Gå til innhold

Kvinner mellom 23-35, hvordan type date vil du gå på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske introvert, jeg blir litt sjenert i settinger som dette. Jeg bruker mye tid på å tenke gjennom ting og visualisere scenarioer og er ekspert på å gjøre meg selv nervøs. Sånn er jeg bare hardwired, det er vanskelig å lure seg selv med affirmasjoner. Men! jeg ønsker å gjøre daten til en mest mulig behagelig og gøy opplevelse. Spesielt hvis jeg møter en som også er introvert. Ikke at det er det jeg hovedsakelig ser etter, men man vet aldri. Så hvis jeg foreslår en date til deg, hva håper du vi skal gjøre? Og on the contrary hva vil du helst IKKE gjøre. Personlig er jeg ikke så keen på å kjøre middag, jeg bare vil ikke sitte og spise foran en person jeg aldri har møtt før. Bli mett og groggy og miste energien (lol).. Kline etter en hvitløkssrett? Jeg har også prøvd kaffe, det funka greit men ikke super romantisk? Også ble d litt sånn okey, nå har vi trødd rundt her en times tid skal vi call it a day? Drinker er bra, men hva syns dere funker best? Har du hatt en date og tenkt, shit dette var gøy?  Også lurer jeg på; hvor lenge varer liksom daten deres? Jeg møtte en jeg satt og snakket med i 3 timer, veldig hyggelig men hun var ikke interessert i flere dates dessverre. Hilsen en som overtenker alt :,-) 

Anonymkode: 95b40...da9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første og andre date: Middag. 

Det blir ikke klining så tidlig uansett og når begge har spist spiller ikke ånden noe rolle om det skulle bli litt kyssing. 

Middag viser seriøsitet i motsetning til en drink eller øl, foreslår noen det så faller interessen min for han drastisk med en gang. Foreslår noen en kaffe så syns jeg det er low effort og det skal mye til for at jeg gidder å treffes da, ikke fordi det er billig fordi jeg betaler gjerne for min egen middag (selvom det er pluss om mannen gjør det for å vise at han satt pris på selskapet og muligheten), men fordi en kaffe blir som en kort uromantisk lunsj og gir for lite tid og atmosfære til å bli noe særlig kjent. En middag gir akuratt nok tid til å prate godt, ta opp emner man vil, slappe av, skape en god atmosfære, utvikle kjemi og kjenne på hvordan det er å være i hverandres selskap. 

Tredje og fjerde date: Aktivitet som bowling, biljard, escape room, go-cart etc for å gjøre noe morsomt sammen som gjør at man connecter gjennom en felles aktivitet og lærer å kjenne hverandre bedre i forskjellige settinger. 

Femte og sjette date: Middag igjen. På dette tidspunktet vet man litt bedre om man liker hverandre som noe potensielt romantisk eller ikke. Man kan pynte seg mer enn på den første middagen for å imponere litt, og man har mulighet til å ta de litt mer seriøse spørsmålene for å finne ut om man står på samme side vedrørende hva man ser etter i en partner og vil ha ut av et forhold.

Sjuende til tiende date: Aktiviteter som nevnt over, og helt causal tur. Man trenger ikke gjøre noe som koster penger hver gang. Noen er også komfortabel med hjemmedates på dette tidspunktet men om man ikke i naturlig tempo har kommet dit hvor begge er klar for sex eller mer intimitet og nærhet så bør man vente med hjemmedates eller lese situasjonen godt slik at man takker for seg etter å ha laget mat sammen og spist og ikke blir igjen som en attpåklatt som venter på sex. Er det tid for sex så vil de signalene være tydelige helt fra flere dates før. 

Ser at mine datingpreferanser er helt anderledes enn dine, men du bør kanskje tenke på hvorfor du ikke har suksess med dating og må spørre her. Hvis du syns det er så grusomt å spise middag og se noen øynene så er du kanskje ikke helt klar for å være en god og tilstedeværende partner man kan ha gode samtaler med heller. Da er det fort gjort å bli friendzonet om man unngår mulighetene til å bygge en romantisk atmosfære. 

Anonymkode: 25cec...afb

• Nyttig 1
Skrevet

Her er det nok mange ulike preferanser. Jeg foretrekker en kaffe eller en øl (ikke for sent på dagen så det virker som booty call 😛). Det er fint om man bare ser om man kan prate sammen først og det vises best under en samtale. Videre dates, da liker jeg, som en aktiv person, å finne på noe annet. Kjøpe en kaffe og gå en tur (dette er jeg veldig glad i - da har man både prat og aktivitet), videre: bade (hvis det er sommer), klatre, dra på kino eller en forestilling eller utstilling av noe slag. Jeg liker at den andre har en plan slik at det ikke blir mye frem og tilbake om hva man skal finne på og jeg iiker at den andre vil gjøre noe og ha meg med på dette. Da vet jeg også at han har har vært litt kreativ og tenkt på at jeg kanskje faktisk vil finne på noe og at han har tatt seg tid til å lage et bittelite "opplegg". Hvis jeg ikke vil akkurat det, foreslår jeg jo bare noe annet hvis jeg er interessert!

Anonymkode: e03e7...89f

• Nyttig 1
Skrevet

Ellers er jeg enig med deg i middag. Jeg iiker ikke engang å spise middag med en venn! Haha. Unngå situasjoner du selv ikke synes er behagelige, det tenker jeg er et godt tips. Legg opp til noe der også du føler deg vel eller skru på situasjonen. Bestill take away eller ta med en piknik kurv med noe lett og spis i en hyggelig park hvis det er enklere.

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring med den aldersgruppen er middag / opplevelser/ reiser , gjerne litt spontant.  Fordel at de liker deg på forhånd , veldig forutinntatt gruppe. Så du kan være en fin og artig fyr men i hennes hode er du en kjedelig fyr 

Anonymkode: 4bbe9...847

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ganske introvert, jeg blir litt sjenert i settinger som dette. Jeg bruker mye tid på å tenke gjennom ting og visualisere scenarioer og er ekspert på å gjøre meg selv nervøs. Sånn er jeg bare hardwired, det er vanskelig å lure seg selv med affirmasjoner. Men! jeg ønsker å gjøre daten til en mest mulig behagelig og gøy opplevelse. Spesielt hvis jeg møter en som også er introvert. Ikke at det er det jeg hovedsakelig ser etter, men man vet aldri. Så hvis jeg foreslår en date til deg, hva håper du vi skal gjøre? Og on the contrary hva vil du helst IKKE gjøre. Personlig er jeg ikke så keen på å kjøre middag, jeg bare vil ikke sitte og spise foran en person jeg aldri har møtt før. Bli mett og groggy og miste energien (lol).. Kline etter en hvitløkssrett? Jeg har også prøvd kaffe, det funka greit men ikke super romantisk? Også ble d litt sånn okey, nå har vi trødd rundt her en times tid skal vi call it a day? Drinker er bra, men hva syns dere funker best? Har du hatt en date og tenkt, shit dette var gøy?  Også lurer jeg på; hvor lenge varer liksom daten deres? Jeg møtte en jeg satt og snakket med i 3 timer, veldig hyggelig men hun var ikke interessert i flere dates dessverre. Hilsen en som overtenker alt :,-) 

I starten av datingen syns jeg at det er greit å legge daten til å være en aktivitet begge liker. Da kan man bli kjent på en mer avslappet og naturlig måte enn om man skal tilbringe timesvis på restaurant med noen man ikke aner hvem er. Jeg syns også at man blir mer kjent med folk på ekte når man får oppleve de in action enn det man får på en klassisk ut-å-spise-middag-på-restaurant-date.

Jeg liker meg ute, så mine dates foregår gjerne utendørs i begynnelsen: Fjelltur, sykling, padling … Poenget er å finne noe begge liker og trives med. Hvis man føler at det ikke klaffer med personen, så er det likevel gjennomførbart å fullføre daten siden begge holder på med noe de syns er gøy. I motsetning til hvordan det føles når man sinner på en restaurant og har lyst til å rømme før hovedretten er kommet på bordet i mangel på connection med den andre.

Anonymkode: bdaf9...27e

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det blir ikke klining så tidlig uansett og når begge har spist spiller ikke ånden noe rolle om det skulle bli litt kyssing. 

Middag viser seriøsitet i motsetning til en drink eller øl, foreslår noen det så faller interessen min for han drastisk med en gang. Foreslår noen en kaffe så syns jeg det er low effort og det skal mye til for at jeg gidder å treffes da, ikke fordi det er billig fordi jeg betaler gjerne for min egen middag (selvom det er pluss om mannen gjør det for å vise at han satt pris på selskapet og muligheten), men fordi en kaffe blir som en kort uromantisk lunsj og gir for lite tid og atmosfære til å bli noe særlig kjent. En middag gir akuratt nok tid til å prate godt, ta opp emner man vil, slappe av, skape en god atmosfære, utvikle kjemi og kjenne på hvordan det er å være i hverandres selskap. 

Tredje og fjerde date: Aktivitet som bowling, biljard, escape room, go-cart etc for å gjøre noe morsomt sammen som gjør at man connecter gjennom en felles aktivitet og lærer å kjenne hverandre bedre i forskjellige settinger. 

Femte og sjette date: Middag igjen. På dette tidspunktet vet man litt bedre om man liker hverandre som noe potensielt romantisk eller ikke. Man kan pynte seg mer enn på den første middagen for å imponere litt, og man har mulighet til å ta de litt mer seriøse spørsmålene for å finne ut om man står på samme side vedrørende hva man ser etter i en partner og vil ha ut av et forhold.

Sjuende til tiende date: Aktiviteter som nevnt over, og helt causal tur. Man trenger ikke gjøre noe som koster penger hver gang. Noen er også komfortabel med hjemmedates på dette tidspunktet men om man ikke i naturlig tempo har kommet dit hvor begge er klar for sex eller mer intimitet og nærhet så bør man vente med hjemmedates eller lese situasjonen godt slik at man takker for seg etter å ha laget mat sammen og spist og ikke blir igjen som en attpåklatt som venter på sex. Er det tid for sex så vil de signalene være tydelige helt fra flere dates før. 

Ser at mine datingpreferanser er helt anderledes enn dine, men du bør kanskje tenke på hvorfor du ikke har suksess med dating og må spørre her. Hvis du syns det er så grusomt å spise middag og se noen øynene så er du kanskje ikke helt klar for å være en god og tilstedeværende partner man kan ha gode samtaler med heller. Da er det fort gjort å bli friendzonet om man unngår mulighetene til å bygge en romantisk atmosfære. 

du hørtes veldig vanskelig ut om det skal så lite til før du mister interessen

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

du hørtes veldig vanskelig ut om det skal så lite til før du mister interessen

Deg om det. At interessen daler fordi den andre gir et useriøst inntrykk er helt normalt og rimelig. For meg er ikke kaffe eller fylla hverken seriøst eller sjarmerende og de menn som vil ta en drink på første date gir inntrykk av å bare ville få meg full og komme i buksene mine eller å ikke være trygg nok på seg selv edru så for meg gir det ikke et tiltrekkende førsteinntrykk. Kaffe er noe jeg drikker med kollegaer og ikke noen jeg vil se om det fins romantisk potensial i :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Glad jeg ikke skal date deg hvertfall

• Liker 4
Skrevet

Dessuten så syns jeg ikke noe om å være en date på samlebånd og møte noen som tar seg så lite tid til hver enkelt at en 20 minutters/halvtimes/time kaffe er det han foreslår. Menn som vil noe seriøst tar seg bedre tid til å bli kjent og gjør en litt mer innsats som skiller kollega fra en date.

Skrevet

Synes det er best å gjøre en lavterskel aktivitet sammen, gjerne kombinert med en øl.

Shuffleboard, biljard, minigolf eller lignende. 

Anonymkode: 916d0...6e4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Deg om det. At interessen daler fordi den andre gir et useriøst inntrykk er helt normalt og rimelig. For meg er ikke kaffe eller fylla hverken seriøst eller sjarmerende og de menn som vil ta en drink på første date gir inntrykk av å bare ville få meg full og komme i buksene mine eller å ikke være trygg nok på seg selv edru så for meg gir det ikke et tiltrekkende førsteinntrykk. Kaffe er noe jeg drikker med kollegaer og ikke noen jeg vil se om det fins romantisk potensial i :)

fylla? du har mye rare fordommer ass. Kos deg med kaffen på jobb

• Liker 1
Skrevet

Glad jeg ikke skal date deg hvertfall

Helt i orden det, du behøvde ikke skrive to kommentarer for å frem at vi ikke har like datingpreferanser. For meg vil en som deg som skyr middag og syns damer som vil connecte dypere enn en kollegial kaffe i mine øyne useriøs og kjedelig. Du hadde blitt friendzonet med en gang så da er det fint vi uansett ikke har tenkt til å date hverandre :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt i orden det, du behøvde ikke skrive to kommentarer for å frem at vi ikke har like datingpreferanser. For meg vil en som deg som skyr middag og syns damer som vil connecte dypere enn en kollegial kaffe i mine øyne useriøs og kjedelig. Du hadde blitt friendzonet med en gang så da er det fint vi uansett ikke har tenkt til å date hverandre :)

Herregud, kan du slutte å bruke ordet friendzone😆 skjerp deg

• Liker 1
Skrevet

24 her og «reglene» jeg og venninnene mime går etter er å gjøre en aktivitet. Om det så er å gå en tur med en kopp kakao, tenne bål eller aktiviteter som minigolf. Men ikke kino på første date, da man ikke får snakket og blitt kjent. Ellers er jeg med på en øl eller en kaffekopp, men middag blir for mye «date». Om det er en dårlig date blir det veldig tydelig og man blir sittende i situasjonen altfor lenge. Middag kan man ta på senere dates, når man vet det er en kjemi.

Anonymkode: 89a72...e72

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men herregud, skjerp dere. Ikke hack tråden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

fylla? du har mye rare fordommer ass. Kos deg med kaffen på jobb

Hvorfor spør du her etter innspill og råd når du uansett har bestemt deg for at du vil date på din måte og er negativ til andre forslag og måter som kan øke sjansen din for suksess? 

Friendzoning er en reell greie som særlig menn sliter med og ikke kan forstå hvorfor de havner i. Nå har jeg beskrevet hvordan man lettere havner i friendzone og hvordan man lettere havner i en romantisk zone. At du svarer på måten du gjør gir inntrykk av at du bare troller og hvis ikke så er det ikke sikkert det er hva du gjør på date som fører til at damer ikke vil treffe deg igjen, men den negative og useriøse holdningen din. Du får finne ut av det selv og fortsette med mislykkede dates da siden du uansett ikke er interessert i å date på en annen måte. Tråden din var dermed helt meningsløs å opprette. Lykke til videre :)

Skrevet

Hvorfor spør du her etter innspill og råd når du uansett har bestemt deg for at du vil date på din måte og er negativ til andre forslag og måter som kan øke sjansen din for suksess? 

Friendzoning er en reell greie som særlig menn sliter med og ikke kan forstå hvorfor de havner i. Nå har jeg beskrevet hvordan man lettere havner i friendzone og hvordan man lettere havner i en romantisk zone. At du svarer på måten du gjør gir inntrykk av at du bare troller og hvis ikke så er det ikke sikkert det er hva du gjør på date som fører til at damer ikke vil treffe deg igjen, men den negative og useriøse holdningen din. Du får finne ut av det selv og fortsette med mislykkede dates da siden du uansett ikke er interessert i å date på en annen måte. Tråden din var dermed helt meningsløs å opprette. Lykke til videre :)

:)

Skrevet

det er ikke sånn at dit innspill trumfer alle andre, du tror du har fasiten tydeligvis. Er det noen som er negativ så er det deg

• Liker 1
Skrevet

Jeg er selv sjenert og introvert, og hadde likt å gå på kino. Da har man også noe å snakke om etterpå, når man går ut av kinosalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...