AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Ene etter den andre spør om ting om sin partner her på kg, istedet for å ha en voksen samtale med partneren sin. En må vel være så voksne i ett parforhold at man må kunne snakke om vanskelige ting uten at den andre blir sur. Og at man må forvente ærlighet av sin partner eller så er jo hele forholdet bygd på løgn og urærligheter. Ser jo mange som ikke klarer å være ærlig med partneren sin og da skjønner jeg ikke hvorfor de er sammen med en slik partner de ikke kan være ærlige mot. Det vil jo gå gæli tilslutt hvis kommunikasjonen er på plass mellom parene tror jeg da uten at jeg er noe ekspert. men syns det ser ut som det står dårlig til med kommunikasjonen mellom partnere i forhold rundt omkring. Anonymkode: b7d33...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Er jo en grunn til at så mange skiller lag. Ingen kommunikasjon, ingenting felles, man mister følelser og til slutt gidder man ikke ha sex lengre - vips, skillsmisse. Forhold må pleies og det er jobb, mange som er for late eller har en forventning at ting blir som i begynnelsen. Slik er det ikke men i et samfunn der mange tror at verden roterer rundt dem blir det vanskelig ha et stabilt parforhold. Anonymkode: 3bba2...19a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg tror dette har vært vanlig, alltid. Kommunikasjon er dødsvanskelig fordi det krever kontinuitet og man aldri blir ferdig. Det handler om formidling av følelser som ofte føles skambelagt. Man gjør seg sårbar. Anonymkode: 61258...3c1 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #4 Skrevet 23. oktober 2022 Du skjønner vel at på et forum kommer mange med problemer og de uten problemer lager ikke tråder her. Du kan ikke lage en virkelighetsoppfattelse kun ut fra hva du leser på kg Anonymkode: 48cc5...021 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #5 Skrevet 23. oktober 2022 Mange prøver jo å prate med partner men er ikke alltid man skjønner hverandre. Så da spør man venner, familie eller nettet om råd. Anonymkode: 7aa79...0c0
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #6 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg tror dette har vært vanlig, alltid. Kommunikasjon er dødsvanskelig fordi det krever kontinuitet og man aldri blir ferdig. Det handler om formidling av følelser som ofte føles skambelagt. Man gjør seg sårbar. Anonymkode: 61258...3c1 Enig. I tillegg kommer iboende kjønnsforskjeller innen kommunikasjon, og forskjeller i personlighet oppå dette. Anonymkode: 0392f...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #7 Skrevet 23. oktober 2022 Nordmenn er konfliktsky av natur. Livredde for å ta en diskusjon og få problemene ut av verden. Anonymkode: a85ca...6b9 1
Helene Skrevet 23. oktober 2022 #8 Skrevet 23. oktober 2022 KG. Dvs kvinneguiden. Et forum hvor vi lufter ting. Når det er sagt, jeg elsker innspill fra menn.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #9 Skrevet 23. oktober 2022 Gjelder generelt og ikke bare i forhold. Mange konflikter i arbeidslivet som hadde vært unngått om folk var flinkere til å si ifra på et tidlig tidspunkt. Anonymkode: d3306...58d 2
visp Skrevet 23. oktober 2022 #10 Skrevet 23. oktober 2022 Stort sett er det kun en av to som kommuniserer. Motparten kunne ofte liksågodt være et kjøleskap eller noe. Og etter å svelget unna en viss andel kameler, så begynner tilbaketrekningen for den som prøver å snakke ut om ting, og til slutt slutter man å bry seg. 2 1
Fremmed fugl Skrevet 23. oktober 2022 #11 Skrevet 23. oktober 2022 Tror folk aldri har vært så gode å kommunisere i norske forhold som nå. Men samtidig har behovet for god kommunikasjon i forholdene aldri så høyt. Da krav og forventninger på partner og forhold aldri har vært så høye. Ellers ser jeg ikke en motsetning mellom å ha god kommunikasjon å presentere en utfordring man har i et forhold på KG. Min kone og jeg vil selvfølgelig ha ulike typer av hindringer å se på ting mellom oss, som andre anonyme brukere på KG, ikke har. Så må man tåle at folk helt naturlig feiltolker, eller kjører sine kjepphester når dem svarer. En ikke uvanlig slik kjepphest handler om kommunikasjon. Gjerne kombinert med selvskryt.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #12 Skrevet 23. oktober 2022 Man får jo dårlig kommunikasjon også fordi ingen har tid til hverandre i dagens verden. Snakker sjelden, for mye å gjøre på hver vår kant. Eneste dagen man har i uka er når man handler inn dagligvarer. Anonymkode: 7a504...2e7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #13 Skrevet 23. oktober 2022 Vi er en nasjon der man ikke snakker ut om ting, å har man vokst opp med det, tar man det gjerne med seg videre også. God kommunikasjon er noen man må læres i tidlig alder. I tillegg lever vi mere hektisk nå enn tidligere, fult opplegg uten mye tid til hverandre. Anonymkode: 5e441...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå