Gå til innhold

Bare være i forhold hvis man lar den andre part være slem/dominant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har reflektert kraftig over livet mitt det siste året. Jeg er i 30årene og de siste 2 år har jeg vært helt singel, og på 4 år hatt 1 kort forhold. Det er trist å se, men jeg har visst bare hatt forhold hvor den andre part har vært slem, eller ikke latt meg få komme til med noe. Jeg innser at jeg har bare hatt kjærester hvor jeg ikke betydde noe. At meg kan man ikke være sammen med hvis de ikke får trykke meg ned og være stygge med meg. Mens jeg kryper rundt som en logrende valp og tilgir, og håper det blir bedre neste gang. Eller forhold som egentlig er dritt, men om jeg drar hele lasset og fyller i hans mangler, så blir det bra. Huff. Hvordan snur man noe sånt? Flere her som har vært der og blitt bedre? 

Anonymkode: e3b59...00a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har reflektert kraftig over livet mitt det siste året. Jeg er i 30årene og de siste 2 år har jeg vært helt singel, og på 4 år hatt 1 kort forhold. Det er trist å se, men jeg har visst bare hatt forhold hvor den andre part har vært slem, eller ikke latt meg få komme til med noe. Jeg innser at jeg har bare hatt kjærester hvor jeg ikke betydde noe. At meg kan man ikke være sammen med hvis de ikke får trykke meg ned og være stygge med meg. Mens jeg kryper rundt som en logrende valp og tilgir, og håper det blir bedre neste gang. Eller forhold som egentlig er dritt, men om jeg drar hele lasset og fyller i hans mangler, så blir det bra. Huff. Hvordan snur man noe sånt? Flere her som har vært der og blitt bedre? 

Det er jo lenge siden du så deg selv slik i forhold slik jeg leser innlegget. Kan vel tenkes at du ikke peller deg like lett på nesen lenger nå?

Anonymkode: 795c0...520

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo lenge siden du så deg selv slik i forhold slik jeg leser innlegget. Kan vel tenkes at du ikke peller deg like lett på nesen lenger nå?

Jeg håper du har rett, og at det betyr akkurat det. Det korte forholdet var akkurat slik, men jeg dumpet ham etter noen måneder selv om det hele var veldig vondt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg håper du har rett, og at det betyr akkurat det. Det korte forholdet var akkurat slik, men jeg dumpet ham etter noen måneder selv om det hele var veldig vondt. 

Beklageligvis får man ikke kjøpt integritet på boks. Men så tidlig som mulig vise frem tydelig misnøye bør være noe, hvis du skulle være så uheldig neste gang også. Vi mennesker er selektive og oppfører oss forskjellig i forhold til de varierte grenser hos partnere.

Ja, stygt å utnytte seg av en mildere partner. Men dumping har du jo klart før. Og det er tøft av deg. Derfor bedre å komme i forkant av problemet, av dine klokelig men negative erfaringer.

• Hjerte 2
Skrevet

Du snur det ved å gå i terapi of lære om dine tilknytningsmønstre, hvor de kommer fra,  hvordan gjenkjenne mekanismen og hvordan snu det.

Anonymkode: f5592...9dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...