Gå til innhold

Føler mer vennskapelig enn romantisk, BETYR stygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Damer sier de føler mer vennskapelig kjemi enn romantisk kjemi, betyr det rett og slett fyren er for stygg for de????????

I mitt hode er det slik
- ingen vennskapelig eller romantisk kjemi = vi sees aldri igjen
- vennskapelig kjemi men ikke romantisk kjemi = vi har mye til felles men du er ikke kjekk nok
- vennskapelig og romantisk kjemi = vi har mye til felles og du er kjekk

Er dere enige i dette?

Anonymkode: d787c...795

Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Nei, selv om en person er kjekk. Så trenger man ikke ha kjemi, en person kan være kjekk men hjelper lite om kjemien ikke er der. Også er det jo dette med personlighet, også. 

Endret av Athena Catalina
Skrevet

Det er en viss sannhet i det, det er mest naturlig å tenke at man ikke er kjekk nok, i hvert fall hvis man ikke har hatt sex.

Men så er det jo mange overfladiske damer der ute som i stor grad sorterer etter jobb, utdanning, inntekt, formue osv. Man kan være venn med en med under gjennomsnittlig inntekt, eller som bare har gått ungdomsskolen, men man kan ikke være kjæreste med dem. Vet ikke om det hjelper å tjene over 500k om man ikke har fullført vgs engang.

• Nyttig 1
Skrevet
6 minutter siden, Athena Catalina said:

Nei, selv om en person er kjekk. Så trenger man ikke ha kjemi, en person kan være kjekk men hjelper lite om kjemien ikke er der. Også er det jo dette med personlighet, også. 

Men hvis man har god kjemi som venner, og det likevel er ingenting romantisk??? Jeg har kun opplevd det med venner jeg har hatt i mange år. Møter jeg en ny person og personen er pen og vi har god vennskapelig kjemi da blir det automatisk romantisk interesse fra min side...

Skrevet
2 minutter siden, norw said:

Det er en viss sannhet i det, det er mest naturlig å tenke at man ikke er kjekk nok, i hvert fall hvis man ikke har hatt sex.

Men så er det jo mange overfladiske damer der ute som i stor grad sorterer etter jobb, utdanning, inntekt, formue osv. Man kan være venn med en med under gjennomsnittlig inntekt, eller som bare har gått ungdomsskolen, men man kan ikke være kjæreste med dem. Vet ikke om det hjelper å tjene over 500k om man ikke har fullført vgs engang.

Har en venn med topp utdanning, svært høy inntekt osv men han blir stadig avvist av jenter som ikke føler noe romantisk 😞 Han er normalt kjekk vil jeg si og veldig trivelig men jenter vil ikke ha han. Virker som mange damer ser etter altfor kjekke menn

Skrevet

Nei, jeg blir ikke tent eller betatt av en person kun fordi han er pen. Det er noe mentalt her også. Det går fint an å være veldig tent på en som ikke er spesielt pen. 

Anonymkode: 6e112...e9d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Damer sier de føler mer vennskapelig kjemi enn romantisk kjemi, betyr det rett og slett fyren er for stygg for de????????

I mitt hode er det slik
- ingen vennskapelig eller romantisk kjemi = vi sees aldri igjen
- vennskapelig kjemi men ikke romantisk kjemi = vi har mye til felles men du er ikke kjekk nok
- vennskapelig og romantisk kjemi = vi har mye til felles og du er kjekk

Er dere enige i dette?

Tror ikke det handler om stygg, det handler om følelsene du skaper hos andre. Du er usikker og det skaper ikke gode følelser hos andre. Folk pleier å ha nok med sin egen usikkerhet. 

Anonymkode: 1d23c...22e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en venn med topp utdanning, svært høy inntekt osv men han blir stadig avvist av jenter som ikke føler noe romantisk 😞 Han er normalt kjekk vil jeg si og veldig trivelig men jenter vil ikke ha han. Virker som mange damer ser etter altfor kjekke menn

At han er trivelig betyr ikke at han klarer å flørte. Trivelig kan tom stå litt i veien for flørt, for man kan lett virke som man ikke trenger noen. 

Anonymkode: 6e112...e9d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, mange damer sikter høyt. Mulig at han er for kjedelig, sjenert osv. Kjekk nok, men det holder ikke om han ikke er interessant nok, ikke har nok selvtillit osv.

Skrevet

Du høres enkel og overfladisk ut i dine betraktninger.

Jeg er kjekk nok, men har ved flere anledninger greid å snakke meg vekk fra kvinner, fordi jeg antagelig ikke var klar og tydelig på at det var romantisk og seksuell interesse.  Dette mystiske med kjemi handler for mange om å være flink til å lese situasjonen, ta og gi komplimenter på riktig måte, flørte akkurat nok til at du skaper en stemning der, veksle mellom alvor og moro på riktig sted etc. 

Anonymkode: 2420d...ce2

• Liker 3
Skrevet

Jeg opplevde en gang å møte drømmefyren min. Kunne krysse av på lista for alle ting jeg kunne tenke med at jeg så etter i en mann. Han var også mer enn kjekk nok for meg. Men, da han kysset meg, ville hele jeg bare rømme fra han. Han hadde en udefinerbar måte å bevege seg og snakke på som uten å egentlig være typisk sånn, fikk gaydaren min til å gå av. Har aldri opplevd liknende før eller siden. Det var et helt klart eksempel på at kun kjemien ikke stemte. 

For øvrig har jeg alltid gått etter de som ikke er de aller kjekkeste. For de kjekkeste har jeg en erfaring med, og påfølgende fordom om at stort sett er drittsekker. Normalt kjekke menn er de beste. 😊

Anonymkode: fc276...2a1

• Liker 2
Skrevet

Nei det har mer med kjemi og personlighetkræsj å gjøre enn utseendet. Og manglende kjemi trenger ikke bety at han har dårlig personlighet heller, bare at vi ikke passer sammen så han passer bedre med noen andre 

Anonymkode: d2bc4...441

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg har vært på dates med kjekk menn uten å føle et fnugg av gnist.

Anonymkode: 6696c...bcd

• Liker 5
Skrevet

Nei, jeg har møtt mange kjekke menn uten at det er noen som helst gnist eller kjemi der. 

Skulle faktisk ønske det var så enkelt at alle pene menn var kjærestemateriale.. 

Ikke dermed sagt at det ikke er en fordel å se bra ut, men du må fremdeles ha personligheten. Jeg er mye mer kresen på det, heller en mindre pen fyr med karisma og personlighet enn en kjempepen fyr som er dum som et brød og ikke finnes interessant eller morsom.

Anonymkode: fd26d...403

• Liker 5
Skrevet

Dette er korrekt. Ingen vits å spørre kvinner om det stemmer fordi de lever i en illusjon om at ting virker annerledes.

Anonymkode: 45c84...914

Skrevet

Tror ikke det er så enkelt.

Jeg også har møtt mange kjekke menn og ikke følt noenting. De manglet nok det lille ekstra for min del. Det ukonkrete og udefinerbare som gjør dem attraktive i minemine øyne. En mindre pen mann kan bli nydelig, hvis han har det lille glimtet i øyet som kanskje bare jeg liker. 

Anonymkode: 5787b...64c

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke for min del nei.

Men «ikke romantisk» betyr litt forskjellig for meg, kommer an på personen. Det kan være:

- Jeg er seksuelt tiltrukket av deg og kommer godt overens med deg, men jeg tror ikke vi er kjæresteemne fordi X og Y ulike behov

- Jeg liker deg, men kjenner ikke seksuell tiltrekning 

- Jeg liker deg og er seksuelt tiltrukket, men jeg får ikke noe mer emosjonelt dypere connection med deg

Å være kjekk kan kanskje gi EN date om kjemien er grei, men ikke mer for min del. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi alle er forskjellige, å har ulike behov til hvordan vi vil at hverdagen skal være. Hva vi syns er morsomt. Liker vi begge gå tur? Jeg elsker å danse, kommer han til å orke/tørre ta en dans med meg? 

Utseende er en ting, men mimikken vår når vi utrykker oss er det som gir liv til kroppen. Tonefallet. Hvor gode er vi på å ta ironi? Liker vi begge å tulle? Hvor lett får vi intern humor? Hvor flinke er vi til å vise omsorg for hverandre, når en er lei seg? Er han trygg? Er han oppmuntrende? 

Man må rett å slett passe sammen, å utseende gir kanskje et innpass til interesse, men det er ingen garanti for at det blir mer. 

Så ikke vær redd, om du bekymrer deg for dette 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt ikke. Jeg har møtt kjekke menn jeg ikke fikk noen kjemi med romantisk, og menn som har hatt urolig utstråling uten å være klassisk kjekke, men personligheten gjør dem vakre. Menn jeg objektivt ser at er normalt attraktive og som jeg har ting til felles med, men som ikke gir meg antydning til sommerfugler. Typisk nok faller jeg gjerne ikke for menn som er slik du beskriver damer: «pen nok dame som ikke er helt idiot = potensiell partner».

Jeg har aldri klart å sette fingeren på det annet enn at nettdating stort sett ikke fungerer for min del. De få gangene det har fungert har det ikke vært typiske kjekkaser, helt normale menn med en eller annen x-faktor jeg falt for (gjerne relativt lave menn, for de som terper på at damer ikke vil ha  menn under 1,85 😄). 

Anonymkode: a6eb2...0a0

• Liker 2
Skrevet

Jeg møtte en fyr jeg syns var veldig kjekk. Rett og slett helt min type.

Skjegg, mørke øyne, kraftig plugg av en fyr. Vi møttes på en felles hobby.

Og dro på date. Men utover daten så ble det bare helt feil....vi så ting forskjellig og måten han pratet på....nei mista lysta på hele fyren. Dette var ikke kjæresteemne.

Vi ble derimot venner.

Syns han fremdeles er hot, og en god venn. Men det ble bare ikke den romantiske tiltrekningen.

Ble litt senere kjent med en fyr som IKKE var min type. Blond og tynn. Men hang mye sammen på felles hobby. Han likte meg, og gav tydelig utrykk for det. Jeg tenkte at nei, kommer aaldri til å skje. Men han var omgjengelig, omsorgsfull, gav mye av seg selv. Blid. 

Jeg innså plutselig etter noen mnd at jeg hadde falt for han. Endte med at vi ble sammen en stund. 

Ingen av mine venninner er sammen med menn som er spesielt kjekke. Det er andre ting de setter pris på.

Det er bare tull det menn tror, at det er utseendet deres som gjør at de ikke har kjæreste. 

Det er hvordan mannen får deg til å føle deg, som teller.

Anonymkode: a3cea...2fa

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...