AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #41 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 23.10.2022 den 21.30): Er hun sulten, spiser hum. Gi henne noe som hun liker greit nok, og slutt med dullingen. Anonymkode: 0c996...a2c Støtter denne. Ikke lag et sykt barn som kommer til å diktere hva dere skal ha til middag frem til det flytter ut, med spiseforstyrrelser. Anonymkode: be490...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #42 Del Skrevet 26. oktober 2022 Jeg var periodespiser som barn. Noen uker spiste jeg som en hest, og noen uker som en kylling. Dullingen lager bare problemer. Og vil bli brukt mot deg og bli en vond spiral. Gi ev valget mellom 2 ting. Det eller det. Enkelt og greit. Og introduser nye smaker jevnt ellers, så lærer barnet seg å like mat, og blir ikke en kresen pirker. Anonymkode: be490...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #43 Del Skrevet 26. oktober 2022 Og det heter aldri: JEG LIKER IKKE. Det heter: DET DER HAR JEG IKKE LÆRT MEG Å LIKE ENNÅ. smaken utvikles over tid, og noen ting må man smake på kanskje 20 ganger, før man har lært seg å like det😁 Anonymkode: be490...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #44 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Og det heter aldri: JEG LIKER IKKE. Det heter: DET DER HAR JEG IKKE LÆRT MEG Å LIKE ENNÅ. smaken utvikles over tid, og noen ting må man smake på kanskje 20 ganger, før man har lært seg å like det😁 Anonymkode: be490...cce Uansett vil det være ting man aldri kommer til å like. Slik er det jo for oss voksne også. Jeg vil aldri tvinge et barn til å spise ting de ikke liker. Det er jo oppskriften på et negativt forhold til måltider og mat. Anonymkode: 5b4a6...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #45 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Støtter denne. Ikke lag et sykt barn som kommer til å diktere hva dere skal ha til middag frem til det flytter ut, med spiseforstyrrelser. Anonymkode: be490...cce Skjønner ikke helt hvor spiseforstyrrelser kommer inn i bildet. Hun har dessuten aldri prøvd å diktere hva vi skal ha til middag eller i matpakken. Anonymkode: 5b4a6...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #46 Del Skrevet 26. oktober 2022 Denne med tyttebær- syltetøy (svensk resept) . Jeg pleier å lage til den i muffinsformer. Går fint å spise kald! https://www.ica.se/recept/flaskpannkaka-712880/ Anonymkode: cab5f...866 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 26. oktober 2022 #47 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 23.10.2022 den 17.24): Min jente på 4 1/2 har alltid vært litt småspist og kresen på mat. Hittil har vi vekslet mellom vanlige grovbrødskiver, knekkebrød, polarbrød, omelett eller en sjelden gang pannekake. I tillegg er det alltid yoghurt + noe oppskjært frukt og grønnsaker i de små rommene i matboksen (den har ett stort og to små rom). Hun har alltid spist litt, men i det siste blitt veldig matlei uansett hva jeg foreslår. Nå har jeg gått tom for nye ideer. Noen som har forslag til hva annet jeg kan prøve? Har vurdert kokt egg og pastaskruer i de små rommene, men det skal vel ikke ligge lenge i romtemperatur? Barnehagen har ikke kjøleskap til oppbevaring av matboksene. Blir takknemmelig for tips! Anonymkode: 5b4a6...b8d Lunsjmuffins (du fryser de, så fungerer de som kjøleelemet og er tint til lunsjen skal spises) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 26. oktober 2022 #48 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 23.10.2022 den 21.30): Er hun sulten, spiser hum. Gi henne noe som hun liker greit nok, og slutt med dullingen. Anonymkode: 0c996...a2c Myte, noen barn er sære i kosten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #49 Del Skrevet 26. oktober 2022 Når jeg hadde en kresen jente på mat så lqgde jeg noe som hun aldri hadde makt før : takolefse, kremgo (røde) skinke og ost. Jeg ga hun 5 kr for pg smake . Og henne elsket det! Det var det beste hun hadde smakt. Det er 3 år siden og fremdeles spiser hun det ikke er lei heller. Anonymkode: 40fe6...453 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå