Pipaluk Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg kniper det jeg kan men opplever likevel å tisse på meg. Jeg klarer ofte å holde på det hvis jeg nyser bare én gang, men skjer det flere ganger eller jeg får et hosteanfall, renner det i trusa:( 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Det hjelper lite eller ingenting. Det finnes medisiner (Betmiga f.eks), en plastsak du putter i skjeden for å presse igjen urinrøret og botox. Jeg har botox i blæra og det fungerer utmerket. Og hold deg unna koffein og lettbrus. Det tirrer blæra. Melk roer den. Anonymkode: b5eb5...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 Pipaluk skrev (5 minutter siden): Jeg kniper det jeg kan men opplever likevel å tisse på meg. Jeg klarer ofte å holde på det hvis jeg nyser bare én gang, men skjer det flere ganger eller jeg får et hosteanfall, renner det i trusa:( PS: du får Tena Lady på blå resept. Anonymkode: b5eb5...4e4 1
Pipaluk Skrevet 23. oktober 2022 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): PS: du får Tena Lady på blå resept. Anonymkode: b5eb5...4e4 Det var betryggende
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #5 Skrevet 23. oktober 2022 Pipaluk skrev (20 minutter siden): Det var betryggende De ser ut som tynne bind. Jeg bruker de hver dag, og jeg glad jeg får de. "Alle" damer lekker før eller siden. Tena er en enkel løsning. Anonymkode: b5eb5...4e4 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #6 Skrevet 23. oktober 2022 Du burde dra til fysiopterapeut som kan bekkenbunn for å sjekke at du kniper riktig. Passer du på å slappe godt nok av mellom knipene? Ellers kan man bli stram og det hjelper ikke på inkontinens. Anonymkode: bfd4e...8fe 1
Pipaluk Skrevet 23. oktober 2022 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du burde dra til fysiopterapeut som kan bekkenbunn for å sjekke at du kniper riktig. Passer du på å slappe godt nok av mellom knipene? Ellers kan man bli stram og det hjelper ikke på inkontinens. Anonymkode: bfd4e...8fe Jeg har ikke mye tid til å dra til fysio nå. Jeg kan også tenke meg at ventetiden er lang for å få time.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #8 Skrevet 24. oktober 2022 Det kjedelige svaret er at dette er noe alle kvinner må leve med. Selv kvinner som ikke har født. Det er bare slik vår kropp er utformet. Tyngdekraft. Hormoner. Alle muskler blir slappere med alder uansett hvor mye man trener. Er bare å akseptere det, og finne et innlegg man synes er behagelig å bruke. Anonymkode: be7c5...28e 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #9 Skrevet 24. oktober 2022 Pipaluk skrev (På 23.10.2022 den 14.33): Jeg kniper det jeg kan men opplever likevel å tisse på meg. Jeg klarer ofte å holde på det hvis jeg nyser bare én gang, men skjer det flere ganger eller jeg får et hosteanfall, renner det i trusa:( Hadde det slik etter 3 fødsler. Gjorde knipeøvelser hver eneste kveld i 2 mnd, 50- 100 stk. Og nå er jeg kvitt problemet. Anonymkode: 37baf...2d4 1
Pipaluk Skrevet 24. oktober 2022 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kjedelige svaret er at dette er noe alle kvinner må leve med. Selv kvinner som ikke har født. Det er bare slik vår kropp er utformet. Tyngdekraft. Hormoner. Alle muskler blir slappere med alder uansett hvor mye man trener. Er bare å akseptere det, og finne et innlegg man synes er behagelig å bruke. Anonymkode: be7c5...28e Og akseptere at man lukter urin
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #11 Skrevet 24. oktober 2022 Pipaluk skrev (På 23.10.2022 den 19.19): Jeg har ikke mye tid til å dra til fysio nå. Jeg kan også tenke meg at ventetiden er lang for å få time. Nei det er ikke lang ventetid, ofte får man i løpet av 1-2 uker. Viktig å gjøre knipeøvelsene riktig, det er også viktig med blæretrening paralelt med dette. Det ER utfordrende, men det er faktisk nyttig så lenge man er konsekvent. Resultatene kommer etter en stund, men det tar tid. Ikke dager eller et par uker, men gjerne måneder. Anonymkode: 62495...f25 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #12 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kjedelige svaret er at dette er noe alle kvinner må leve med. Selv kvinner som ikke har født. Det er bare slik vår kropp er utformet. Tyngdekraft. Hormoner. Alle muskler blir slappere med alder uansett hvor mye man trener. Er bare å akseptere det, og finne et innlegg man synes er behagelig å bruke. Anonymkode: be7c5...28e Ja, kvinnekroppen er helt jævla hjernedødt designet. Fy faen for et makkverk. Anonymkode: bfd4e...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #13 Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kjedelige svaret er at dette er noe alle kvinner må leve med. Selv kvinner som ikke har født. Det er bare slik vår kropp er utformet. Tyngdekraft. Hormoner. Alle muskler blir slappere med alder uansett hvor mye man trener. Er bare å akseptere det, og finne et innlegg man synes er behagelig å bruke. Anonymkode: be7c5...28e Dette er helt feil, ingen kvinner trenger å leve med dette med riktig trening. Anonymkode: 62495...f25 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #14 Skrevet 1. november 2022 Kan Sensatone eller annen digital bekkenbunnstrener fikse problemet? Anonymkode: e3316...da3 1
Pipaluk Skrevet 1. november 2022 Forfatter #15 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan Sensatone eller annen digital bekkenbunnstrener fikse problemet? Anonymkode: e3316...da3 Kanskje? Har ikke hørt om det før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå