Gå til innhold

Barna vil ikke mer til pappan, de synes det er slitsom pga de nye søsken som er mye yngre,men jeg mener det ikke er noe grunn,men tenker

Anbefalte innlegg

Skrevet

at jeg kanskje kan gå litt ned på samvær? de er 50/50 nå, og synes det er slitsomt, de er 12,14 og 16, jeg og pappan gikk fra hverandre mange år siden, og har hatt 50/50 hele veien, fra barna var 1,3 og 5, etterhvert traff han en ny dame som han etterhvert fikk barn med, de er 1 og 3 nå.

Guttene mine er glad i søstrene sine og de synes ikke pappan eller bonusmamma behandler de forskjellig,men de føler det blir maste og de ikke får gjort leksene sine sikkelig og for eksempel lese til prøver, lillesøsteren på 3 år har en diagnose og hun lager mye lyd og 1åring er jo som 1åring flest, gråter og er aktiv.

Jeg tenkte kanskje de kunne være hos pappan anhver tosdag - mandag i steden,men skal selvsagt snakket med pappan først, eller er det lurt og ta det via fvk?

Anonymkode: 477b1...35b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan du tar det opp med han, må du jo bare se an.

Men hva ønsker barna selv da? De er jo så store at de har veldig mye de skulle sagt.

Anonymkode: 5532c...f7e

• Liker 1
Skrevet

Barna er store nok til at de bør lyttes til.

Anonymkode: 4a372...3fd

• Liker 1
Skrevet

Når de har blitt så store så begynner de å bli lei av å pendle. 
Yngstemann her fikk tilslutt velge hvor lenge han ville være hos mor og far. 
Det ble min 2 uker på hver plass inntil han fyllte 18. 
Nå bestemmer han sjøl hvor han vil være inntil han er ferdig på skolen og flytter på hybel 

Anonymkode: 692be...32f

• Liker 2
Skrevet

barna selv vil gå ned på samværet fra torsdag-mandag,  han bor bare 15min unna oss, så de er innefor med skole og venner og alt sammen

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

barna selv vil gå ned på samværet fra torsdag-mandag,  han bor bare 15min unna oss, så de er innefor med skole og venner og alt sammen

Da bør de få lov til det! Eldste er gammel nok til å bestemme hvor han skal bo, midterste er gammel nok til å være med å bestemme veldig mye mens minsten skal bli hørt og har medbestemmelsesrett.

Anonymkode: dec38...386

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da bør de få lov til det! Eldste er gammel nok til å bestemme hvor han skal bo, midterste er gammel nok til å være med å bestemme veldig mye mens minsten skal bli hørt og har medbestemmelsesrett.

Anonymkode: dec38...386

Tusen takk.

Treffer pappan i morgen skal høre med han hva han tenker da, tror ikke han er vanselig der altså,veldig god pappa til alle barna sine

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

at jeg kanskje kan gå litt ned på samvær? de er 50/50 nå, og synes det er slitsomt, de er 12,14 og 16, jeg og pappan gikk fra hverandre mange år siden, og har hatt 50/50 hele veien, fra barna var 1,3 og 5, etterhvert traff han en ny dame som han etterhvert fikk barn med, de er 1 og 3 nå.

Guttene mine er glad i søstrene sine og de synes ikke pappan eller bonusmamma behandler de forskjellig,men de føler det blir maste og de ikke får gjort leksene sine sikkelig og for eksempel lese til prøver, lillesøsteren på 3 år har en diagnose og hun lager mye lyd og 1åring er jo som 1åring flest, gråter og er aktiv.

Jeg tenkte kanskje de kunne være hos pappan anhver tosdag - mandag i steden,men skal selvsagt snakket med pappan først, eller er det lurt og ta det via fvk?

Hørtes slitsomt ut for barna. Som for øvrig er så gamle at de bør bestemme det selv. Hør med barna du, hvor mye de vil være der.

Mine har bestemt selv siden de var 13 og 11. Det resulterte i at den ene droppet samvær helt, mens den andre styrer det selv uten noe fast. 

En god forelder vil akseptere og forstå barnas behov.

Anonymkode: 16d30...2dc

Skrevet

Hei

det gikk veldig fint , pappan var helt enig, så da blir guttene der anhver torsdag-mandag

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...