Gå til innhold

Letrozol og ovitrelle

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd å få barn i ca. ett år nå. Har vært på fertilitetsklinikk og sjekket oss begge to. Alt er fint, bortsett fra at jeg har litt lange sykluser («PCO preg» på eggstokker) på 35-40 dager. Gyn foreslo å begynne med letrozol og ovitrelle med oppfølgning med ul. Jeg spurte om disse medisinene har annen effekt enn å sette i gang el eller om det også økte sjansen for at egget fester seg. Hun sa at det kun var for el. Likevel har jeg hørt andre si at det også hjelper til at egget fester seg lettere, så nå er jeg litt forvirret 😅 Noen som vet mer om det enn meg og kan hjelpe meg? Eventuelt vet hvor jeg kan lese mer om det? Takk på forhånd 😊

Anonymkode: 271d0...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ikke noe å si for om egget fester seg eller ei, men mange har en god effekt på livmorslimhinnen med at den blir tykkere. Det er jo positivt. Husk også at for de uten eggløsning av seg selv så betyr jo eggløsning med letrozol og ovitrelle en reell sjanse til å bli gravid aom de ikke hadde før. Men det øker ikke sjansen for at egget fester seg i seg selv, nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (21 minutter siden):

Det har ikke noe å si for om egget fester seg eller ei, men mange har en god effekt på livmorslimhinnen med at den blir tykkere. Det er jo positivt. Husk også at for de uten eggløsning av seg selv så betyr jo eggløsning med letrozol og ovitrelle en reell sjanse til å bli gravid aom de ikke hadde før. Men det øker ikke sjansen for at egget fester seg i seg selv, nei. 

Takk for svar. Ok, det var sikkert det jeg har hørt da, det med slimhinnen. Jeg har jo el av meg selv, så det er derfor jeg var litt usikker. Men forhåpentligvis får jeg kortere syklus da og god effekt på slimhinnen. 

Anonymkode: 271d0...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...