Gå til innhold

Beste ansikts/øyekrem mot rynker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 45 år og må vedkjenne at jeg begynner å få moden hud. I tillegg har jeg gått ned en del i vekt, og i går oppdaget jeg at smilerynkene ved øynene har blitt veldig synlige. Er det noen som har erfaring med gode produkter? Jeg er interessert i både øye- og ansiktskrem.

Skrevet

Retinol er det som faktisk fungerer. 

Anonymkode: 0e23e...972

• Liker 3
Skrevet

Anbefaler deg å spørre hudpleier om en rutine som passer til din hud.

Veldig ofte får man lite effekt eller i verste fall dårligere hud hvis man kombinerer produkter på egenhånd.

På skincity kan man sende inn bilder og få anbefalt en rutine, hvis du er redd for å bli presset til å kjøpe noe dyrt. Jeg har veldig god erfaring med dem, og bruker retinol, aha og c-vitaminserum.

Anonymkode: 65a67...0f4

• Liker 1
Skrevet

Retinol

Anonymkode: 7287c...5b2

Skrevet

Som de andre her sier - retinol. Det er det eneste virkestoffet som har dokumentert effekt på rynker, men det tar tid. Ellers vil rikelig med fukt bidra til å "plumpe" opp huden, slik at rynkene blir mindre framtredende. Riktignok er effekten midlertidig, men fukt er viktig for huden, og en godt fuktet hud vil alltid se bedre ut :) 

Støtter forslaget om hudpleier, gjerne hos SkinCity som AB over her anbefaler. Noen av mine favorittprodukter er:

Retinol/retinoider: Exuviance Super Retinol Concentrate (som var mitt første retinolserum) og Medik8 (som jeg bruker nå, startet med 3 TR og bruker nå 6TR)

Øyeserum: NIOD FECC (Fractionated Eye Contuour Concentrate) og BioEffect EGF Eye Serum

Øyekrem: Eyesilixx Instant Eye Rescue og Peter Thomas Roth Water Drench Hyaluronic Cloud Eye Gel

Fuktserum: PUCA Collagen Serum (fås kjøpt hos NORMAL, men ikke la det skremme deg. Det er et bra serum med gode ingredienser). 

Fuktighetskrem: CeraVe Facial Moisturizing Lotion og Dermalogica Skin Smoothing Cream.

Jeg har moden kombinasjonshud som er litt sensitiv og har lett for å bli dehydrert. Jeg bruker også en fuktspray mellom de andre produktene, dvs. at etter rens fukter jeg ansiktet med spray, påfører fuktserum, lar det trekke inn, sprayer en ny runde før fuktighetskrem, spray igjen før solkrem. Da holder huden på fuktigheten hele dagen. Om jeg bruker et antioksidantserum, påfører jeg dette før fuktserum. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...