AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Skrevet 23. oktober 2022 Jeg er 36 år og sliter veldig med hudormer på nesen, under mensen og eggløsning så blir de til små betente kviser, jeg klemmer aldri på de, fordi jeg gjorde det et par ganger og de ble til store betente kviser. Jeg bruker BHA fra Paulas choice og det minsker porene litt, men de er jo enda der. Jeg er ikke god på dette med hudpleie, har en hud som reagerer på mye, har påvist rosesca også, men ikke i så veldig stor grad. Prøvde soolantra i flere måneder uten at noe ble bedre. Noen tips? Er så lei meg av å se sånn ut. Anonymkode: 0f199...9f8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Skrevet 23. oktober 2022 Nivea har hudormplaster man klistrer på i et kvarter, og så river av. Da følger mange av hudormene med ut. Fungerer strålende. Både jeg og datteren min bruker det, og det fjerner det meste av hudormer. Vi bruker dem på nesen. Nivea Clear Up Strips (hudormplaster) Anonymkode: 2323c...ee1 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nivea har hudormplaster man klistrer på i et kvarter, og så river av. Da følger mange av hudormene med ut. Fungerer strålende. Både jeg og datteren min bruker det, og det fjerner det meste av hudormer. Vi bruker dem på nesen. Nivea Clear Up Strips (hudormplaster) Anonymkode: 2323c...ee1 Takk skal prøve! Orker ikke mer. Anonymkode: 0f199...9f8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #4 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk skal prøve! Orker ikke mer. Anonymkode: 0f199...9f8 Følg bruksanvisningen. Man skal fukte huden på nesen med vann først, og så klistre på plasteret, som "limer" seg til og tørker. Da blir det stivt og hardt i løpet av det kvarteret det skal sitte på. Sjekk innsiden av plasteret etter at det er revet forsiktig av etter 15 minutter, så ser du alle hudormene stå som små spiker der! Veldig effektiv metode. Anonymkode: 2323c...ee1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #5 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Følg bruksanvisningen. Man skal fukte huden på nesen med vann først, og så klistre på plasteret, som "limer" seg til og tørker. Da blir det stivt og hardt i løpet av det kvarteret det skal sitte på. Sjekk innsiden av plasteret etter at det er revet forsiktig av etter 15 minutter, så ser du alle hudormene stå som små spiker der! Veldig effektiv metode. Anonymkode: 2323c...ee1 Takk for nøye forklaring, skal se etter dette i morgen. Bruker du noe på porene etterpå eller lukker de seg selv? Anonymkode: 0f199...9f8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #6 Skrevet 23. oktober 2022 Obs. Porene kan bli større av et slikt plaster! Anonymkode: 9c980...da3
Roci Skrevet 23. oktober 2022 #7 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er 36 år og sliter veldig med hudormer på nesen, under mensen og eggløsning så blir de til små betente kviser, jeg klemmer aldri på de, fordi jeg gjorde det et par ganger og de ble til store betente kviser. Jeg bruker BHA fra Paulas choice og det minsker porene litt, men de er jo enda der. Jeg er ikke god på dette med hudpleie, har en hud som reagerer på mye, har påvist rosesca også, men ikke i så veldig stor grad. Prøvde soolantra i flere måneder uten at noe ble bedre. Noen tips? Er så lei meg av å se sånn ut. Anonymkode: 0f199...9f8 Bruker du BHA regelmessig, og hvilken styrke bruker du? Både Calm BHA lotion og Skin Perfecting Lotion fra PC inneholder en del silikon, som noen kan reagere negativt på Hvordan er hudpleierutinen din ellers? Er du nøye med rens og fukt tilpasset din hudtype? Porene i huden kan faktisk kke bli mindre, men de kan bli større, og tilstoppede porer vil også se større ut. Det BHA gjør, er å løse opp overskuddstalg/talgpropper i porene (som hudormer/sorte prikker er), dermed forebygger man kviser og porene ser mindre ut. Det er også riktig at porestrips kan gjøre porene større og forverre problemet på sikt. "Limet" i porestrips er ganske kraftige saker,og gjentatt strekking av huden vil svekke elastisiteten slik at den til slutt ikke går tilbake til utgangspunktet. De forstørrede porene vil også lettere tilstoppes av talg og smuss. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #8 Skrevet 23. oktober 2022 https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/ansiktsmasker-og-skrubb/to-aha-30--bha-2-peelsol,5009815?gclid=CjwKCAjwzNOaBhAcEiwAD7Tb6DralXwB6QiVlHhFeaxLSkc1Y6_sapzMQpknrb_mWyJ3YATdCbPURhoChmgQAvD_BwE Denne vil rense opp godt😊👍 Anonymkode: 9c980...da3 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #9 Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/ansiktsmasker-og-skrubb/to-aha-30--bha-2-peelsol,5009815?gclid=CjwKCAjwzNOaBhAcEiwAD7Tb6DralXwB6QiVlHhFeaxLSkc1Y6_sapzMQpknrb_mWyJ3YATdCbPURhoChmgQAvD_BwE Denne vil rense opp godt😊👍 Anonymkode: 9c980...da3 Jepp anbefales! Elixir niactil også! Har prøvd alt mulig annet men kommer alltid tilbake til denne for det andre funker ikke engang 10% så godt. Vær også obs på at hvis du spiser mer søtsaker og fete ting i syklusen at det også påvirker huden Anonymkode: 8d4ab...8e4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå