AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Hvor lenge tenker dere det er trygt å ha restene i kjøleskapet? Kan jeg spise resten til lunsj i morgen? Anonymkode: 12970...898
Frøkenfryden Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Har spist dagen etter hvis jeg har fått det kjapt på kjøl ja.
Gjest Athena Catalina Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Har spist dagen etter hvis jeg har fått det kjapt på kjøl ja. Dette.
Minya Skrevet 26. oktober 2022 #5 Skrevet 26. oktober 2022 Restaurantsushi holder seg til over natta, men den blir veldig fort tørr og kjip. Sushi du har kjøpt i sånn ferdig pakke i butikk holder ikke til lenger enn datoen tilsier og er allerede tørr og kjip fra dag 1, så den blir bare tørrere.
Million Skrevet 26. oktober 2022 #6 Skrevet 26. oktober 2022 Jeg tror ikke jeg hadde orket å spise sushi som var eldre enn dagen etter at jeg kjøpte den. Fersk sushi med fersk ris er det beste. Allerede neste morgen er risen tørr og det smaker ikke liker godt, selv om det er oppbevart under lokk i esken det kom i, i kjøleskap. Fisk er fisk, og andre skalldyr/sjødyr, er alle lett bedervelige. Man skal ikke tulle med det når det gjelder holdbarhet. Og ris er kjent for å gi matforgiftning om man ikke får den i kjøleskapet fort nok, fordi den utvikler en bakterie som avgir smaksløs og luktfri gift. Så oppbevaring av sushi i kjøleskap er VIKTIG!
Christina82 Skrevet 26. oktober 2022 #7 Skrevet 26. oktober 2022 Ryddet for helseskadelig råd. Christina82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå