AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Del Skrevet 23. oktober 2022 Jeg har kjøpt en gave til min venninne, men fikk akkurat vite at jeg ikke rekker å hente den på utestedet den dagen den ankommer. Og jeg blir vekke en liten stund. Vil gjerne at hun skal hente den selv siden jeg ikke kan. Hvordan gir man fra seg fullmakt den ene gangen for å hente pakken? Det er for øvrig posten som leverer. Kab jeg bare utforme et lite ark med en bekreftelse, eller må jeg skrive ut noe skjema i den forbindelse? Anonymkode: b5db3...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har kjøpt en gave til min venninne, men fikk akkurat vite at jeg ikke rekker å hente den på utestedet den dagen den ankommer. Og jeg blir vekke en liten stund. Vil gjerne at hun skal hente den selv siden jeg ikke kan. Hvordan gir man fra seg fullmakt den ene gangen for å hente pakken? Det er for øvrig posten som leverer. Kab jeg bare utforme et lite ark med en bekreftelse, eller må jeg skrive ut noe skjema i den forbindelse? Anonymkode: b5db3...0ba For det første er det i det heletatt leg plikt på pakken eller er det en helt ordinær pakke? Leg kreves typisk ved pakker fra bank, teleoperatører, vinmonopolet o.l Hvis det er en ordinær pakke fra la oss si en kleskjed så sender du bare med hun hente koden du får på sms/app. Hvis du skal lage en fullmakt så tar du kopi av legge ditt, hennes og utformer en tekst med signatur der du gjerne skriver hvilken koli id hun skal få hente. Anonymkode: da7d0...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For det første er det i det heletatt leg plikt på pakken eller er det en helt ordinær pakke? Leg kreves typisk ved pakker fra bank, teleoperatører, vinmonopolet o.l Hvis det er en ordinær pakke fra la oss si en kleskjed så sender du bare med hun hente koden du får på sms/app. Hvis du skal lage en fullmakt så tar du kopi av legge ditt, hennes og utformer en tekst med signatur der du gjerne skriver hvilken koli id hun skal få hente. Anonymkode: da7d0...0b5 Det er en helt vanlig pakke. Ordinær pakke altså. Jeg har ikke fått noe beskjed enda om det er legitimasjonskrav på den, men jeg antar det? Skal jeg bare skrive ut legitimasjonen min som en kopi og sende den med henne med et utformet brev da? Anonymkode: b5db3...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #4 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er en helt vanlig pakke. Ordinær pakke altså. Jeg har ikke fått noe beskjed enda om det er legitimasjonskrav på den, men jeg antar det? Skal jeg bare skrive ut legitimasjonen min som en kopi og sende den med henne med et utformet brev da? Anonymkode: b5db3...0ba Høyst sannsynlig trenger hun ikke noe annet enn hentekode/kollinummret for å få hentet pakken. (Posten) Men hvis du er usikker så tar du en kopi av legitimasjon din og skrivet på arket at xxx xxx får hente pakke xxx xxx for deg og signerer. Anonymkode: da7d0...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #5 Del Skrevet 23. oktober 2022 Hente kode er mest sannsynlig mer enn nok, har hentet og fått hentet mange ganger. Anonymkode: 29700...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #6 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hente kode er mest sannsynlig mer enn nok, har hentet og fått hentet mange ganger. Anonymkode: 29700...56a Men den står jo på mitt navn. Er veldig fint hvis det går altså Anonymkode: b5db3...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 23. oktober 2022 #7 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Hvor ofte blir du spurt om id når du henter pakker? Jeg husker ikke sist jeg måtte vise id. Endret 23. oktober 2022 av Anonym Brukar0 Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #8 Del Skrevet 23. oktober 2022 Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden): Hvor ofte blir du spurt om id når du henter pakker? Jeg husker ikke sist jeg måtte vise id. Jeg har faktisk blitt spurt en del, men jeg husker bare ikke hvem av postene det er. Postnord spør en del, men posten er litt løsere på det Anonymkode: b5db3...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #9 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har faktisk blitt spurt en del, men jeg husker bare ikke hvem av postene det er. Postnord spør en del, men posten er litt løsere på det Anonymkode: b5db3...0ba Post nord har id plikt på alt, posten kun må enkelte sendinger. Som gitte eksempel lengre opp her. Anonymkode: da7d0...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #10 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Post nord har id plikt på alt, posten kun må enkelte sendinger. Som gitte eksempel lengre opp her. Anonymkode: da7d0...0b5 Den er grei. Tusen takk Anonymkode: b5db3...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #11 Del Skrevet 23. oktober 2022 Trenger ikke fullmakt for å hente en vanlig pakke på posten. Hilsen postansatt Anonymkode: 25001...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #12 Del Skrevet 24. oktober 2022 Både PostNord og Posten krever bare ID på høyverdipakker nå, som regel i de tilfellene avsender krever det. F. eks Power, Telia osv. Dersom det ikke står noe om det i app/advisering, trenger man kun hentekode. Anonymkode: 9fac3...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #13 Del Skrevet 24. oktober 2022 Jeg har bare skrevet på et ark "XX har fullmakt til å hente pakke for meg med hentekode xxx. Sted, dato, signatur." Og sendt med passet mitt. (Regner med kopi funker også.) Det har holdt når det bare kreves id, noen pakker krever personlig oppmøte også, men da står det tydelig spesifisert. Anonymkode: 97c5e...468 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 24. oktober 2022 #14 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er en helt vanlig pakke. Ordinær pakke altså. Jeg har ikke fått noe beskjed enda om det er legitimasjonskrav på den, men jeg antar det? Skal jeg bare skrive ut legitimasjonen min som en kopi og sende den med henne med et utformet brev da? Anonymkode: b5db3...0ba Her jeg bor er det krav om legitimasjon for å hente ut pakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #15 Del Skrevet 24. oktober 2022 Du kan overføre pakker i post-appen! Anonymkode: e5afb...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå