anonymkode: 09a44...b90 Kanskje ikke uttale seg om spiseproblemer når en tydelig ikke vet noe om det. Anonymkode: d7f96...ae4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #23 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje hun blir den første ungen i Norge som sulter seg til døde - frivillig 🙄 Anonymkode: 09a44...b90 Du ser ikke at dagen blir slitsom både for barnet og de rundt henne hvis hun går uten å spise? Trenger liksom ikke å dø av sult for at det kan bli et problem? Sier ikke at det nødendigvis må være et problem at ungen spiser lite i perioder, da de fleste barn regulerer dette selv, Men å kjøre på med samme mat av stahet fordi vi "duller ikke med barna" blir for dumt. Anonymkode: a3a2d...850 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #24 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kanskje hun blir den første ungen i Norge som sulter seg til døde - frivillig 🙄 Anonymkode: 09a44...b90 Nja, det har jo skjedd før, så den første blir det ikke Anonymkode: b7e77...9c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #25 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kanskje hun blir den første ungen i Norge som sulter seg til døde - frivillig 🙄 Anonymkode: 09a44...b90 Du skjønner ikke hva du snakker om ! Anonymkode: 5ecc0...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #26 Del Skrevet 25. oktober 2022 Tips fra meg: Har dere prøvd å varierer brød? Min nekter å spise seige skorper eller linfrø. Ellers liker hun godt både helgrovt og halvgrovt, og med og uten frø. Liker ikke hjemmebakt dessverre, og det er nok fordi jeg syndet mye de første årene og gjorde det lettvint ved å kjøpe brød. Går mest i brød her, Ellers funker disse som variasjon: grove vafler med havregryn, grove scones med ost og skinke, matmuffins i diverse varianter, Sånne halvstekte rundstykker fra frysedisken. Nye polarbrød-aktige brødet fra Rema 1000 med mindre sukker. Lage ansikt av to agurkskiver og en paprikamunn. Kombinere fårepølse og brunost (hun fikk ideen i barnehagen), ta ut avokadostein og legge et kokt egg oppå Anonymkode: a3a2d...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #27 Del Skrevet 25. oktober 2022 Bananlapper med havregryn, grove pannekaker, matmuffins, grove horn med ost og skinke, tacohorn, wraps, eggerøre eller omelett, pastaskruer med skinkebiter og oppskjærte grønnsaker (enten blandet som pastasalat eller bare hver for seg). Anonymkode: 66608...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #28 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva er poenget med å tvinge i egne barn mat de ikke setter pris på, mener du? Vi velger å få barn. Forhåpentligvis fordi vi faktisk liker barn, og ikke fordi vi liker å utøve makt ovenfor noen som er mindre enn oss og ikke evner ta igjen. Til meste gang: forsøk den samme setningen der mottaker er en voksen. Gjerne din mamma. Du inviterer mor på helgebesøk. Du velger å servere mat mor ikke liker eller tåler. Men når hun ber om noe annet, så svarer du «du spiser når du er sulten. Jeg duller ikke med deg, mor!» Eller gjør du kanskje ikke det? Behandler du kanskje voksne med normal respekt? I så fall - hva er det med deg som gjør at du føler det er ok å ikke behandle barn med normal respekt? Men heller ønsker å hevde makt over dem? En voksen - utøve makt ovenfor smårollinger? Litt betenkelig, ja? Anonymkode: 43d5d...e25 Det er stor forskjell på barn og voksne. Hen du siterer sier ikke at TS skal gi datteren mat hun ikke liker. Hen skriver at barnet bør få noe som er godt nok, og færre valg (det er i alle fall sånn jeg tolker hen). Å gi barn for mange valg kan virke mot sin hensikt, nettopp fordi de ikke er voksne ennå. De er ikke ferdig utviklet, og de har ikke nok kunnskap eller erfaring til å ta alle avgjørelser på egne vegne. Man kan ikke oppdra barn ut fra hvordan man ville behandlet voksne. Anonymkode: 3d3c9...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #29 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje hun blir den første ungen i Norge som sulter seg til døde - frivillig 🙄 Anonymkode: 09a44...b90 Det har skjedd før.. Mitt barn ble forøvrig ikke dullet med, men hadde store problemer med mat. Veide 14 kg ved skolestart.. Hjalp ikke å tenke at hen spiser bare hen blir sulten nok Anonymkode: ac448...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #30 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nja, det har jo skjedd før, så den første blir det ikke Anonymkode: b7e77...9c9 Tror du skjønte hva jeg mente. Dette er ikke snakk om en spiseforstyrret 15 åring. Anonymkode: 09a44...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #31 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du ser ikke at dagen blir slitsom både for barnet og de rundt henne hvis hun går uten å spise? Trenger liksom ikke å dø av sult for at det kan bli et problem? Sier ikke at det nødendigvis må være et problem at ungen spiser lite i perioder, da de fleste barn regulerer dette selv, Men å kjøre på med samme mat av stahet fordi vi "duller ikke med barna" blir for dumt. Anonymkode: a3a2d...850 Jeg ser den ja. Jeg har to barn og jobber i barnehage. Det jeg ser altfor mye av er bortskjemte barn som vet at hvis de griner litt på nesa å ikke røret maten, så sender mamma med loff og nugatti dagen etterpå. Vipps, så fikk hun vilja si. Anonymkode: 09a44...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #32 Del Skrevet 25. oktober 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Hun spiser mer til lunsj og til fruktmåltidet sier de. Jeg har egentlig ikke sett på det som noe problem at hun spiser lite frokost, men barnehagen har kommentert at hun ikke liker matpakkene. Synes det er litt rart, for det er jo den samme maten som hun liker hjemme når hun får kveldsmat eller mellommåltider. Får kanskje prøve med noen kjeks igjen ja. Det fikk hun noen av i matpakken før og det likte hun men jeg var usikker på om bhg godtok det (bokstavkjeks). ts Anonymkode: 5b4a6...b8d Veldig mange mennesker er ikke sultne til frokost, også barn, og har det bedre hvis de dropper frokosten. Pleier hun å kaste i seg frokost tidlig på morgenen hjemme? Hvis hun egentlig ikke er en frokostspiser av natur, kanskje du kan snakke med barnehagen om at hun kan få tilbudet om å spise, men om hun ikke vil ha så kan hun få slippe? Så kan hun heller spise mer til neste måltid. Ville hvertfall ikke sendt med kjeks. Å spise når man ikke er sulten er ikke bra, og å venne seg til å spise godterier bare for å få i seg et eller annet er hvertfall ikke lurt. Anonymkode: 85c3b...62b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 25. oktober 2022 #33 Del Skrevet 25. oktober 2022 (endret) Tortillalefser! Du kan putte hva som helst inni egentlig. Og jentungen kan være med å lage dem selv. Feks Bare ost Snøfrisk, spinat, agurk Salat, ost, tomat etc. Endret 25. oktober 2022 av Mamajune11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 25. oktober 2022 #34 Del Skrevet 25. oktober 2022 Middagsmuffins Havregryns vaffler med pålegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #35 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg ser den ja. Jeg har to barn og jobber i barnehage. Det jeg ser altfor mye av er bortskjemte barn som vet at hvis de griner litt på nesa å ikke røret maten, så sender mamma med loff og nugatti dagen etterpå. Vipps, så fikk hun vilja si. Anonymkode: 09a44...b90 Å jeg ser altfor mange ansatte som tvinger barna til ø spise det som serveres i bhg og barn som gråter Anonymkode: 5ecc0...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #36 Del Skrevet 25. oktober 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje hun blir den første ungen i Norge som sulter seg til døde - frivillig 🙄 Anonymkode: 09a44...b90 Kanskje ikke det første barnet, eller? Beitostølensaken er et eksempel på at barn kan sulte seg ihjel. Jeg jobber på skole og det er eksempler på barn som spiser så lite at det går på helsen løs. Failure to thrive var en vanlig dødsårsak i gamle dager. Bare tull at alle barn spiser bare de blir sultne nok. Det er en grunn til at helsestasjonene måler vekt og høyde jevnlig i barns første leveår. Om det var så enkelt som du later til å tro ville jo helsepersonell gitt det sanne rådet, men det gjør de ikke!! Anonymkode: 0d9c0...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. oktober 2022 #37 Del Skrevet 25. oktober 2022 Karbonade med stekt løk 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #38 Del Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å jeg ser altfor mange ansatte som tvinger barna til ø spise det som serveres i bhg og barn som gråter Anonymkode: 5ecc0...7de Har noen tatt skade av p smake på gulrøtter og fiskekaker? Nei. Anonymkode: 09a44...b90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #39 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har noen tatt skade av p smake på gulrøtter og fiskekaker? Nei. Anonymkode: 09a44...b90 Ganske mange jeg kjenner har et anstrengt forhold til mat pga tvang i barndommen. Anonymkode: b7e77...9c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 26. oktober 2022 #40 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 24.10.2022 den 19.41): Vi bestiller på foodora til våre. De sykler innom med noe fra konditori eller sushi når barna har lunsj. Anonymkode: d73a7...8b6 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå